اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
اردشیر نوریان نماینده شهرکرد در گفتگو با شوشان : خاستگاه بیطرف گزینه پیشنهادی وزارت نیرو ، فلات مرکزی و استان یزد است / در حوزه "عمل" ، انسجام و همراهی بین نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
خاستگاه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو ، فلات مرکزی و استان یزد است ؛ استانی که مقصد طرح های انتقال آب...


شوشان: معرفی حبیب الله بیطرف از سوی دولت به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو ، واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است. دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری بیشترین آسیب ها را از سیاست های اشتباه وزارت نیرو در طرح های انتقال آب دیده اند. در همین زمینه نمایندگان این دو استان معتقدند سابقه "بیطرف" گزینه پیشنهادی وزارت نیرو ، در زمینه طرح های انتقال آب چندان خوشایند نیست و جانبدارانه عمل کرده است. 

در همین رابطه نماینده شهرکرد ، در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شوشان با اشاره به معرفی حبیب الله بی طرف از سوی دکتر روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیر و ، گفت: "بیطرف" هشت سال در دولت‌های هفتم و هشتم در کابینه اول و دوم دولت اصلاحات ، بعنوان وزیر نیرو فعالیت می‌نمود و پس از آن نیز ارتباط خود را با وزارت نیرو قطع نکرد . بنابراین معرفی وی به عنوان گزینه وزارت نیرو با توجه به تجربه ای که دارد یک نقطه قوت محسوب می شود. 

اردشیر نوریان با بیان اینکه در رای اعتماد به حبیب الله بیطرف ملاحظاتی در نظر گرفته خواهد شد ، گفت: خاستگاه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو ، فلات مرکزی و استان یزد است ؛ استانی که مقصد طرح های انتقال آب از سرشاخه های زاینده رود و کارون است. بنابراین در رای اعتماد به وی ملاحظاتی در نظر گرفته می شود و اساسا با هر فردی که در زمینه انتقال آب بین حوضه ای بدون رعایت مسائل زیست محیطی و مصلحت و منافع استان مبدا ، تصمیم گیری نماید ، مخالفت خواهیم کرد. 

عضو فراکسیون امید در ادامه افزود: سابقه مدیریت بیطرف در وزارت نیرو نشان داده است که در طرح های انتقال آب جانبدارانه عمل کرده است و اگر قرار است دوباره در مسند وزرات نیرو بنشیند باید در تصمیماتش در زمینه طرح های انتقال آب تجدید نظر نماید. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از تصمیمات تحت تاثیر لابی ها شکل می گیرد. افرادی در بدنه وزارت نیرو وجود دارند که اصالتا از استانهای ذی‌نفع هستند و به صورت جدی در مدیریت این پروژه بر اساس منافع استان‌های دیگر حرکت می‌کنند و به نظر من این مسئله، نادیده گرفتن حقوق مردم چهار محال است که ما وظیفه داریم از حقوقشان دفاع کنیم

نماینده شهرکرد گفت: با هر نوع انتقال آب برای مصارفی غیر شرب مخالف هستیم و اگر گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نیرو نخواهد تضمینی برای توقف طرح های انتقال آب برای مصارف غیر شرب دهد ، در روز رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی ، ساکت نخواهیم نشست. 

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همسویی مجمع نمایندگان دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری در زمینه منابع آبی و جلوگیری از طرح های انتقال آب ، گفت: در این زمینه جلسات متعددی بین نمایندگان دو استان برگزار شده و با نظر نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از طرح های انتقال آب هم عقیده هستیم . طرح سوال از وزیر نیرو در دولت یازدهم از جمله مواردی بود که با همکاری و همراهی نمایدگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری استارت زده شد.

نماینده شهرکرد افزود: در عرصه "نظر" ، نمایندگان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان در رابطه با منابع آبی ، هم عقیده هستند اما در حوزه "عمل" ، آن انسجام و همراهی بین نمایندگان دو استان وجود ندارد و باید در جلسات متعدد مشترک مجامع نمایندگان دو استان ، برای وحدت رویه و گام های عملی در زمینه جلوگیری از طرح های انتقال آب ، تلاش های بیشتری شود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار