اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
گزارش شوشان از همایش مشترک فرمانداران و منتخبین پنجم شوراهای اسلامی شهر خوزستان / معاون عمرانی استاندار خوزستان : انتقاد ازعدم به کارگیری توان و ظرفیت شهروندان در اداره امور شهری / در خوزستان مدیریت هزینه نداریم
در چهار دوره گذشته شورا، نیروی انسانی زیادی در شهرداری ها به کار گمارده شدند که بیش تر آن ها فاقد مهارت و تخصص بودند...
 


شوشان: معاون عمرانی استاندارخوزستان در همایش مشترک فرمانداران و منتخبین پنجم شوراهای اسلامی شهر خوزستان با اشاره به  تنوع فرهنگی در جامعه و دو دیدگاه فرد گرایانه و جمع گرایانه در این زمینه اظهار کرد: لازمه زندگی شهروندی احترام به نظر دیگری و تصمیم جمعی است و فرد و جمع لازم و ملزوم هم هستند و نمی توان یکی را بر دیگری ارج نهاد.

به گزارش شووشان ، فرامند هاشمی زاده افزود: شورا باید هم دیدگاه جمع گرایی و هم فردگرایی داشته باشد چون تصمیم جمعی و تحملِ جمع نخستین ویژگی شورا است که با رعایت آن انتخاب از آن شورا است و تمرین دموکراسی و تحمل جمع در جایی مثل شورا است که خود را نشان می دهد. 

معاون امور عمرانی استاندار انتخاب شهردار را مهم ترین وظیفه شورا دانست و گفت: شهردار مهم ترین مدیر شهری و رکن اجرایی سازمان شهرداری است و شورا که امانت دار مردم است باید در انتخاب شهردار دقت کند. اگر شهردار نمی تواند چندین تخصص را هم زمان داشته باشد، باید تفکر تخصصی در حوزه های مختلف داشته باشد تا در کنار شورا و مردم بتواند شهر را به بهترین شکل اداره کند.

وی ادامه داد: نگاه و دیدگاه شهردار بسیار مهم است و داشتن تفکر تخصصی موجب می شود شورا و شهرداری گام مهمی در راستای توسعه شهر بردارند. هاشمی زاده با بیان این که بهبود وضعیت شهری در خوزستان نیازمند یک تحول است، عنوان کرد: استان خوزستان به دلیل جنگ و فرسودگیِ زیرساخت در مقایسه با شهرهای دیگر از لحاظ شهری مشکلات بیش تری دارد و نیاز به یک تحول دارد و ایجاد تحول نیازمند یک استراتژی است که از شهرداری آغاز می شود و به مردم بسط پیدا می‌کند.

مشارکت مردم می تواند استراتژی تحول گرایی را گسترش دهد

معاون استاندار خوزستان در امور عمرانی با انتقاد ازعدم به کارگیری توان و ظرفیت مردم در اداره امور شهری اذعان داشت: با وجود این که مشارکت مردم در تمام ارکان می تواند استراتژی تحول گرایی را گسترش دهد، پس از انتخاب شهردار مشارکت مردمی را فراموش می‌کنیم لذا مهم است مردم‌داری و مشارکت مردم در فعالیت های شهرداری در اولویت قرار گیرد.

وی خدمات شهری را یکی مهم ترین کارهای شهری خواند و گفت: به دلیل تنوع و ناهمگونی، نخستین وظیفه شهرداری خدمات شهری از جمله فضای سبز و تمیزی خیابان ها و آسفالت با کیفیت است که در توسعه شهری باید به آن توجه داشت.

هاشمی زاده ادامه داد: دارایی شهرداری ها و ثروت زایی از این دارایی ها یکی دیگر از مسایل مهم شهرداری ها است که علی رغم سرمایه گسترده در شهرداری، از این دارایی راکد استفاده ای نمی شود و ارزش افزوده ای برای آن ها قایل نیستیم. 

وی یادآور شد: اگر تفکر اقتصادی در کنار شهرداری ها مستقر شود، از دارایی های راکد هم تولید ثروت می شود. معاون استاندار خوزستان نسبت به تورم نیروی انسانی در شهرداری ها هشدار داد و گفت: در چهار دوره گذشته شورا، نیروی انسانی زیادی در شهرداری ها به کار گمارده شدند که بیش تر آن ها فاقد مهارت و تخصص بودند و هزینه جاری گزافی را به بودجه شهرداری ها تحمیل کرد. در این دوره باید توجه شود که با وعده ها باعث تراکم نیروی انسانی در شهرداری ها نشویم چون تبعات و بحران های ناشی از آن را در آینده خواهیم دید.

وی با تاکید بر مدیریت و نظم مالی در امور شورا و شهرداری ها بیان کرد: مدیریت و انضباط مالی مهم است و باید در دستور کار قرار بگیرد چون شورا امانت دار مردم است. متاسفانه در خوزستان مدیریت هزینه نداریم و همین امر باعث شده تا کارهای عمرانی در استان ما نسبت به دیگر استان‌ها پرهزینه تر و سنگین تر باشد.

هاشمی زاده تصریح کرد: تصمیماتی که اتخاذ می کنیم دارای بار زمانی، مکانی و زمانی است بنابراین باید با توجه به اثرات و نتایج هر تصمیم دست به انتخاب بزنیم.








































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار