اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
نگاهی به 8 بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال
تنها یک عکس برای نشان دادن روزگار سپیدرود رشت کافی بود. چند جوان با تی شرت قرمز، نشسته گوشه خیابانی نیمه روشن...

 بخشیدن لقب «مسی» به مهاجم استقلال از سوی جواد خیابانی، شایعه قهر گادوین منشای پرسپولیس، سامبا در آبادان، اندوه در رشت، درخشش پسران علی دایی در اهواز و ... مهمترین اتفاقات دیده شده سومین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران بود که دیدارهای آن را با هم مرور می کنیم:

گسترش فولاد 1 – 0 سپیدرود رشت

تنها یک عکس برای نشان دادن روزگار سپیدرود رشت کافی بود. چند جوان با تی شرت قرمز، نشسته گوشه خیابانی نیمه روشن، سیگار در دست، غروب و اتوبوسی که منتظر بود آنها را از تبریز به رشت برگرداند. دست خالی... سومین بازی، سومین شکست! تک گل بازی را محبوب برانکو زد. رضا خالقی فر. بعد از قهرمانی پرسپولیس در فصل پیش، برانکو در برنامه 90گفت که افسوس می خورد پرسپولیس برای خالقی فر جا نداشت. او با این گل خود را دو گله کرد تا شاگردان لوکا بوناچیچ اولین پیروزی شان را جشن بگیرند.


لیونل مسی در «آزادی»، سامبا در آبادان!


سپیدرود رشت نمی خواهد ماهی برگشته از دریا شود و زود بمیرد. آیا نظرمحمدی می تواند هواداران این تیم را خوشبحت نگه دارد؟

استقلال خوزستان 1- 2 سایپا

علی دایی پس از این پیروزی دلچسب در گرمای اهواز عکسی از رختکن تیمش در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد که حاوی یک پیام بود؛ تیم من جوان ترین تیم لیگ است.


لیونل مسی در «آزادی»، سامبا در آبادان!


آنها با دو گل عباس زاده و قلی زاده حریفی را شکست دادند که انگار هنوز داشت از کسب تساوی هفته پیش در تهران مقابل استقلال لذت می برد. تک گل استقلالی های خوزستان را کرملاچعب به ثمر رساند. بازیکنی که مشخص نشد دقیقاً فصل پیش برای چه به پرسپولیس آمد و چرا جدا شد؟ دایی استارت خیره کننده ای زده است. این سایپا «مطمئن» خواهد بود؟

نفت تهران 0- 3 پرسپولیس

چند هفته پیش وقتی تصاویری از جوانی بوشهری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که سوار یک نهنگ شده بود برخی با شیطنت نوشتند: یک روز کاملاً عادی در آبودان! ... اشاره ای به پاره ای شوخی های اغراق گونه در جنوب ایران!

این روزها بعد از هر بازی پرسپولیس هم می شود این را نوشت: یک بُرد کاملاً عادی برای پرسپولیس!


لیونل مسی در «آزادی»، سامبا در آبادان!


آنها نفت را با سه گل مهدی طارمی(2) و فرشاد احمدزاده در حالی شکست دادند که انگار شاگردان درخشان به همین نتیجه راضی بود. وقتی مهدی طارمی دو گل بزند حتماً روز خوبی برای قرمزهاست. باد به پرچم برانکو می وزد، سه پیروزی، 9 امتیاز و صدرنشینی بدون رقیب. به نظر می رسد دستکم فعلاً مهمترین رقیب پرسپولیس، غروری است که ممکن است دامن آنها را بگیرد. البته اگر آنچه در مورد قهر گادوین منشا رسانه ای شد حقیقت نداشته باشد. می گویند منشا گله مند است که بازیکنان به او پاس نمی دهند. پیش تر ایمون زاید و جری بنگستون هم چنین اعتراضاتی داشتند.

سیاه جامگان 1 – 2 فولاد

«این باخت صد در صد تقصیر من بود». چه کسی غیر از اکبر میثاقیان می تواند این جمله را با این درجه از صراحت بگوید؟ سه گل بازی در 7 دقیقه به ثمر رسید. سه گل تماشایی در روزی که انگار هواداران تیم مشهدی اتفاقات تماشایی تری در زندگی شان داشتند که به ورزشگاه نیامده بودند. آنها باز هم منتظرند که کار سیاه جامگان به تقلا در هفته آخر بکشد و آن موقع به ورزشگاه بیایند و این تیم را کمک کنند؟ چیزی در حدود 1000 نفر این بازی را از نزدیک دیدند!

فرشاد جانفزا و هادی حبیبی نژاد برای فولاد گلزنی کردند تا تک گل کیوان امرایی برای سیاه جامگان رنگ ببازد.

فولاد البته بخش بزرگی از این پیروزی را مدیون حامد لک است که در دقایق پایانی نمایش خیره کننده ای داشت.

سپاهان 1-1 پارس جم جنوبی

اگر یک ماه پیش کسی این نتیجه را پیش بینی می کرد احتمالاً دوستانش پیشنهاد می کردند که حتماً به یک روانپزشک مراجعه کند. اما حالا آنها در رده دوم لیگ قرار دارند. این اتفاق همان اندازه عجیب است که قرارگرفتن سپاهان در رده چهاردهم جدول!

شاگردان مهدی تارتار گرچه در دقیقه 93 موفق به گلزنی و کسب تساوی شدند اما یک پنالتی را در خلال بازی از دست دادند تا نشان بدهند حتی وقتی مقابل تیمی مثل سپاهان قرار می گیرند هم اشتهای پیروزی شان را حفظ می کنند. شاهین ثاقبی برای سپاهان و فرشاد سالاروند برای پارس جم گلزنی کردند.

آنها با این تساوی از صدر جدول به رتبه دوم لیز خوردند. آیا این لغزش آنها را اندک اندک به پائین جدول راهنمایی خواهد کرد؟ سپاهان کرانچار اما راه دشواری دارد. توقعات از تیمی که تماشاگران سالها شعار «ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمانیم» خیلی بیشتر از این قصه هاست.

صنعت نفت آبادان 2-0 پدیده

اینکه شما پاره ای گفتارها و رفتارهای فراز کمالوند را دوست نداشته باشید باعث نمی شود که جاه طلبی و زیرکی اش را نادیده بگیرید. طلایی پوشان آبادان با دو گل سزار و شیمبا بازیکنان برزیلی شان یک جشن تمام عیار در خیابان های این شهر برپا کردند.

کمالوند که هنوز از داوری هفته پیش مقابل سایپا که منجر به شکست آنها شد گله مند است، به بازی هفته آینده مقابل پارس جم فکر می کند، جایی که ممکن است به صخره سخت برخورد کنند. پدیده برخلاف هفته پیش خسته، کُند و کم انرژی نشان می داد. این روزها البته گرما و شرجی هوای جنوب بهانه خوبی برای مهمانان است.

استقلال تهران 1 – 0 تراکتورسازی

یک شوت مرگبار از سرور جباروف برای پایان دادن به کُری های هواداران پرسپولیس کافی بود. استقلالی ها برای این گل چیزی نزدیک به 220 دقیقه صبر کردند. آنها گرچه فوتبال مالکانه ای را به نمایش می گذارند اما کماکان در خلق موقعیت های گل کارآمد نیستند. در یک صحنه سجاد شهباززاده به اندازه تمام دربیل هایی که این چند سال از او دیده بودیم، مدافعان تراکتور را به زیباترین شکل ممکن جا گذاشت و البته ضربه نهایی را به بدترین شکل ممکن بیرون زد! ... آیا کماکان باید چشم به خلاقیت های فردی بازیکنان این تیم داشت؟


لیونل مسی در «آزادی»، سامبا در آبادان!


تراکتورسازان که حالا در قعر جدول 16 تیمی لیگ برتر قرار دارند گرچه خود را یکی از بزرگترین قربانیان فصل نقل و انتقالات و قوانین آن می دانند اما همدردی برای آنها امتیاز نمی شود. فرزاد حاتمی که در طول هفته دوئل اش با امیرحسین صادقی از چاقو به چنگال تنزل پیدا کرد نتوانست چندان دروازه رحمتی را تهدید کند تا آنها هم با یک گل زده در سه بازی بدترین خط حمله لیگ را به نام خود سند بزنند. پرسش کلیدی هنوز هم این است: آیا یحیی گل محمدی می تواند برگ ریزان تبریز را ببینید؟


برچسب ها: آبادان ، سامبا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار