اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات، نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: دولت برای رسیدگی به مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و انجمن سازندگان باید یک اتاق فکر با حضور تمامی مسئولان صنایع و مدیران نفتی و حفاری تشکیل بدهند تا در آن درخواست‌ها و پیشنهادات خود را ارائه بدهند.
 
علی کرانی در گفت‌‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که مشکلات انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی همواره گفته می‌شود اما گوش شنوایی برای برطرف کردن آن‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: در استان خوزستان با توجه به این‌که مناطق نفت‌خیز، فولاد و طرح‌های توسعه ظرفیت‌های این استان محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که هیچگونه مشکلی در زمینه اشتغال نداشته باشیم زیرا خوزستان از نظر قابلیت‌ها رتبه سوم را در بین دیگر استان‌ها دارد اما در اشتغال در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به این‌که 70 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که فرصت سرمایه‌گذاری را فراهم کرده‌اند، گفت: به جای اینکه از ظرفیت این شهرک‌ها استفاده شود به آن‌ها بی‌توجهی شده است. همچنین وزارت نفت لازم است نگاه ویژه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها داشته باشد.
 
کرانی ادامه داد: شهرک‌های استان ظرفیت بالایی برای اشتغال دارند ولی متأسفانه به آن‌ها هیچگونه توجهی نشده است.
 
وی تصریح کرد: مطالبات شرکت‌ها هنوز پاسخ داده نشده و سرمایه‌ در گردش در اختیار شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است. پرداخت مطالبات صنایع کوچک به درستی انجام نشده و اگر هم صورت بگیرد به صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود.
 
کرانی عنوان کرد: اداره دارایی نباید به خاطر مالیات بر ارزش افزوده به بخش خصوصی فشار بیاورد زیرا این بخش‌ها به اندازه کافی مطالباتی از شرکت‌های نفت و حفاری دارند که به آن‌ها پاسخ داده نشده است و اگر دارایی مصمم به گرفتن این مالیات است باید از این شرکت‌های بزرگ آن را بگیرد.
 
وی درباره‌ِ انتظارات خود از دولت عنوان کرد: لازم است دولت یک اتاق فکری با حضور نمایندگان صنایع، بخش خصوصی و دولتی و مدیران نفتی و حفاری تشکیل بدهند تا در آن نمایندگان صنایع و سازندگان، خواسته و پیشنهادات خود را ارائه دهند. همچنین وام‌هایی از صندوق توسعه‌ ملی با سود پایین به واحدهای صنعتی داده شود.

وی ادامه داد: این صنایع عمر و انرژی زیادی برای ایجاد اشتغال و اقتصاد پویا صرف کردند و انتظار می‌رود به آنان اهمیت گذاشت و لازم است از نظر سیاسی با عراق مذاکره داشته باشیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و تولیداتی را که در خوزستان تولید می‌شوند و قابلیت صادرات دارند را به این کشور صادر کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار