اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
امام جمعه موقت اهواز: کسی که می‌گوید از انتقال آب خوزستان انگیزه شخصی دارم، شایستگی وزارت را ندارد / از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم مسائل استان را برای رأی اعتماد دادن به وزرا در نظر داشته باشند
مردم خوزستان نمی‌توانند در برابر انتخاب وزیر نیرو سکوت کنند. نمایندگان باید تا جایی که می‌توانند افشاگری کنند.



امام جمعه موقت اهواز گفت: از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم در دادن رأی اعتماد به وزرا، مسائل خوزستان را در نظر بگیرند. کسی که می‌گوید از انتقال آب خوزستان انگیزه شخصی دارم، شایستگی وزیر نیرو شدن را ندارد.

آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۰ مردادماه) اظهار کرد: ۲۱ مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک است. دولت و مسئولان باید از این صنایع حمایت کنند. با این حمایت یک سری از افراد بیکار می‌توانند کار شرافتمندانه پیدا کند اما ما می‌بینیم که بسیاری از افراد تنها شعار این حمایت از صنایع کوچک را سر می‌دهند اما در عمل کمتر شاهد آن هستیم.

وی افزود: رهبری بارها تأکید کردند که مسئولان باید به فکر احیای صنایع کوچک باشند. این صنایع یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند. در بسیاری موارد می‌بینیم که اغلب کارگاه‌های صنایع کوچک، تعطیل هستند که این مایه تأسف است. امیدواریم دولت جدید به این کارگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ۲۲ مردادماه روز مشارکت‌ها و تعاملات اجتماعی است. از دوستان متدین و بسیجی‌ام می‌خواهم نسبت به این مساله بی‌توجه نباشند. این طور نباشد که تنها کسانی که نسبت به نماز جمعه کمتر توجه دارند به دنبال ان‌‌جی‌‌اوها باشند. از شما می‌خواهم که سهم خودتان را در این فعالیت‌های فرهنگی به انجام برسانید. ۲۶ مردادماه نیز روز حماسه پاوه و سالروز بازگشت اولین گروه آزادگان به ایران است. یاد این روزها را گرامی می‌داریم.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: مقام معظم رهبری در متنی که برای مراسم تنفیذ نوشته بودند، درباره حل مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا به گونه‌ای که هم ما به این ملت‌ها کمک کنیم و هم از کمک‌های آنها بهره‌مند شویم و همچنین درباره ظهور باصلابت و قدرت در مقابل هر نوع سلطه‌طلبی سخن گفته بودند. امیدواریم دولت توصیه‌های ایشان را مد نظر قرار دهد و چهار سال آینده خود را با مقبولیت به اتمام برساند.

وی در خصوص حاشیه‌های سلفی گرفتن در مراسم تحلیف گفت: اتفاقی که رخ داد مایه ناراحتی همه است و این اتفاق، اشتباهی بود که برخی از نمایندگان به آن دچار شدند. نباید به گونه‌ای بزرگنمایی شود که این کار موجب شود عزتمندی ملت ایران دچار خدشه شود. مجلس، نماینده ملت ایران است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همیشه عزتمند و مورد احترام هستند. این نمایندگان باید عذرخواهی کنند تا قضیه تمام شود.

امام جمعه موقت اهواز درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس بر اساس کارآمدی و بر اساس قانون، بدون جناح‌بندی سیاسی در این باره تصمیم‌گیری کنند. البته مساله فتنه باید به عنوان یک خط قرمز در نظر گرفته شود. از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم مسائل استان را برای رأی اعتماد دادن به وزرا در نظر داشته باشند.

آیت‌الله حیدری تأکید کرد: کسی که در بحث انتقال آب خوزستان می‌گفت من از این کار انگیزه شخصی دارم، شایستگی وزیر نیرو شدن را ندارد. انتصاب ایشان به عنوان وزیر نیرو، مشکل‌ساز شده و شکاف‌های ملی ایجاد می‌کند. از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم در برابر این مساله و این‌گونه اشخاص ایستادگی کنند. مردم خوزستان نمی‌توانند در برابر این مساله سکوت کنند. نمایندگان باید تا جایی که می‌توانند افشاگری کنند.

وی در خصوص مشکلات کارگران گروه ملی فولاد گفت: از استاندار و مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم در رابطه با حل مشکل گروه ملی، کاری انجام دهند. به تمام کسانی که امروز در نمازجمعه گرد آمده‌اند، خیرمقدم می‌گوییم. ما پیگیر مشکلات شما هستیم. این مشکل، تنها مشکل ۴ هزار کارگر و کارمند گروه ملی یا ۲۰ هزار نفر خانواده‌های آنها نیست. بلکه مشکل همه استان است. نباید در این رابطه کوتاهی صورت بگیرد. گروه ملی متعلق به تمام خوزستان است و چند ماه است که مشکلاتی پیدا کرده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: بانک ملی انتظاراتی را که از آن می‌رفت را برآورده نکرده، اگر این بانک بحث تولید را راه می‌انداخت، امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشتند. حدود پنج ماه است که کارگران حقوق دریافت نکردند. از نمایندگان خوزستان می‌خواهیم پیگیر مساله باشند. رئیس بانک ملی و وزیر مربوطه را به مجلس فرا بخوانند و از آنها سؤال کنند. این خواسته همه ما است نه تنها کسانی که امروز در نمازجمعه حضور پیدا کرده‌اند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به قتل‌عام در یکی از روستاهای افغانستان توسط طالبان و داعشی‌ها گفت: داعشی‌ها و طالبان اخیراً به این روستا حمله کرده و صدها نفر مردم بیگناه را سر بریدند و تیرباران کردند و حدود ۴۵ دختر شیعه را به اسارت بردند اما هیچیک از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر عکس‌العمل نشان ندادند. از وزارت خارجه می‌خواهیم به این مردم کمک کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار