اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
الباجی نماینده اهواز : ممانعت‌ها برای انتقال آب به خوزستان ظلمی نابخشودنی است/ بی‌طرف برنامه‌اش را در این خصوص ارائه دهد
در زمان وزارت آقای بی‌طرف در حق مردم خوزستان کوتاهی بسیاری شد و باید ببینیم آیا نگاهشان به خوزستان همچون گذشته است یا خیر.


نماینده مردم اهواز با اشاره به دوران صدرات بی‌طرف وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم گفت: در زمان وزارت آقای بی‌طرف در حق مردم خوزستان کوتاهی بسیاری شد و باید ببینیم آیا نگاهشان به خوزستان همچون گذشته است یا خیر.

جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی برای دولت دوازدهم گفت: مجموع کابینه معرفی شده قابل قبول است اما در مورد برخی از وزرای معرفی شده باید تامل بیشتری کرد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کدام یک از وزرای معرفی شده نقاط ضعف بیشتری دارند، گفت: آقای بیطرف که به عنوان وزیر نیرو معرفی شده از جمله این افراد است چرا که در زمان وزارتش در سال‌های پیش در حق مردم خوزستان کوتاهی بسیاری شد و باید ببینیم که آیا می‌توانند وضعیت انتقال آب به خوزستان را به انجام برسانند و نیز باید ببینیم آیا نگاهشان به خوزستان همچون گذشته است و به این مردم بی‌توجهی می‌کنند یا خیر.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بحث انتقال آب به خوزستان حق مردم این منطقه بوده و ممانعت‌ها برای تحقق این مساله ظلمی نابخشودنی به مردم استان خوزستان است.

او گفت: بحث دیگر در مورد وزارت جهاد کشاورزی است که با توجه به مشکلات عدیده در بحث ریزگردها باید نسبت به مهار آن اقدام شود و تالاب‌ها آبگیری شوند دراین رابطه نیز باید ببینیم آیا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زمین‌های استان قابلیت کشاورزی دارند، آیا این امکان برای مردم فراهم می‌شود یا همچون گذشته به مشکل می‌خوریم.

کاظم نسب با بیان اینکه با توجه به تحول اساسی در حوزه نیرو طی یک دهه اخیر در ایران و در چند دهه گذشته در جهان، انتقاداتی نسبت به بروز نبودن دیدگاه‌های مدیریتی بی‌طرف مطرح است، گفت: با توجه به اعتراضات گسترده و تذکرهای مکرری که در صحن علنی مجلس نسبت به عملکرد وزیر نیروی دولت یازدهم مطرح شد به نظر می‌رسد این وزارتخانه نیاز به مدیریت کارآمد و تحولی اساسی دارد.

نماینده اهواز بار دیگر به مشکلات مردم خوزستان اشاره و با تاکید بر مسائل حوزه وزارت نیرو گفت: در بحث ریزگردها و عدم اعطای حق آبه به استان، کشاورزی و مردم استان بسیار متضرر شدند متاسفانه بارها شاهد بودیم که حق آبه کشاورزان با چندین ماه تاخیر اعطا شده و این در حالی است که چنین تعلل‌هایی منجر به ضرر دو تا چند برابری کشاورزان می‌شود و متاسفانه شاهد نوعی دیکتاتوری خاص از سوی وزارت نیرو در منطقه هستیم.

او تصریح کرد: در بحث اراضی اطراف اهواز، هفت کانون ریزگرد داریم و اگر وزارت نیرو آب این اراضی را تامین می‌کرد مطمئن باشید مشکلی در بحث ریزگردها نداشتیم.

نماینده اهواز در مجلس همچنین درباره عملکرد وزیر راه و شهرسازی گفت: اکثر جاده‌های استان دارای مشکل هستند و آقای آخوندی باید توضیح دهند که برای خوزستان و کل کشور چه برنامه‌ای دارند.

او یادآور شد: با توجه به اینکه آقای آخوندی تاکنون دو مرتبه از مجلس کارت زرد گرفته طبیعتا باید برنامه‌های دقیقی ارائه دهد تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار