اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
مدیر حوزه کرخه شمالی در طرح 550 هزار هکتاری مطرح کرد:
درخشانی فرد: فاز اول طرح تا پایان امسال به اتمام می رسد و موسسه جهاد نصر تلاش دارد تا با تحویل زمین های بخش کرخه به کشاورزان تا پایان مهر ماه، امکان کشت پاییزه را برای آن ها ممکن کند.
شوشان: جلسه بررسی مشکلات طرح 550 هزار هکتاری شهرستان شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور نجاتی فرماندار، سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و مدیر حوزه کرخه شمالی موسسه جهاد نصر برگزار شد.


درخشانی فرد: تامین برق جهت بهره برداری از سیستم آبیاری تحت فشار ضروری است 

محمد درخشانی فرد  با تاکید بر لزوم استفاده از سیستم آبیاری نوین در کشاورزی اظهار کرد: سیستم آبیاری تحت فشار از روش های نوین آبیاری است که در طرح 550 هزار هکتاری صورت گرفته است بنابراین تامین برق برای استفاده از این روش ضروری است.

وی افزود: فاز اول طرح تا پایان امسال به اتمام می رسد و موسسه جهاد نصر تلاش دارد تا با تحویل زمین های بخش کرخه به کشاورزان تا پایان مهر ماه، امکان کشت پاییزه را برای آن ها ممکن کند.

مدیر حوزه کرخه شمالی نظارت دقیق برکیفیت کار برای بهره برداری به موقع از طرح را از اهداف موسسه جهاد نصر خواند و گفت: تشكيل تعاوني ها و تشكل ها و آموزش و ترويج از كارهاي مهمي است كه مورد تاكيد موسسه است و بايد مورد استفاده قرار گيرد.

تسریع در واگذاری زمین های کشاورزی، مهمترین مطالبه کشاورزان است

رضا نجاتی تسریع در واگذاری زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از سوی موسسه جهاد نصر را از مهم ترین مطالبه کشاورزان شهرستان شوش عنوان کرد و عنوان کرد: موسسه جهاد نصر به عنوان مجری اجرای این طرح تاکنون اقدامات زیادی انجام داده ولی نیاز است تا در راستای تکمیل آن همکاری‌های لازم با کشاورزان منطقه به عمل آید و ضمن پیگیری مشکلات کشاورزان نسبت به تسریع در واگذاری زمین های کشاورزی اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده ی این طرح توسط کشاورزان منطقه فتح المبین گفت: مهم ترین مطالبه کشاورزان بخش فتح المبین تسریع در تکمیل و واگذاری هرچه زودتر این طرح و همچنین موضوع برق رسانی به زمین های کشاورزی در جهت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار می باشد.

فرماندار شهرستان شوش با بیان این که طرح 550 هزار هکتاری در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات کشاورزی و اشتغال آغاز شد، تصریح کرد: بیش ترین پیشرفت این طرح در دولت یازدهم و با سفر ریاست جمهوری به خوزستان صورت گرفت و اکنون علی رغم شرایط مالی دولت در حال انجام است و یکی از طرح های مهم و با افتخار کشور است که عمده سهم این طرح با بیش از 75 هزار هکتار در شهرستان شوش است.

باید مشکلات کشاورزان تا پیش از پایان فاز نخست رفع شود

 سید راضی نوری با اشاره به برخی از مشکلات در اجرای طرح 550 هزار هکتاری اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر نواقص طرح رفع شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی خواستار محقق شدن تمامی خواسته های کشاورزان منطقه توسط موسسه جهاد نصر تا پیش از اتمام فاز اول اجرای طرح شد و گفت: باید مشکلات کشاورزان در زمینه ی اجرای این طرح مرتفع گردد. 

همچنین ملک زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان شوش از اهتمام ویژه در راستای پیش برد طرح به ویژه تسریع در برق رسانی جهت استفاده از آبیاری تحت فشار خبر داد.

طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري با هدف احياي دشت هاي خوزستان و ايلام در نقاط مختلف اين دو استان در دست اجرا است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار