اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
فرماندار شوش :
فرماندار شهرستان شوش از بخشودگی سود و جریمه تسهیلات کشاورزی تاسقف یک میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: این امر در راستای توجه ویژه ی دولت به کشاورزان می باشد.

فرماندار شهرستان شوش از بخشودگی سود و جریمه تسهیلات کشاورزی تاسقف یک میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: این امر در راستای  توجه ویژه ی دولت به کشاورزان می باشد.
رضانجاتی در نشست شورای کشاورزی که با محوریت کشت محصولات تابستانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با اشاره به برداشت بیش از 300 هزارتن محصول گندم از سطح مزارع این شهرستان گفت: کار برداشت این حجم بالای محصول نیازمند همکاری و همراهی شبانه روزی تمامی اعضای شورای کشاورزی بود که بحمدالله به خوبی و با درایت انجام گرفت.
وی از اختصاص بیش از 51 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش به کشت محصولات تابستانه خبر داد و گفت: این مقدار اراضی کشاورزی در مقابل ظرفیت بالای کشاورزی شهرستان بسیار پایین می باشد که علت آن عدم استفاده کارشناسی شده از روش های نوین منابع آب می باشد.
وی گفت: باید با مدیریت مصرف آب کشاورزی و توجه به اجرای روش های نوین آبیاری از جمله آبیاری های قطره ای و تحت فشار ، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را در شهرستان شوش افزایش دهیم.
رییس شورای کشاورزی شهرستان شوش با اشاره به اقلیم نیمه خشک کشور ،کاهش بارندگی در سال های گذشته و همچنین عدم استفاده مناسب از منابع آب گفت: باید با مدیریت کارشناسی شده منابع آبی ، نسبت به افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تلاش کنیم.

نجاتی گفت: در مقابل کاهش منابع آبی کشور و منطقه باید با همکاری همه بخش ها  زمینه ی لازم جهت استفاده منطقی تمامی مناطق از این منابع خدادادی فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مهارریزگردها در سطح اراضی بیابانی شهرستان شوش خواستار تخصیص قسمت هایی از این اراضی به جوانان جویای شغل در راستای کشت محصولات و درختان مثمر  و نگهداری از این اراضی شد.
فرماندار شهرستان شوش از راه اندازی کامل شرکت قند شمال خوزستان در آینده ای نزدیک نیز خبر داد و گفت: با توجه به کشت محصول چغندر قند در این شهرستان با عیار و کیفیت بالا نسبت به سایر مناطق، از مدیریت این شرکت انتظار می رود تا با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان شوش نسبت به عقد قرار داد با کشاورزان شوش در جهت کشت این محصول اقدام نمایند.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه ی راه اندازی شهرک کشاورزی شوش بر رفع موانع شهرستانی آن تاکید کرد وگفت: راه اندازی این شهرک در راستای توجه به امر اقتصاد مقاومتی  و افزایش سطح محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تاثیر بسزایی دارد.
فرماندار شهرستان شوش همچنین خواستار برگزاری جشن شکرگذاری گندم در این شهرستان شد و گفت: در راستای شناساندن ظرفیت های بالای کشاورزی شهرستان شوش این امر ضروریست و باید اطلاع رسانی لازم در این خصوص به عمل آید.
همچنین علیرضا ملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش نیز از افزایش 5/2 برابری کشت محصول کلزا خبر داد و گفت: شوش با تولید بیش از 2هزار 600 تن محصول کلزار رتبه دوم را از آن خود کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار