اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر آبادان:
آبادان - شوشان ؛ عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: برای انتخاب شهردار گزینه های بهتری داشتیم
حمید کوراوند در گفت و گو با شوشان آبادان ، با بیان این که ما برای انتخاب شهردار شاخصه هایی تعریف کرده بودیم ، عنوان کرد : ویژگی هایی  مانند ،سابقه کاری خوب و مرتبط ، برنامه خوب ، کاریزمای مدیریتی . حسن شهورت ، عدم وابستگی به افراد و گروهای سیاسی  ، دیدکاه اقتصادی و درآمد زائی ،ارتباط در سطح کلان حهت دریافت بودجه از مرکز ، آشنایی با مباحث مدیریت شهری بویژه مدیریت  مالی و بومی بودن از شاخصه های انتخاب شهردار آبادان بود که این شاخه ها را با دیگر اعضای شورای شهر تعریف کرده بودیم.

وی افزود : از نظر من و بر اساس این شاخصه ها و دلایل دیگر  گزینه های بهتری می توانستند شهردار آبادان شوند اما فشارهای سیاسی ، برخی گروه جناها و گروه بندی های قدرت طلب مانع انتخاب بهتر شد.

وی ادامه داد : در 2 هفته اخیر 15 گزینه برنامه های خود را برای تصدیگری شهرداری آبادان به شورای شهر ارائه دادند که مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

کوراوند ،اظهار داشت:  ما در شرایط مساوی اولویت را به  گزینه های بومی داده بودیم ولی انتظار می رفت بین گزینه ها فردی که دارای برنامه ، توان بیشتر و ویژگی های بهتری بود انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به انتخاب فرد بومی برای تصدی شهرداری آبادان ، گفت : قصد ما این بود فردی بومی انتخاب شود تا در دوره های بعدی نیز انگیزه انتخاب بومی از بین نرود ولی این اتفاق نیفتاد اما برای انتخاب شهردار خوب گزینه های بهتری داشتیم.

وی افزود:حسین حمیدپور فردی جوان است که می توانست در آینده جزو گزینه های تصدی شهرداری باشد امیدوارم با این انتخاب مهره سوزی نکرده باشیم .

وی تصریح کرد:گزینه های بومی دیگری نیز با برنامه تر و مسلط تر از ایشان در اختیار شورای شهر بود ولی حجوم گروه های فشار جناب حمیدپور قوی عمل کرد و شهردار شد .

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت:البته برخی اعضای شورای اسلامی شهر آبادان که مخالف این انتخاب بودند بدلیل اینکه در اقلیت قرار نگیرند مجبور به دادن رای اعتماد شدند.

کوراوند با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر برای حفاظت از منافع مردم  و شهر قسم یاد کردند ، اظهار داشت: برخی از اعضای شورای شهر تعهدی فرا تر از تعهدی که به مردم داشتند برای خود بوجود آورده اند که درست  نیست،  نباید فراموش کرد که قسم یاد کردیم و سوگند خوردیم که حافظ منافع همه مردم و شهر باشیم.

وی ادامه داد : به جرأت و با دلیل و مدرک می گویم جناب مهندس حمید پور شهرداری است که با سه رای انتخاب شد ، یعنی ابتدا در یک گروه پنج نفره و خارج از ساختمان شورا و غیر قانونی  رای گیری شد .

وی افزود :جناب مهندس حمید پور از پنج رای 3 رای  آورد و دو نفر هم به اجبار پذیرفتند  و سپس در مرحله نهایی سه نفر دیگر هم چون در اقلیت بودند به آنها اضافه شدند و در کل هشت رای ایشان بعنوان شهردار انخاب شدند.

کوراوند گفت : به نظرم آبادان با وجود شرایط اسفناکی که دارد نیاز به یک شهردار با تجربه و کاربلد داشت.

وی اظهار داشت:  بر اساس شندیده ها جناب مهندس شیرازی شهرداری آبادان را با 80 میلیارد تومان بدهی به محمد حویزاوی تحویل داد که ایشان نیز بر بدهی های این شهرداری اضافه کرد،بطوری که مهندس بچاری سرپرست شهرداری طی حضور در صحن شورا بدهی شهرداری را بالای 150ّمیلیارد تومان اعلام کرد .

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به تزریق بودجه به این شهرداری ، افزود:بودجه به شهرداری آبادان بخوبی تزریق می شود ولی این بودجه ها مدیریت هزینه نمی شوند  ولی امیدواریم جناب حمیدپور جلوی هرج و مرج مالی را بگیرد.

کوراوند در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به حمیدپور رای نداده است، اظهار داشت :گرچه بنده به دلایلی که داشتم به حمید پور رای ندادم اما حسب وظیفه و تعهدی که دارم فرا تر از انتظار از او برای پیشبرد برنامه هایش و ارائه خدمات بهتر به مردم  حمایت خواهم کرد و تلاش می کنیم اوضاع رو به بهبودی برود ، ایشان باید بداند که اگر کم کاری کند یا درست عمل نکند لحظه ای او را آرام نخواهم گذاشت اما اگر خوب کار کند و به قول و برنامه هایی که در فضای مجازی هم مکتوب است عمل کند نه تنها با تمام وجود از او حمایت می کنم بلکه اعلام خواهم کرد که مهندس حمید پور خوب بود ومن در تشخیصم اشتباه کرده بودم .

بر اساس این گزارش حسین حمیدپور صبح چهارشنبه  با هشت رای موافق از سوی شورای اسلامی شهر آبادانبعنوان شهردار شهر آبادان منصوب شد.


انتهای پیام /.

***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار