اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مخصوصا مراکز خدماتی و امدادرسان مکلف هستند تا دیزل ژنراتور داشته باشند.

 کیامرث حاجی زاده در جلسه مدیریت بحران برق استان که امروز، نهم مردادماه که در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های ستاد بحران در خصوص ساعت اداری لازم‌اجرا است. با توجه به مصوبه هیات دولت برای کل کشور و به خصوص استان خوزستان و دستور استاندار در این زمینه، دستگاه‌ها این بخشنامه‌ها را باید اجرا کنند.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که در این دوره ستاد بحران انجام شد، کارهای انجام‌شده در واحد اطلاع رسانی و پایش این مجموعه است. سعی می‌شود اطلاعیه‌ها به‌موقع اعلام شوند و در این زمینه اطلاعیه‌های ستاد بحران لازم‌اجرا است. شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای پایش خود را در این زمینه انجام دهند و دستگاه‌هایی که مصوبات ستاد بحران و دستورالعمل‌هایی که به امضای استاندار خوزستان رسیده است را اجرا نمی‌کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: خاموش کردن کولرها، خنک‌کننده‌ها و دستگاه‌های پرمصرف در زمان پس از ساعت یک، باید از سوی سازمان‌ها موردتوجه قرار گیرد و بر این مساله نظارت کنند. مدیران دستگاه‌ها در این زمینه بخشنامه داخلی کنند تا کارکنان آن‌ها به مساله توجه داشته باشند. شرکت‌های توزیع نیز در این راستا به پایش سازمان‌ها و مراکز اداری بپردازند تا اگر جایی از این دستورالعمل تخطی شده است به ما گزارش دهند.

حاجی زاده عنوان کرد: بحث جایگزینی لامپ‌ها، مهتابی‌ها و روشنایی‌های پرمصرف به جای لامپ‌های کم‌مصرف و فوق کم‌مصرف از مصوبات دیگری است که دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند. باید یک بسیج عمومی برای این کار در استان انجام گیرد.

وی ادامه داد: بازبینی مجدد خطوط برق درون ساختمان‌ها، ایمن‌سازی خطوط و استفاده از بانک خازنی در دستگاه‌های و سازمان‌ها از مواردی است که باید اجرایی شود و جزو مصوبات مدیریت بحران استان است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: شهرداری با ارسال بخشنامه‌ای به صنوف، مراکز تجاری و ساختمان‌ها با همکاری سازمان نظام مهندسی در بحث ایمن سازی خطوط، نکات ایمنی را اطلاع رسانی کند.

حاجی زاده با بیان این‌که همه دستگاه‌های اجرایی استان مخصوصا مراکز خدماتی و امدادرسان مکلف هستند تا دیزل ژنراتور داشته باشند، تصریح کرد: این دستگاه‌ها اگر دیزل ژنراتور تهیه نکرده‌اند امسال باید در اعتبارات خود این مساله را لحاظ و برای سازمان خود دیزل ژنراتور خریداری کنند.

وی گفت: یک کارگروه باید برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تشکیل شود تا بحث مصوبه دولت که دستگاه‌های اجرایی باید حداقل 20درصد از مصرف خود را از طریق انرژی‌های نو تامین کنند، اجرایی شود. این کارگروه باید با حضور دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در بحث فرهنگسازی در مصرف برق باید از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد استفاده شود زیرا این انجمن‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. در بحث محیط زیست انجمن‌های مردم‌نهاد کمک بسیار خوبی به استان کرده‌اند و در این زمینه نیز باید از ظرفیت انجمن‌های مردم‌نهاد استفاده شود.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید مشوق‌هایی را حداقل برای مصارف خانگی در نظر بگیرد. این کار یک حرکت است که به کاهش مصرف کمک می‌کند. این اقدام باید بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق کم‌برخوردار اجرایی شود. دولت و وزارت نیرو باید در این زمینه پیشقدم شوند و مشوق‌هایی را در نظر بگیرند.

برچسب ها: ساعت اداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار