اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
برگزاری شورای آموزش و پرورش خوزستان / استاندار خوزستان: رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل به صفر را هدف قرار دهیم / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان :کاهش بیسوادی سبب کاهش جرم و بزهکاری می شود/ مسئول بسیج فرهنگیان: کتاب سردار شهید شریفی راد تدوین می شود/ معاون سیاسی استاندار خوزستان: از کارهای تکراری دوری کنیم / معاون سواد آموزی خوزستان: بهبهان و ماهشهر دارای رتبه بالای باسوادی در خوزستان
آمار ارائه شده از سوی وزارتخانه، استان خوزستان را جزو استانهای برتر در زمینه سواد آموزی معرفی کرده است.
شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: آمار ارائه شده از سوی وزارتخانه، استان خوزستان را جزو استانهای برتر در زمینه سواد آموزی معرفی کرده است.

محمد تقی زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان برگزاری کنگره ملی شهدای آموزش و پرورش را یکی از برنامه های مهم پیش روی آموزش و پرورش دانست و گفت: معلم شهید سردار حبیب شریفی راد به عنوان معلم شهید شاخص ملی معرفی شدند که در دهه مبارک فجر کنگره ای توسط آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفین برای بزرگداشت این شهید گران قدر در خوزستان ، با حضور وزیر آموزش و پرورش و چهره های ملی و استانی برگزار می شود .

وی افزود: برگزاری کنگره هایی در تجلیل شهیدان معلم در خوزستان، آغاز راهی برای شناساندن آرمان ها ،سیره وزندگی این شهیدان به دانش آموزان است تا از این طریق هویت مذهبی و دینی در جامعه به خوبی اشاعه و تقویت شود و بسیاری از آسیب های فرهنگی با حضور فعال جوانان در آینده کاهش پیدا کند.

تقی زاده در عین حال با تاکید بر رفع هر چه سریعتر معضل بی سوادی به عنوان دومین دستورکار مطرح شده در شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: سواد آموزی جزو اولویت های اول و اساسی آموزش و پرورش خوزستان است که تاکنون در راستای کاهش تعداد افراد بی سواد در جامعه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم.


وی افزود: از نظر علمی ثابت شده است که هر چقدر آمار بی سوادی کاهش پیدا کند ،آمار بزهکاری ، ارتکاب جرم و آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کاهش آمار بی سوادی در بین جامعه آماری اولیا دانش آموزان را مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: ارتباط بین مدرسه و خانواده زمانی تقویت می شود که اولیا دانش آموزان از سواد لازم برخوردار باشند تا بتوانند اهداف تعلیم و تربیت را به خوبی در خانه و جامعه دنبال کنند.

تقی زاده همچنین با اشاره به آمار ارائه شده از سوی وزارتخانه، استان خوزستان را جزو استانهای برتر در حوزه سواد آموزی عنوان کرد و گفت: معضل بی سوادی در استان خوزستان دارای ریشه های اجتماعی و اقتصادی فراوانی است از این رو باید به شکل بنیادی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا این آسیب اجتماعی بزرگ از جامعه خوزستان دور شود.

استاندار خوزستان: رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل به صفر را هدف قرار دهیم

غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی هایی که برای کودکان بازمانده از تحصیل انجام می دهیم باید متناسب با آمار آنها باشد، گفت: نباید در خصوص این آمار، سیاه نمایی صورت بگیرد و وضع خوزستان خیلی بد نشان بدهیم ما وظیفه داریم حقایق را عنوان کنیم. 

وی افزود: با راهکارهای خوب میدانی که سازمان‌های مردم‌نهاد و آموزش و پرورش و بهزیستی اجرا می‌کنند، آمار این افراد کم شده است، اما باید تدبیری اندیشیده شود تا همه افراد بی‌سواد را به کلاس‌های درس بیاوریم و هدف ما رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل به صفر باشد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: آمار 12 درصدی کودکان بازماندگان تحصیل در خوزستان، یک آمار کلی از سازمان یونسکو در تمام مقاطع سنی است. اما 8 درصد جمعیت استان٬ بی‌سوادان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که آمار بالایی برای استان است و باید برای آن برنامه‌ریزی موثرتری انجام شود.

شریعتی افزود: 12 درصد جمعیت خوزستان، معادل ۵۰۰ هزار نفر است و 8 درصد، ۲۳۸ هزار نفر از مردم این استان را شامل می‌شود که رقم بالایی است. با برنامه‌ریزی هایی که آموزش و پرورش برای سوادآموزی 68 هزار نفر در استان انجام داد، می‌توانیم در طی چند سال رکورد خوبی را برای پیشرفت در این حوزه ثبت کنیم ،اما این کاری است که به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و مستلزم ایجاد یک اراده استانی است.

وی با تاکید بر لزوم تدوین یک برنامه مدون برای رفع بیسوادی در استان،عنوان کرد: توصیه می‌کنم یک همایش استانی رفع بی‌سوادی در استان برگزار شود و راه‌کارها و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مناسب در این زمینه در این همایش ارائه شود و در نهایت با تدوین یک برنامه، بی سوادی را در استان به حداقل برسانیم. 

استاندار خوزستان با اظهار اینکه در شهرستانها فرمانداران نیز باید به صورت جدی برای ریشه کن شدن بی سوادی وارد عمل شوند، تصریح کرد: باید در مدارس روستاها و حاشیه شهرها، حداقل یک کلاس سوادآموزی تشکیل شود و لازم است که در استان بانک اطلاعاتی افراد بی سواد نیز همانند کودکان بازمانده از تحصیل، تدوین شود. 

وی همچنین کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش در دهه فجر را از برنامه های مهم استان خوزستان دانست و گفت: حفظ شأن و حرمت شهدای معلم و تبدیل آن به یک فرهنگ اسلامی کار بسیار مهمی است و نقش معلمانی برای دفاع از اسلام و میهن از جان خود می‌گذرد، باید برای دانش‌آموزان تبیین شود و به عنوان یک ارزش در جامعه آموزشی، جا بیافتد.اگر بتوانیم معلمان شهید را به عنوان اسوه و الگو به دانش‌آموزان معرفی کنیم ، بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات کنونی در حوزه فرهنگی رفع می‌شود و برای پشتیبانی از این کنگره نیز باید تمامی سازمان‌های استان بسیج شوند.

معاون سیاسی استاندار خوزستان: از کارهای تکراری دوری کنیم 

علی حسین حسین زاده در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون چندین کنگره و همایش برای تجلیل از شهدا در خوزستان برگزار شده است، گفت: از طریق برگزاری چنین برنامه هایی الگوهای ارزشی را می توان به جامعه معرفی کرد و به ترویج آموزه های دینی پرداخت.

معاون سیاسی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بسترهای اجرایی کنگره شهید سردار حبیب شریفی راد به صورت کامل فراهم است، گفت: در برگزاری چنین برنامه هایی باید با بهره گیری از اتاق های فکر و فعالین حوزه های هنری و فرهنگی، نوآوری انجام دهیم و سعی کنیم از کارهای تکراری دوری کنیم.

وی در عین حال از سایر دستگاه های اجرایی خواست تا در برگزاری این کنگره به آموزش و پرورش و سازمان مستضعفان کمک کنند.


مسئول بسیج فرهنگیان: کتاب سردار شهید شریفی راد تدوین می شود

به گزارش شوشان ، رضا طریفی، مسئول بسیج فرهنگیان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: به فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری امروزه نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سردار حبیب شریفی راد ، گفت: این شهید بزرگوار اولین فرمانده سپاه سوسنگرد و شهید شاخص فرهنگیان کشور معرفی شده اند. طریفی گفت: کنگره بزرگداشت شهدا 4 سال است که برگزار می شود و امسال این کنگره را با حضور چهره های ملی در استان خوزستان خواهیم داشت.

وی با اظهار اینکه ستاد بزرگداشت کنگره شهید شریفی راد تشکیل شده است، گفت: برپایی یادواره شهرستانی این شهید بزرگوار، تهیه و تدوین کتاب شهید سردار حبیب شریفی راد، رونمایی از تمبر یادبود ایشان و برگزاری کلاس های ضمن خدمت آشنایی با سیره این شهید گرانقدر از برنامه هایی که برای برگزاری این کنگره در استان خوزستان پیش بینی شده است.

طریفی همچنین گفت: نام گذاری ساختمان اصلی آموزش و پرورش خوزستان به نام شهدای آموزش و پرورش و نام گذاری ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش به نام شهید سردار حبیب شریفی راد از برنامه های دیگری است که برای بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان اجرا می شود.

معاون سواد آموزی خوزستان:  بهبهان و ماهشهر دارای رتبه بالای باسوادی در خوزستان 

به گزارش شوشان ، موسی شیخی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش سواد آموزی را کاری سخت برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، سواد آموزی از زینت های انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: ماموریتی که ما در سواد آموزی استان خوزستان داریم شناسایی و جذب بی سوادان 10 تا 49 سال است و طبق آخرین آماری که ارائه شده است در حال حاضر خوزستان دارای 82 هزار و 331 بی سواد مرد و 150 هزار و 120 بی سواد زن می باشد که این افراد به صورت خود اظهار بی سوادی خویش را اعلام کرده اند.

شیخی با سواد ترین شهرهای استان خوزستان را بهبهان با 97 درصد باسواد و ماهشهر با 96 درصد با سواد عنوان کرد و گفت: حمیدیه و اندیکا در استان، از تعداد افراد بی سواد بیشتری در مقایسه با سایر شهرستانهای خوزستان برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های سواد آموزی در راس برنامه های آموزش و پرورش خوزستان در تمامی مدارس است و مقرر شده که 68 هزار و 700 نفر تحت آموزش های بی سوادی در استان خوزستان قرار بگیرند.

شیخی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای ریشه کن شدن بی سوادی در خوزستان ،گفت: لازم است تا دستگاه های اجرایی و ارگان ها و نهادهای دولتی در استان ،افراد بی سواد جامعه هدف تحت تصدی خود را شناسایی کنند و آنها را برای آموزش در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی با اظهار اینکه در هر شهرستانی که فرمانداری ها و شهرداری به حوزه رفع معضل بی سوادی وارد شده اند، سوادآموزی با موفقیت های بیشتری رو به رو بوده است ،تصریح کرد: در حال حاضر رشد سواد آموزی در استان خوزستان از منفی 1 به مثبت 8/2 افزایش پیدا کرده است و روند رو به رشدی را رفع این معضل اجتماعی شاهد هستیم.

کریمی کیا: سواد آموزی اولویت برخی زنان نیست!

کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران استانی در جلسات رفع معضل بی سوادی در استان ،گفت: گویی برای برخی مدیران پرداختن به مسئله بی سوادی از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

وی گفت: 8 درصد مردم خوزستان بی سواد مطلق و 8 درصد نیز کم سواد است و لازم است تا به این معضل به صورت جدی رسیدگی شود.

کریمی کیا با اشاره به آمار 11 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل ،اظهار کرد: در استان یک عزم جدی برای جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل ایجاد شده است و امیدواریم برای شناسایی و جذب بی سوادان نیز یک تلاش همه جانبه و عزمی جدی صورت بگیرد.

وی گفت: 35 هزار خانوار که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند در بی سوادی و فقر به سر می برند و اگر 750 حاشیه نشین هم به این رقم بیافزاییم ،ایجاد یک بسیج عمومی برای ریشه کن شدن بی سوادی در خوزستان لازم است.

کریمی کیا 33 درصد از زنان حمیدیه ، 26 درصد از زنان شادگان ،25 درصد از زنان هویزه و 21 درصد از زنان کارون را بی سواد دانست و گفت: بی سوادی به عنوان یک معضل و آسیب اجتماعی زنان را درگیر کرده است و مشکل آموزش و پرورش نیز در این خصوص این است که خود آنها هیچ احساس نیازی برای یادگیری سواد احساس نمی کنند! و باید پرسید که چرا سواد آموزی اولویت این شهروندان نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار