اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان: ۴۵ درصد تلفات رانندگی خوزستان در ۵۰۰ کیلومتر راه اتفاق می افتد / قرارگاه اربعین رسانه در مرز چذابه راه اندازی می شود / طرح " جاده پاک" در ورودی های شهر اجرایی شود / ضریب ایمنی راه های خوزستان نسبت به استان های کشور کمتر است / بیش از 70 درصد علت تصادفات، سرعت غیرمجاز است
اگر همه جاده های کشور را به آزادراه تبدیل کنیم باز هم بدون فرهنگ ترافیکی قطعا مسائل و معضلات وجود خواهند داشت...



شوشان:  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگ ترافیکی در جامعه اظهار کرد: اگر همه جاده های کشور هم آزاد راه تبدیل شوند، بدون وجود یک فرهنگ ترافیکی، ممکن است مسائل و معضلات به مراتب تشدید شوند.

 مسعود مصدقی درخصوص بحث اربعین وآماده سازی زیرساخت ها توسط این سازمان گفت: بحث اربعین یک بحث ملی و جمعی است و برگزاری هرچه باشکوه تر آن، نه تنها وظیفه یک دستگاه اجرایی نیست بلکه همراهی و همکاری همه دستگاه ها و مردم را می طلبد و سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه ها تلاش می کند در کنار سایر کمیته ها، کارها در کمیته سوخت و حمل و به خوبی انجام شوند.

در چهار سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان به زیرساخت های پایانه های شلمچه و چزابه تخصیص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان این که سال گذشته ظرفیت های بش تری برای خدمات رسانی به زائران اربعین جذب شد، عنوان کرد: در دولت یازدهم نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان در بحث زیرساخت های پایانه های مرزی کشور به دو پایانه شلمچه و چزابه تخصیص یافت که با این اعتبار یک سالن با مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع در چزابه ایجاد و تمام محوطه پایانه آسفالت، بهسازی، جدول بندی شد و فضای سبز و مبلمان محیط هم تأمین شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مرز شلمچه بزرگ ترین سالن مسافر بری در بین 24 مرز کشور با مساحتی نزدیک به هفت هزار و 500 متر مربع افتتاح و سایت تجاری و مسافری در محوطه آن انجام شد تا تا زائران برای عبور مشکلی نداشته باشند.

قرارگاه اربعین رسانه در مرز چذابه راه اندازی می شود

مصدقی با اشاره به برنامه های مدون درخصوص اربعین امسال بیان کرد: در حوزه راهداری و در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور مطابق هر سال در مسیرهای منتهی به مرز اقداماتی از جمله لکه گیبری و خط کشی مسیرها، روکشی آسفالت، نصب علائم و اجرای حفاظ های بتنی انجام می شود و در زمینه ترابری، برای خدمات دهی مناسب به زائران اربعین از ظرفیت های موجود در استان و خارج از استان استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: برای کمک به بخش رسانه، قرارگاه اربعین رسانه را در چذابه برای صدا و سیما راه اندازی شده است و در کنار آن برای حضور خبرنگاران و اهالی رسانه نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در خصوص بحث تجارت در اربعین، با بیان این که اولویت با امنیت مردم است، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال صادرات از مرز شلمچه ادامه خواهد داشت چون جاده ای اختصاصی برای تجارت در این مسیر در نظر گرفته شده است ولی در مرز چزابه امنیت مردم را در اولویت قرار داده ایم و در این مدت صادراتی نخواهیم داشت.

طرح " جاده پاک" در ورودی های شهر اجرایی شود

مصدقی از راه اندازی انجمن طرفداران ایمنی راه ها خبر داد و گفت: این انجمن در راستای افزایش ایمنی راه ها تشکیل شده و از تمام اقشار مختلف جامعه برای عضویت در آن دعوت می شود.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری طرح پاک را در اهواز ارائه کرد و اذعان داشت: برای زیبایی ورودی های شهر و حذف نخاله ها می توان طرح " جاده پاک" را در یک روزخاص اجرا کرد تا به شکلی هدفمند ورودی شهرها را پاکسازی و آن را به یک فرهنگ برای همه شهرهای کشور تبدیل کنیم.

کشور به سمت نگهداری تخصصی و علمی راه ها پیش برود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان این که کشور باید به سمت نگهداری تخصصی و علمی راه ها پیش برود، عنوان کرد: متولی ساخت راه ها، اداره کل راه و شهرسازی و حوزه نگهداری راه ها از جمله نصب علائم، خط کشی، لکه گیری جاده ها، شانه گیری و اصلاح شیب های شیروانی از جمله وظایف اداره راهداری و حمل و نقل پایانه هاست. نگهداری راه ها اکنون در جهان یک کار جامع و علمی است و امیدواریم کشور ما به سمت نگهداری تخصصی و علمی راه ها پیش برود.

عمر مفید راه های خوزستان نسبت به سایر استان ها کمتر است

مصدقی گرما و ترافیک سنگین موجود در شبکه راه ها را دلیل پایین بودن عمر مفید راه ها نسبت به سایر استان ها بیان کرد و گفت: وجود پتانسیل های بالای استان خوزستان از جمله وجود هفت بندر، صنعتی بودن استان، قرار داشتن در مسیر کریدور شمال به جنوب، وجود ۲۰ درصد ترافیک راه ها در استان و انجام ۲۰ درصد صادرات کشور از بندر امام خمینی باعث شده تا با افزایش تراکم شبکه راه ها، عمر مفید جاده های خوزستان کم شود و ضریب ایمنی شبکه راه ها نسبت به دیگر نقاط کشور کاهش یابد.

وی یادآور شد: هرچند در برنامه پنجم توسعه برنامه ریزی شده بود که سالانه تا 10 درصد به ناوگان ریلی کشور افزوده شود ولی این گونه نشد. تاکنون از پتانسیل ریلی کشور خوب استفاده نشده است بنابراین باید به سمتی برویم که فشار جاده ای کشور به ناوگان ریلی منتقل شود.
 
مجتمع های رفاهی برای ایجاد یک بستر ایمن در شبکه راه ها راه اندازی می شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به لزوم راه اندازی مجتمع های رفاهی بین راهی در سطح استان گفت: برای ایجاد یک بستر ایمن در شبکه راه ها باید زیرساخت هایی برای استراحت تردد کنندگان در این مسیرها ایجاد شود که یکی از این زیرساخت ها، ایجاد مجمتع های رفاهی بین راهی است. این مجمتع ها پیش تر به صورت پراکنده و انفرادی بودند ولی اکنون به منظور یکپارچه کردن خدمات رفاهی در استان، این مجمتع ها یکپارچه سازی شده است. 

وی بیان کرد: یک طرح جامع بر اساس نیاز شبکه راه های استان و بر پایه دو فاکتور نرخ جریان تردد و نرخ تصادفات در شبکه راه ها تهیه شد که بر اساس این طرح که به تصویب شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی استان رسید، ۷۰ نقطه برای ساخت مجتمع های بین راهی تعیین و فراخوانی برگزار شد و سرمایه گذاران هم استقبال کردند. 

 مصدقی با بیان این که خوزستان در زمینه ساخت مجمتع های خدمات رفاهی بین راهی وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: در هفته دولت ۱۰ مورد با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۱۵ نفر به بهره بردرای رسید که با این مجتمع ها، در حال حاضر 43 مجتمع خدمات رفاهی شناسنامه دار بین راهی در شبکه راه های استان وجود دارد و در کنار استان اصفهان، مقام نخست کشوری را داریم.

۴۵ درصد تلفات رانندگی خوزستان در۵۰۰ کیلومتر راه اتفاق می افتد

وی با اشاره به نصب دوربین در شبکه را های استان تاکید کرد: بیش از 70 درصد علت تصادفات، سرعت غیرمجاز است بنابراین با مدیریت شبکه راه ها، کاهش قابل ملاحظه ای در وقوع تصادفات رانندگی اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: نزدیک ۴۵ درصد تلفات رانندگی خوزستان در۵۰۰ کیلومتر از راه های استان یعنی ورودی از پل زال ورودی خرم اباد تا خروجی دهدز و رامهرز به بهبهان رخ می دهد بنابراین طی یک برنامه ریزی چهار ساله کوشش کردیم تا در این مسیرها را مدیریت سرعت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان درخصوص برنامه ریزی این سازمان برای نصب دوربین در راه های استان عنوان کرد: پیش از سال ۹۵ تعداد ۱۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت و سال گذشته ۳۱ دستگاه در راه های استان خوزستان نصب شد و برنامه ما برای امسال و دو سال آینده این است که به ازای هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین نصب کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار