اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: جدا کردن زنان آسیب‌دیده از جامعه یعنی انگ زدن؛ استانداری و معاونت زنان ریاست جمهوری می‌خواهند تئوری «برچسب زدن» را با لگد مال کردن انسانیت عملیاتی کنند.

احمد خاکی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با موضوع ایجاد شهرک برای زنان ویژه و آسیب‌دیده گفت: این موضوع در تاریخ 26 اسفندماه سال گذشته در جلسه استانداری مطرح شد و من به شدت با آن مقابله کردم، تیم تخصصی گذاشتیم، آن را رد کردیم و گفتیم وظیفه ایجاد آن برعهده شما نیست. 

بهزیستی را در جلسات کارشناسی دعوت نکردند

وی ادامه داد: در این تیم تخصصی قرار شد بررسی‌های لازم انجام شود و گزارش را به استانداری دادیم، اما به ما کم‌لطفی شد، جلسه‌ای برگزار کردند و از بهزیستی دعوت نکردند، حتی دعوتنامه هم به ما ندادند. از حدود 10 نماینده سازمان‌های مردمی و انجیوها دعوت شد و بعد هم گفتند که آنها از این طرح حمایت کرده‌اند، در حالی که همه این انجیوها ایجاد شهرک برای زنان ویژه را رد کرده بودند و قرار شده بود که در جلسه دیگر، مجدد بر آن بحث شود. 

رد ایجاد شهرک زنان ویژه از سوی انجیوها

خاکی ادامه داد: بنابراین این طرح هیچ وقت تأیید نشده، دلیل منطقی و علمی هم برایش آوردیم، اما نمی‌دانیم که چرا این برخوردها را می‌کنند و می‌گویند به بهزیستی مربوط نیست، در حالی که مسائل این چنینی علمی، تخصصی و با حساسیت بالا با این شکل اجرا نمی‌شود. 

چرا به دنبال شکست می رویم؟

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: ایجاد شهرک برای زنان آسیب‌دیده هیچ تجربه مشابه جهانی ندارد و در هیچ کجای دنیا ایجاد نشده، ما در مسائل مشابه به آن که در کشور پیاده‌سازی کرده‌ایم، شکست خورده‌ایم و حالا چرا به دنبال شکست دیگری برویم؟ 

وی ادامه داد: جدا کردن زنان آسیب‌دیده از سطح جامعه یعنی انگ زدن به این افراد، در واقع این گروه‌های غیرتخصصی می‌خواهند تئوری برچسب زدن را عملیاتی کنند، در حالی که برچسب زدن به معنی این است که انسانیت را لگدمال کنند. 

عقیم سازی زنان معتاد هم غیرعلمی بود

وی در پاسخ به اینکه چندی پیش نیز موضوع عقیم‌سازی زنان معتاد مطرح شده بود،درحالیکه کارشناسی نبود گفت: افرادی این صحبت‌ها را می‌کنند که هیچ‌گونه تخصصی در این امور ندارند، در رابطه با عقیم‌سازی هم بهزیستی واکنش‌های لازم را نشان داده است. به نظر ما، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، زنان آسیب‌دیده، کودک‌آزاری و... انسانیت و اخلاق در آنها مهم است و آنچه در اورژانس اجتماعی و نهادهای بهزیستی دنبال می‌شود، همین برخورد مناسب اخلاقی است. 

ایجاد شهرک بودجه و نیرو می‌خواهد

وی در پاسخ به اینکه آیا ایجاد چنین شهرک‌هایی بدون هماهنگی بهزیستی میسر است یا خیر، گفت: نیاز به بودجه‌های زیادی است که باید سازمان مدیریت آن را تأیید کند، نیاز به سرمایه دارد و ایجاد شهرک‌ها کار راحتی نیست، زیرساخت‌های خود را می‌خواهد و باید در برنامه دیده شود. 

استانداری از کانال خودش به آسیبها برسد

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در رابطه با واکنش استانداری به اینکه بهزیستی در این زمینه حق دخالت ندارد، گفت: استانداری تنها مرجعی است که می‌تواند حساسیت را در جامعه ایجاد کند، اما از روش و کانال خود، در استانداری معاونت سیاسی و اجتماعی با کارشناسان زبده وجود دارد که می‌توانند در زمینه‌های آسیب‌ها اقدامات خوبی انجام دهند، اما مطرح کردن و ایجاد چنین مدل‌هایی نیاز به کار تخصصی و علمی‌تری دارد. 

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ما با استانداری در تمام زمینه‌ها هماهنگ هستیم، گفت: اعلام شده که بودجه تأسیس شهرک برای زنان ویژه از بودجه‌های سازمانی و نیروی سازمانی تأمین شود، در حالی که در برنامه ششم توسعه، همه بحث‌ها این است که دولت را واگذار کنیم، بنابراین نمی‌توانیم دوباره نیرو جذب کنیم. 

خاکی گفت: گرفتن یک نیرو کار درستی نیست و اگر خیلی زرنگ باشیم باید برای شیرخوارگاه‌ها که موضوع حاکمیتی است کاری کنیم و برای اینها نیرو جذب کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار