اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
معاون اداره‌کل بهزیستی خوزستان خبر داد: آمار و ارقامی که راجع به میزان خودکشی وجود دارد به بهزیستی ارائه نمی‌شود
شهرستان‌های ایذه و مسجدسلیمان به ترتیب دارای بیشترین آمار خودکشی در سطح خوزستان هستند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان، با اشاره به آغاز طرح پژوهشی بهزیستی به منظور شناسایی علل و عوامل خودکشی در استان گفت: شهرستان‌های ایذه و مسجدسلیمان به ترتیب دارای بیشترین آمار خودکشی در سطح خوزستان هستند. 
  
محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: به تازگی یک پروژه تحقیقاتی را به منظور شناسایی علل و عوامل خودکشی در استان خوزستان آغاز کرده‌ایم بنابراین اکنون به قطعیت نمی‌توانیم درباره عوامل روی آوردن به خودکشی در استان نظر بدهیم. 
  
وی ادامه داد: در حال حاضر وقوع خودکشی در شهرستان‌های ایذه و مسجدسلیمان و مناطق پیرامون آن نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است و این دو شهرستان به ترتیب دارای بیشترین آمار خودکشی در سطح خوزستان هستند که بخشی از عوامل بروز چنین وضعیتی به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد. 
  
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان افزود: متاسفانه در این مناطق به گونه‌ای مراسم خاکسپاری و تشییع فردی که خودکشی کرده است، با شدت و حدت برگزار می‌شود که گویی متوفی کاری بزرگ انجام داده و به نوعی بحث کراهت خودکشی در این مراسمات اصلا مطرح نیست. همین موضوع می‌تواند یکی از عوامل روی آوردن به خودکشی باشد. 
  
عباسی عنوان کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری افرادی که خودکشی کرده‌اند باید خیلی ساده برگزار شود نه اینکه در این مراسم‌ها تنها از ابهت و بزرگی شخصیت و شهامت متوفی یاد کنند. این عامل می‌تواند مشوقی برای برخی افراد جهت خودکشی باشد البته دلیل اصلی نیست. 
  
وی ادامه داد: در این زمینه باید در سطح جامعه فرهنگسازی شود. در دین اسلام خودکشی گناهی نابخشودگی و کبیره است که به شدت نهی و منع شده است. خطبا، علما، اساتید دانشگاهی، نخبگان و مدارس همه باید غلط بودن خودکشی به عنوان گناه و اشتباهی جبران ناشدنی و نابخشودنی را ترویج کنند. نباید برعکس عمل شود و به گونه‌ای باشد که مراسم‌های گسترده و طولانی برای افرادی که خودکشی می‌کنند، برگزار شود. 
  
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: دلایل مختلفی می‌تواند روی آوردن یک انسان به خودکشی موثر باشد، فقر، اعتیاد، خشونت خانگی، بیکاری، بیماری‌های روحی روانی و ... از جمله این عوامل هستند. اما نمی‌توان گفت که تنها یکی از این عوامل موجب شده تا یک فرد خودکشی کند. همه عوامل دست به دست هم می‌دهند که این اتفاق رخ دهد. 
  
عباسی با انتقاد از محرمانه بودن آمار خودکشی در کشور تصریح کرد: متاسفانه آمار و ارقامی که راجع به میزان خودکشی وجود دارد، به بهزیستی ارائه نمی‌شود و عدم ارائه این آمارها به بهزیستی باعث می‌شود که نتوانیم به صورت دقیق به بررسی عوامل خودکشی در یک منطقه بپردازیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار