اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

امید حلالی : از خرداد 88 تا خرداد 92 ملت بزرگ ایران راه درازی را آمد. اگر در خرداد 88 و ماه های پس از آن میهن عزیزمان دچار بداخلاقی های انتخاباتی گردید اما در خرداد 92 و شبی که پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات اعلام گردید اینگونه نشد چرا که جامعه دارای آگاهی و خردورزی مستمر و منتقد به احوالات خود و سیاستمداران و مدیران جامعه اینک می باید ثمر رفتار خود را بچشد لذا پس از اعلام پیروزی رسمی دکتر روحانی شهرهای سراسر ایران را جشن ملی و سرور فرا گرفت بدون انکه حاشیه حادی داشته باشد که حاکی از شور و شعور توامان است.

نکته دیگر قابل تامل امانت داری کامل مسئولان اجرایی کشور در رابطه با صیانت آرای مردم بود چرا که روحانی با 51 درصد از آراء در دور اول به پاستور رفت در صورتی که اگر آرای وی تنها 2 درصد کمتر از میزان اعلام شده بود انتخابات به دور دوم می کشید و به قولی راحت تر می شد انتخابات را «مهندسی» کرد که چنین نشد و نشان داد چنین اراده ای برخلاف آنچه برخی سیاسیون و بدخواهان برمی شمردند در کلیت نظام یا حتا دولت وجود ندارد و با سیری منطقی در شمارش و اعلام نتایج در هفت مرحله، ملت فهیم و رشید کاملن توجیه شده و نتیجه را پذیرفته و حتا اطرافیان و ستادهای نامزدها مساله برایشان باور پذیر و قابل هضم شد. نکته دیگر قابل توجه هم آن بود که دولتی در خرداد 92 نتایج و جمع بندی آرای مردم را اعلام کرد که در 4 سال قبل متهم به تقلب در نگاه حداکثری و یا حداقل تخلف بود که با این حرکت خود را از مظان اتهام خارج نمود.

در هر صورت پس از کش و قوس های فراوان انتخاباتی ملت مسیر فردا را برگزیدند و رای به اعتدال دادند نه به تندروی این طرفی یا آن طرفی.

مردم خسته از گرانی ها و تورم افسار گسیخته و حرف های درشت و نه لزوماً درست! دولتمردان و نگران اجماع بین المللی علیه ایران و در خطر گرفتن نظام و آب و خاک رای هوشمندانه ای به میانه روی و اعتدال دادند تا بگویند همچنان پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب و علیرغم تخریب های گسترده و انتقادات وارده همچنان به نهاد روحانیت علاقمندند، پشت سر ولایت و آنان قرار می گیرند و پیروزی آنان که حرف مردم را می زنند جشن می گیرند و درصد بالای شرکت کنندگان در واقع مهر تایید به ایجاد حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود و باشد تا بخش دیگر این ایده یعنی حماسه اقتصادی مورد انتظار رهبری و مردم محقق شود که صد البته بسترسازی آن بر عهده منتخب مردم دکتر روحانی و تیم همیار ایشان خواهد بود.

قابل توجه آن دسته از عزیزانی که به منش شیخ دیپلمات و هفتمین رییس جمهور ایران اسلامی انتقاد انتخاباتی داشته اند هم باید باشد که در همین دو روز گذشته نگرانی های اسراییلی ها را هم از این گزینش ملی ببینند که نگرانند چرا که فکر می کنند روحانی معتدل و جهان شناس مانع از شکل گرفتن اجماع علیه ایران خواهد شد، این نکته را هم ببینند که بازار به روحانی و این انتخاب روی خوش نشان داده و دارد اخم ها و گره ها را از پیشانی می گشاید که انشاالله تداوم داشته باشد چرا که سیر صعودی تورم عمدتن منشاء روانی ناشی از بی اعتمادی به فردا را داشته که امیدواریم با شاه کلید تدبیر و امید، قفل های تحریم و تورم توسط شیخ دیپلمات و معتدل گشوده گردد.

 

پس بر ما به عنوان ملت و سایر کاندیداهای تا دیروز رقیب است تا شیخ معتدل را برای رویارویی با قفل ها و درهای بسته یاری نماییم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار