اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
 

سهام خزلی

خبرنگاری نغمه ماندن در ورطۀ نوشتن و حکایت پابرجایی در دنیای واژه ها و عامل درخشش اندیشه های انسانی ست. هفدهم مرداد به یاد محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی  که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید روز خبرنگار نامیده شد.

یکی از حرفه هایی که محدودیت زمانی و مکانی ندارد و در عصر ارتباطات که تکنولوژی به سرعت در حال رشد و پیشروی ست، نقشی انکار نشدنی در جامعه ایفا می کند خبر نگاریست . ساختن فرهنگی غنی در جامعه ، در سایۀ صداقت و آزاد اندیشی ، مستلزم آگاهی و دانایی ست و خبرنگاری پیشه ای مقدس است که با نفوذ در زیر پوست شهر و زندگی در عمق جامعه سلامت فرهنگی و فکری را برای عموم به ارمغان می آورد. در فرایند خبرنگاری قلم ، این مقدس ترین عامل سوگند آسمانی به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت گر زندگی تابناک حقایقی می شود که با قلم پیوندی جاودانه بسته اند . 

در ایران اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان بودیم که رشادتمندانه با از جان گذشتگی در دفاع از اسلام و ملت و میهن در مقابل تجاوز بیگانگان فصلی تاثیر گذار در تاریخ این مرز و بوم رقم زده اند و خون نگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با متجاوزان قرار دادند ، نمونه هایی مثال زدنی برای هم پیشگان خود هستند. خبرنگاران برای آگاهی جامعه وظیفۀ مهمی ایفا می کنند و عصر حاضر زمان تحولی عظیم در حوزۀ اطلاع رسانی و روزنامه نگاریست . شناخت ضائقۀ مخاطب و هم سو کردن طعم مطبوع خبر با این ضائقه ، اولین درسی ست که یک خبرنگار می آموزد و گام دوم هم سو کردن این ضائقه و طعم با منافع ملی ست . 

انعکاس رخدادهایی با قابلیت خبر شدن و اطلاع رسانی به جامعه اصلی ترین رسالت یک خبرنگار حرفه ایست و برای این مهم داشتن علم و دانش ، تجربه و جسارت امری ضروری ست . اصول اخلاقی حرفه روزنامه نگاری اصحاب رسانه را ناگزیر می دارد که در هر مرحله و مقامی که باشند به خیر و مصلحت جامعه ایمان کامل داشته باشند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگزار نکنند. رسالت اصلی خبرنگار انعکاس رخدادهاییست که قابلیت خبر شدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد خلاصه اینکه خبرنگاری حرفه ای بسیار سخت و طاقت فرساست و اگر عشق و علاقه و قریحۀ خبرنگاری نبود ، تحمل این مسیر پرفراز و نشیب سخت و غیر ممکن بود. برای همۀ فرهیختگانی که در این عرصۀ خطیر گام بر می دارند آرزوی پیروزی و بهروزی دارم.

برچسب ها: سهام خزلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار