اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در خصوص خانه‌ تاریخی بچاری در آبادان گفت: میراث فرهنگی هرگز دست از تلاش برای حفاظت از این بنا برنداشته و در زمینه ثبت دوباره‌ آن نیز تلاش می‌کند.

خسرو نشان با بیان این ‌که این بنا در تملک میراث فرهنگی نیست و مالک خصوصی دارد اظهار کرد: مالک این اثر طی دادخواستی از دیوان عدالت اداری تقاضای خروج ملک خود از فهرست آثار ملی را مطرح کرد که موضوع در مرحله‌ بدوی مطرح و پس از دفاعیات واحد حقوقی اداره‌ کل دعوی مالک رد شد. 

او افزود: پس از اعلام رأی، مالک اعتراض خود را اعلام و موضوع بار دیگر در شعبه‌ تجدید نظر مطرح شد و شعبه‌ مذکور از اداره، تقاضای دفاع کرد که مجدداً دفاعیه‌ به شعبه‌ رسیدگی کننده ارسال شد ولی شعبه، رأی بدوی را نقض و اقدام به صدور رأی به نفع شاکی کرد. 

نشان درباره فروش خانه‌ بچاری توسط مالک تأکید کرد: مبلغی که مالک خانه برای فروش آن پیشنهاد داده از ارزش مادی واقعی آن بیشتر است و  اداره‌ میراث فرهنگی قادر به تأمین چنین مبلغی نیست که البته با ارگان‌های دیگر نظیر منطقه‌ آزاد اروند نیز مذاکره شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: اداره‌ ‌میراث فرهنگی همچنان تلاش خود را ادامه می‌دهد و در صورتی ‌که مذاکره با یکی از ارگان‌ها برای خرید این بنا به نتیجه برسد می‌توان دوباره آن را ثبت کرد. 

خانه‌ تاریخی بچاری آبادان در سال 1328 ه.ش. در دوره‌ پهلوی دوم ساخته شده ‌است. این بنای ارزشمند در خیابان دبستان، روبه‌روی سینما نفت واقع شده است. سبک معماری بنا تلفیقی از سبک معماری مدرن و سنتی است. این بنا در سال 1382 به شماره‌ 9968 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

برچسب ها: خانه بچاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار