اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
شوشان: یدالله شمایلی در جلسه پیگیری مصوبات دولت که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، در خصوص آغاز فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: برای فاز دوم 550 هزار هکتاري که يکي از بندهاي مصوبات 15 فروردين 96 است، بخش اصلی کار، بحث تخصيص و تامین آب مطمئن است که در استان از ان بابت مشکلی نیست. سازمان آب و برق و سازمان جهاد کشاورزی استان تمام سطوح باقي مانده را تا سقف 238 هزار هکتار تخصيص آب مشخص و برای مرکزارسال کرده اند ولي ستاد وزارت نيرو اين بحث رد شد و جدولي که ماه پيش وزیر نیرو به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده است، تنها 100 هزار هکتار را پوشش مي دهد.


وی تصریح کرد: هفته گذشته جلسه اي با حضور پورمحمدی، بخشنده، میدانی و معاونت آب و خاک وزارت نیرو برگزار شد که به نتيجه اي نرسيد. پس از آن، وزیر دادگستری نامه اي را به وزارت جهاد و نيرو تحویل داده که جدول دقيقی مشخص و تعیین وضعیت شود ولي با وضعيت کنوني دولت و تغيير وزير نيرو، بايد فعلا صبر کنيم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور درخصوص بحث منابع مورد نياز فاز دوم طرح گفت: وزارت جهاد کشاورزي برای 238 هزار هکتار فاز دوم، يک ميليارد و 700 میلیون دلار برآورد کرده است که بحث فاینانس آن 400 ميليون دلار و سود پول بانکی آن 2 ميليارد و 150 ميليون دلار برآورد شده است. اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاري در بخش وزارت نيرو و جهاد کشاورزی نزدیک 3 و نيم تا 4 ميليارد دلار بودجه مي خواهد که البته پيش از آن بايد تخصيص آب مطمئن را داشته باشيم.

وی با بیان این که اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری نیاز به همکاری همه جانبه مسئولان و بزرگان استان دارد، بیان کرد: با توجه به بحران آب در کشور، همه مسئولان استان، علما و نمایندگان بايد به جد کار را پيگيري کنيم در غیر این صورت بحث تخصيص آب براي هميشه از کف خوزستان می رود و برای همیشه با محدودیت آب دچار مشکل می شویم.

شمایلی افزود: همه مسئولان در سيستم دولت و قواي سه گانه کمک کنند تا بحث تخصيص آب را به عنوان يک سند تاريخي به ثبت برسانيم و بيش از اين برای انتقال آب به خوزستان تعدي نشود.

باید تا پایان سال اعتبارات باقی مانده فاز نخست را جذب کنیم

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور با تاکید بر این که همه اعتبارات تخصیص یافته به فاز نخست باید تا پایان سال جذب شود، عنوان کرد: از یک و نیم میلیارد دلاری که برای فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری مصوب شد، تاکنون یک میلیارد و 150 میلیون دلار آن به ریال تبدیل شده و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و 350 میلیون دلار آن باقی مانده که باید تا پایان سال آن را جذب کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به منابع اعتباری موجود و شناختی که از کشور هست، فرصت خوبی برای استان ایجاد شده بنابراین باید به عنوان مجموعه استان مواظب باشیم که پالس های منفی به خارج از استان نفرستیم و این فرصت تاریخی را با تکمیل فاز دوم طرح به پایان برسانیم.

شمایلی با بیان این که فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری با پیوست زیست محیطی اجرایی می شود، گفت: در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بحث پیوست زیست محیطی را دنبال می کنیم و پیوست زیست محیطی فاز نخست را هم با توجه به این که سال پایانی آن است، پیگیری خواهیم کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار