اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
 مصطفی قاجار

 شوشان خرمشهر : اگر کتابی نوشته اید در قالب شعر، رمان، داستان و یا هر قالب دیگر ابتدا باید آن را منظم و تایپ کنید. سپس باید ناشری را برای کتاب انتخاب کنید. به طور معمول هر ناشر در زمینه ای کار و فعالیت می کند اما زمینه های فعالیت ناشرین را می توان از جستجو و دسته بندی آثار در سایت های آنها یافت.
به طور معمول اگر اولین کتابتان باشد. ناشران بزرگ و مطرح از چاپ آن خودداری می کنند، چرا که ریسک فروش نرفتن اثر را نمی پذیرند، بنابراین شما مجبور هستید که برای چاپ کتابتان سراغ ناشران کمتر مطرح شده بروید. البته شما نباید ناامید شوید. لیستی از ناشران مطرح و کمتر مطرح شده تهیه کنید و فهرست را به ترتیب الویت و شهرت رده بندی کنید. هر ناشر ضوابط خاص خود را برای پذیرش اثر دارد. بنابراین شما باید به دقت آن ضوابط را رعایت کنید و اطلاع داشته باشید. متاسفانه مواردی دیده شده که یک نویسنده کل اثر را برای بررسی به یک ناشر داده و ناشر نیز آن را با نام دیگری بدون آن که یک ریال حق التالیف بدهد چاپ کرده است. در این زمینه شما باید اطلاع دقیق و کاملی از قوانین و حقوق پدید آورندگان داشته باشید. پیشنهاد می کنم که حتما کتاب مجموعه قوانین و مقررات حقوق نشر کتاب نوشته عباس حسینی نیک از نشر مجد را بخوانید و حتما با یک وکیل یا یک نویسنده ترجیحا مطرح که تجربه چاپ کتاب دارد، مشورت کنید. چرا که به تازگی مسایلی مانند حقوق صوتی کردن کتاب و نشر الکترونیک کتاب مطرح شده که نویسندگان حتما باید موقع قرارداد از آن اطلاع کامل داشته باشند.

 اما اینکه هزینه چاپ کتاب با نویسنده است یا با ناشر باید گفت که در حال حاضر نمی توان معیار دقیقی مطرح کرد. برخی حاضرند هزینه کنند تا یک کتاب از خود چاپ کنند بنابراین همه هزینه های چاپ کتاب و یا درصدی از هزینه ها را می پردازند اما عرف این است که ناشر حق التالیف و حق فروش کتاب از هر چاپ کتاب را باید به نویسنده بدهد، اما در بسیاری موارد ناشر از چنین اقدامی سر باز می زند. بنابراین این مسیر بین ناشر و نویسنده کاملا توافقی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار