اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد:
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به نقش اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت در کنترل صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: خواستار اقدام اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن تجارت در زمینه عمل به وظایف قانونی خود و همچنین توجه بیشتر از سوی این ارگان‌ها در خصوص نحوه فعالیت این صنوف هستیم. 
  
مهرداد شریفی با اشاره به گرمای کم‌سابقه و بالای 50 درجه سانتی‌گراد و رطوبت بالا در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به این‌که گرمای شدید بر سلامت مواد غذایی تاثیر می‌گذارد، توصیه می‌شود مردم از خرید مواد غذایی روباز که خارج از مغازه‌ها نگهداری و عرضه می‌شود، خودداری کنند زیرا این شرایط با موازین بهداشت مواد غذایی مغایر است و موجب تغییرات شیمیایی در مواد غذایی می‌شود که در صورت مصرف توسط شهروند سلامت آنان را به مخاطره می‌اندازد. 
  
وی افزود: همچنین به شهروندان توصیه می‌شود که از خرید مواد غذایی فاقد مشخصات کامل بهداشتی از جمله تاریخ تولید و انقضا، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری، علامت سیب سلامت... و همچنین آب‌های شبکه‌ای فاقد مشخصات و کد بهداشتی از سوپرمارکت‌ها و دکه‌ها خودداری کنند زیرا این مواد غذایی از نظر بسته‌بندی بهداشتی فاقد نظارت کافی هستند و به دلیل نگهداری در آفتاب به سلامت مردم آسیب می‌زنند. 
  
شریفی بیان کرد: همچنین مواد غذایی فروشندگان دوره‌گرد بی‌کیفیت‌ترین و نازل‌ترین مواد غذایی و فاقد نظارت کافی هستند. 
  
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در صورتی که متصدیان صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی موازین بهداشتی را رعایت نکنند طبق ماده 13 و 14 مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و در نهایت محل کسب آن‌ها پلمب و جریمه خواهند شد. 
  
وی با اشاره به نقش اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت در این زمینه گفت: خواستار اقدام اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن تجارت در زمینه عمل به وظایف قانونی خود و همچنین توجه بیشتر از سوی این ارگان‌ها در خصوص نحوه فعالیت این صنوف هستیم. 
  
شریفی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده نگهداری مواد غذایی در خارج از مغازه‌ها و عدم رعایت موازین بهداشتی در فضای نگهداری مواد غذایی و تامین امکانات تهویه و سرمایشی در ایتن اماکن، با سامانه 190 (سامانه شبانه‌روزی رسیدگی به شکایات بهداشتی) تماس بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار