اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
در ادامه سلسله برنامه های معرفی افراد موفق خرمشهر، اینبار گفتگو با :
نه پزشکی ، نه خلبانی ، گویندگی را عشق ست از کودکی به جادوی صدا و تصویر علاقه مند بودم به قاب رسانه دیداری و شنیداری عشق می ورزیدم از همان کودکی تصمیم گرفتم روزی این حرفه به صورت جدی دنبال کنم ابتدا در عرصه فیلمسازی و فیلم کوتاه / حایز رتبه در جشنواره مختلف استانی و کشوری شدم و به لطف پروردگار چند ماهی است که توفیق حضور در رسانه ملی در بخش صداوسیمای مرکز آبادان پیدا کردم .



شوشان خرمشهر 


1 .  در ابتدا خود را کامل معرفی کنید 

احسنا بینا متولد  اهواز - 20/06/64

 

شهرهای محل زندگی از کودکی تا کنون  : 

از بدو تولد تا هفت سالگی در اهواز - دوران ابتدایی تا کنون در خرمشهر

 

محله سکونت در خرمشهر ؟   خرمشهر .منطقه مقاومت 

 

2 –  درباره زمینه فعالیت خود و مهمترین مدارک تحصیلی / مدارج علمی  که کسب کردید توضیح بفرمایید .

بنده در حوزه فرهنگی هنری و رشته ی فیلمسازی و گویندگی  فعالیت دارم . دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی آبادان هستم  و مقام های زیادی در رشته ی فیلم سازی و فیلم کوتاه کسب کردم.

 

3 _  از کجا آغاز کردید و روند پیشرفت خود را از آغاز تا به امروز بصورت مختصر و پیوسته توضیح دهید . اگر اتفاق یا نقطه عطفی در روند کاری و پیشرفتتان بود آنرا ذکر کنید (چه اتفاقی شما را وارد این حرفه و این راه کرد)

فعالیت هنری از خود را از تیرماه سال  81 با بازیگری در فیلم کوتاه اتیه آغاز کردم . بعد ازآن  به پیشنهاد سعید زرگانی دستیار کارگردانی فیلم کوتاه تماز را بر عهده گرفتم .

به تشویق پدر و مادر و ودوستان در سال 82 فیلم کوتاه انگشتری را کارگردانی و تهیه کردم که رتبه اول استان در جشنواره فیلم کوتاه دانش دانش آموزی را کسب کرد و در بیست و دومین جشنواره دانش آموزان فیلمساز کشور اول شد . پس از آن نماهنگی از زیبایی های خرمشهر بنام "خرمشهر نگاه دوربین"  ساختم  که در بیست و سومین جشنواره فیلم دانش آموزی سراسر کشور رتیه نخست را کسب کرد . همچنین تهیه کنندگی و کارگردانی مستند شور حسینی  را بر عهده داشتم که در سال 85 رتبه اول استان در بیست و چهارمین جشنواره دانش اموزی سراسر کشور را دریافت کرد.

در فیلم سینمایی "یک مرد یک شهر"  بکارگردانی حسن هدایت  بعنوان دستیار تصویربردار دعوت بکار شدم که دچار سانحه شده و حدود 8 ماه از عرصه فعالیت هنری دور بودم . تهیه و تحقیق فیلم "حجم سکوت"  که توانست در جشنواره های ملی و بین المللی زیادی شرکت کرده و حایز مقام هایس برتر شود(جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ، جشنواره فیلم ستایش ، جشنواره سینما فردا ، جشنواره حوزه هنری خوزستان و دعوت از فیلم برای نمایش در برزیل توسط سفیر وقت برزیل در تهران)

تولید و مدیریت تولید آثار سینمایی  : یوما یعنی مادر ، ناگهان تو گم شدی ، ناطور شط ، مستند تلویزیونی همسایه من ، فیلم کوتاه حنانه (شرکت  در بسیاری از جشنوارها) و الان بیش از 15 ماه است که در عرصه ی خبرنگاری و گویندگی در صداوسیما مشغول فعالیتم.



4 _ چه کسی یا کسانی یا عواملی در رسیدن شما به موقعیت کنونی تاثیر داشتند ؟(مثبت و منفی ) 

اول خداوند متعال و سپس پدر و مادرم . همچنین اقای علی عرب زاده در گویندگی و موسی خلیلی خواه در خبرنگاری مشوق من بودند . از مهندس دبیقی مدیر کل سیمای مرکز آبادان ناصر بهرام معاونت  خبر سیمای مرکز آبادان و منصور حسینی سردبیر واحد خبرتشکر میکنم 

 


5 _  اکنون خود را در چه جایگاهی ارزیابی می کنید ؟ در حال حاضر شغل شما چیست و یا اینکه مشغول به چه فعالیتی هستید . 

در جایگاه خوبی هستم و میخواهم بازهم در زمینه خبرنگاری و گویندگی پیشرفت کنم . فعالیت هنری را در مدارس و مساجد شروع کردم و الان خبرنگار و گوینده سیمای مرکز آبادان هستم و همچنین در کنار شغل ازاد (کتابفروشی) ، نایب رییس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر و تابلو سازان و مهرسازان و خیاطان و آرایشگران نیز هستم .

 

 

6 _  در این مسیر با چه موانع یا مشکلاتی درگیر بودید و چگونه از آنها عبور کردید ؟ 

عدم حمایت مسولان فرهنگی در این زمینه . اگر در آینده زمینه حمایت های مالی بیشتری صورت بگیرد قطعا در روند کار من تاثیر بسزایی خواهد داشت .

 


7 _ آیا شما واقعا صادقانه حاضر به یاری به آنهایی که قدمهای اول مسیر شمارا  را طی می کنند هستید؟چه توصیه ای به آنها دارید؟

 صد در صد از دانشم برای هرگونه کمک به همشهریان دریغ نخواهم کرد و تجربیاتم رادر اختیارشان قرار خواهم داد. توصیه میکنم با اعتماد به نفس و دانش روز پا به این عرصه بگذارند

 

 

8 _ توانایی‌های کلیدی شما چیست؟ و چه طرح ونقشه‌ای برای آینده دارید؟

قطعا توانایی من در زمینه گویندگی مشهود تر است . فیلم سازی راهم در حال تجربه کردن هستنم . قصد دارم دراینده با حمایت مسولین در خصوص زندگینامه ی شهدای مدافع حرم خرمشهر و کشور و دفاع مقدس فیلم تهیه و تولید کنم.قصد دارم در آینده نزدیک به کار موسیقی و خوانندگی مشغول به فعالیت بشوم.

 

 

9 _ آینده خرمشهر و خرمشهری ها چطور ارزیابی میکنید؟ آیا از وضعیت کنونی شهر رضایت دارید ؟ چه عواملی باعث شده خرمشهر در موقعیت کنونی قرار بگیرید ؟ پیشنهاد یا راهکاری  در این زمینه دارید ؟ بعنوان یک خرمشهری چه کمکی میتوانید به پیشرفت خرمشهر کنید؟

اینده ی بسیار خوبی را پیشبینی میکنم اگر همکاری و همفکری مسولین و مردم در امورات شهری بیشتر شود . درحد وسع و توانم افراد مستعد در رشته ی تخصصی خودم را یاری و مساعدت مینمایم.

 

10 _ تحریریه شوشان خرمشهر در راستای معرفی خرمشهری های موفق ، نخبه و پر انرژی با شما این مصا حبه را انجام داده است . این روند را چگونه ارزیابی میکنید ؟  برای حمایت از جوانان و نخبگان خرمشهری چه  روش های دیگری میتوان بکار بست؟ 

از شوشان جدا تشکر میکنم .بسیار عالی است که با معرفی این افراد در رشد و شکوفایی نخبگان خرمشهر نقش بسزایی دارید.پیشنهاد میکنم همه مطالب و مصاحبه ها با نخبگان خرمشهر در قالب بروشور بین مردم و مسولان منتشر شود . 

 

11 _ در پایان اگر صحبت / پیام/ نقد یا تشکری دارید بفرمایید.

 تشکر از پایگاه خبری شوشان خرمشهر  که گام بزرگی  برای این شهر برداشته است  و امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند .





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار