اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
سرپرست فرمانداری اهواز در آیین تجلیل از خبرنگاران : ناگفته های زیادی از انتخابات شورای اهواز وجود دارد/ خواهم گفت که چه کسانی در انتخابات شورای شهر اهواز تخلف کردند و چه کسانی تعرفه اسکن شده در صندوق ها انداختند
در جلسه ویژه انتخابات به شما خواهم گفت که چه کسانی تخلف کردند و چه کسانی تعرفه اسکن شده در صندوق ها انداختند...
 

شوشان: آیین گرامیداشت روز خبرنگار در فرمانداری شهر اهواز برگزار شد. در ابتدای این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان دغدغه ها و مسائل حرفه خبرنگاری پرداختند. مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی خبرنگارن عدم امنیت شغلی، مسائل اقتصادی و بیمه خبرنگاران، همکاری نکردن و پاسخگو نبودن سازمان ها در امر اطلاع رسانی، نبود نهاد صنفی ارزیاب تاثیر گذار، بها ندادن به رسانه های سالم از سوی نهادها و سازمان ها، گرو کشی و زمان بر کردن مطالبات رسانه ها از سوی ادارات، موازی کاری روابط عمومی ها با رسانه ها و همکاری نکردن و نداشتن امنیت عکاسان در برنامه ها از مهم ترین این دغدغه ها بوده است.

به گزارش شوشان ، در ادامه این نشست ، نبی الله خون میرزایی سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: اهمیت خبر به این دلیل است که از جنس آگاهی بخشی و حقیقت یابی است، نشر خبر و اطلاع رسانی آگاهی و دانایی جامعه را به همراه دارد. چنین آگاهی بخشی از جنس معلمی است.

خون میرزایی ادامه داد: خبرنگاران و فعالان رسانه ای پیشقراول های دانایی و آگاهی بخشی برای جامعه هستند و اهمیت خبرنگاران در دل اهمیت خبر است، میل به دانایی و دانستن و تعهد و آگاهی بخشی به جامعه با تلفیقی از عشق و تعهد از ویژگی های فعالیت در این حرفه است. چنین رسالت خطیری الزاماتی نیز دارد که شامل تعهد به تربیت جامعه و ارتقای سطح دانایی دانش و اطلاعات جامعه، تعهد به ایجاد امید در جامعه و راهنمایی جامعه به باید ها و نباید ها است.

وی اضافه کرد: در تهیه و نشر اخبار توجه به حدود خصوصی سازمان ها مطابق قانون، عرف و وجدان خبرنگاران لازم است. همچنین در انتشار هر خبر باید ظرفیت کششش جامعه و میزان ضرر و زیان این نشر متناسب با رسالت خبرنگاری در نظر گرفته شود. آیا به هر خبری که دست پیدا کردیم باید آن را انتشار دهیم یا سازگاری آن را متناسب با هدف و سود و زیان جامعه در نظر بگیریم؟

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز بالا بردن ظرفیت جامعه را از طریق تمرین و تکرار دانست و افزود: بازخورد جامعه را در هر خبر در نظر بگیرید و با تمرین و تکرار ظرفیت ها را بالا ببرید. خبرنگار وظیفه دارد که متناسب با هدف تحلیل های انتقادی، مثبت و سازنده از موضوع داشته باشد، این به معنی مثبت نگری صرف یا سیاه نمایی و خودنمایی نیست بلکه به معنی حقیقت انگاری و توجه به ظرفیت های جامعه است.

خون میرزایی بیان کرد: شرایط استان به نحوی است که باید از کم و کاستی صحبت کرد، اما چگونه بیان کردن این مطالب و گوشزد کردن تکالیف مسئولان حائز اهمیت است. باید توجه داشت این مطالب به نحوی بیان شوند که در نهایت منجر به فرار سرمایه، نیروی نخبه و شهروندان از استان نشود.

وی ادامه داد: عرصه خبرنگاری با تهدیداتی از سوی کسانی که با بیان حقایق، منافعشان به مشکل می خورد رو به رو است. از دیگر تهدیدات این حرفه می توان به کتمان و پنهان کاری کسانی که منفعت قدرت دارند و سهل انگاری و نادانی ها برخی ها در اطلاع رسانی و انتشار اخبار و در نهایت محدودیت های حاکمتی اشاره کرد. 

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در توضیح محدودیت های حاکمیتی گفت: حاکمیت میل به ایجاد نظم و مدیریت در جامعه دارند و جامعه آزادی را طلب می کند، پل ارتباطی که بتواند یک ارتباط منطقی و تعادل کننده بین این دو ایجاد کند فعالان عرصه رسانه هستند. برقرای این ارتباط باید به نحوی باشد که حاکمیت متعهد شود که آزادی را پاس بدارد و جامعه نیز آزادی را به سمت بی نظمی چارچوب های مدیریتی نبرد.

ناگفته های زیادی از انتخابات شورای اهواز وجود دارد

خون میرزایی گریزی نیز به مسائل و حاشیه های انتخابات اردیبشهت ماه زد و افزود: سرعت روی دادن اتفاقات در انتخابات بالا بوده است، اما ناگفته های زیادی وجود دارد که به محض تکمیل این اطلاعات و بعد از نهایی شدن شوراها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. مثلا در شعبه ای 70 هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند ولی در انتخابات شوراها شرکت نکردند.

وی ادامه داد: تخلفات انتخاباتی و دیگر مباحث را بعد از تکمیل کردن اطلاعات در اختیار رسانه ها قرار می دهم تا همه بدانند چرا در انتخابات شورا شهر اهواز یک لیست رای آورد و یک لیست رای نیاورد و چرا وقتی یک جناح لیست داد هواداران حمایت نکردند؟ در این انتخابات شرکت کنندگان تنها به 3 تا 4 نفر از لیست ها رای داده بودند و تکثر این لیست ها باعث شد که آرا پخش شود. 

 خواهم گفت که چه کسانی تخلف کردند و چه کسانی تعرفه اسکن شده در صندوق ها انداختند

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز اضافه کرد: بر خلاف همه تبلیغات هیچ انتخاباتی به شفافیت این انتخابات برگزار نشد، در جلسه ویژه انتخابات به شما خواهم گفت که چه کسانی تخلف کردند و چه کسانی تعرفه اسکن شده در صندوق ها انداختند. خواهم گفت که بازشماری را زیر نظر دوربین های اطلاعات صورت دادیم و در روند بازشماری نیز افراد متخلف دستگیر شدند. همه این حرفها را به زودی در جلسه ویژه انتخابات خواهم زد و هیات های نظارت هم می توانند در این جلسه حضور داشته باشند.

خون‌میرزایی گفت: در انتخابات شورای شهر امسال مردم اهواز فقط یک چهارم ظرفیت تعرفه‌ها را پر کردند؛ بدین معنا که مردم در هر برگ تعرفه که ظرفیت نوشتن نام 13 کاندیدا برای شورای شهر اهواز را داشتند، تنها نام سه یا چهار کاندیدا را نوشتند، نتایج بررسی این امر و همچنین نتایج بررسی اینکه چرا برای مثال از لیست‌های 13 نفره جریان‌ها و ائتلاف‌ها، تنها نام چهار یا پنج نفر در تعرفه‌ها توسط هواداران این جریان‌ها نوشته شد را ارائه خواهیم کرد.

در بخشی دیگر از این نشست خون میرزایی در خصوص دغدغه های مطرح شده خبرنگارن در خصوص پاسخگو نبودن فرماندار گفت: به دلیل پاسخگو نبودن عذر خواهی می کنم، اما حجم جلسات بسیار بالا است و به عنوان سرپرست فرمانداری اهواز باید در بسیاری از جلسات استانداری، جلسات، کمیسیون ها و کارگاه های مربوط به فرمانداری ها موظف به شرکت هستم. در کنار این برنامه ها شرکت در جلسات اداره شیلات به عنوان مدیر کل این نهاد هم زمان بر است، امیدوارم یکی از این مسئولیت ها را از ما بگیرند.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز بیان کرد: ارجاع به روابط عمومی به این دلیل است که هم زمان چند نفر یک سوال دارند و من وقت پاسخگویی به همه سوالات را ندارم. با روابط عمومی هماهنگ کنید که نشست های ماهیانه برگزار شود تا اطلاع رسانی ها صورت بگیرد. دیگر آنکه در جلسه شورای اداری مصوب می کنیم که همه سازمان ها مکلف به پاسخگویی و همکاری در زمینه عملکردشان باشند. در خصوص بحث بیمه نیز باید باید با ادارات مربوطه شامل اداره ارشاد و خانه مطبوعات صحبت و هماهنگی شود تا به خروجی قابل اجرایی برسیم. بحث پرداخت نکردن مطالبات رسانه ها را نیز پیگیری می کنیم و سازمان ها را مکلف به این پرداخت ها خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار