اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
در ادامه سلسله برنامه های معرفی افراد موفق خرمشهر، اینبار گفتگو با :
حسین پوریده بازیگر سینما ، تلویزیون و تاتر است که به تازگی قرار است سریال جدیدش بنام درمیان خاکستر از شبکه ی یک سیما بروی آنتن برود . به همین بهانه پای صحبتها و گله هایش نشستیم


شوشان خرمشهر 


1 .  در ابتدا خود را کامل معرفی کنید .شهرهای محل زندگی از کودکی تا کنون و محله سکونت در خرمشهر   را نام ببرید . 

حسین پوریده، متولد ٨/۶/۵۹ در بروجرد هستم . از کودکی در دو شهر بروجرد و خرمشهر زندگی کردم.در خرمشهر در محله های داوودی و میلانیان  ساکن بودم و در حال حاضر ساکن تهران هستم.


 

2 –  درباره زمینه فعالیت خود و مهمترین مدارک تحصیلی / مدارج علمی  که کسب کردید توضیح بفرمایید .

دانشجوی مدیریت بازرگانی بودم و مدتی هم دراماتورژی (دانشی که نقش محقق مرتبط با اثر نمايشي دارد)خواندم . در مورد جوایز و عناوینی که کسب کردم میتوانم به جایزه دوم نقش اول بازیگری کشوری به کارگردانی حمیدرضا سالاروند (با موضوع دفاع مقدس )  و در بازیگری منطقه ای،کسب جایزه ی نفر دوم و جایزه نقش سوم استانی اشاره کنم.



3 _  از کجا آغاز کردید و روند پیشرفت خود را از آغاز تا به امروز بصورت مختصر و پیوسته توضیح دهید . اگر اتفاق یا نقطه عطفی در روند کاری و پیشرفتتان بود آنرا ذکر کنید (چه اتفاقی شما را وارد این حرفه و این راه کرد)


 تاتر را از بروجرد اغاز کردم  که در همان اوایل کار دکتر محمد علی گودرزی کار مرا در تاتر دید و برای ادامه کار مرا به صدا و سیما دعوت کرد . در صدا و سیمای استانی مرکز لرستان بمدت یکسال فعالیت کردم و بعد از آن به خرمشهر نقل مکان کردم. درخرمشهر سال 70 با گروه الغدیر به سرپرستی عبدالحلیم تقلبی و عبدالله حلیات کار را آغاز کردم و تا امروز هم در تاتر و هم سینما و هم تلویزیون در حال فعالیت هستم .



4 _ چه کسی یا کسانی یا عواملی در رسیدن شما به موقعیت کنونی تاثیر داشتند ؟(مثبت و منفی ) 

تصویرم را مدیون رضا مسعودی دستیار و برنامه ریز کارهای بزرگ سینما هستم که باعث شناخته شدن من شد . ایشان  که اصالتا خرمشهری ست کمک شایانی به بنده کرد . البته خیلی از دوستان و عزیزان خرمشهری هم هستند که بابت کمکهایشان از آنها ممنونم و اکنون مجال ذکر نامشان نیست .

 


5 _  اکنون خود را در چه جایگاهی ارزیابی می کنید ؟ در حال حاضر شغل شما چیست و یا اینکه مشغول به چه فعالیتی هستید . 

شغل من بازیگری است  و شغل دیگری ندارم  . من یه عنوان بازیگر حرفه ای شناخته شده هستم و 25 تله فیلم ( مانند: گرداب به کارگردانی  اسماعیل براری  ، جزیره گنج به کارگردانی لوافی ، بهمنشیر به کارگردانی لوافی، کشتی ارواح به کارگردانی  فیاض موسوی و....)  و  5 فیلم سینمایی (مانند : نمره چهار به کارگردانی مهران ملکوتی سال 90  ،  روز رستاخیر  به کارگردانی احمدرضا درویش سال 87 ، پناهنده به کارگردانی محمدتقی انصاری سال 91 و بازگشت یه جهنم به کارگردانی  انصاری سال 92) را در کارنامه دارم . و آخرین کارم سریال درمیان خاکستر به کارگردانی سچاد امیر یزدانی است که بزودی پخش میشود 

 


6 _  در این مسیر با چه موانع یا مشکلاتی درگیر بودید و چگونه از آنها عبور کردید ؟ 

بزرگترین مشکلم بودن در خرمشهر و عدم سکونت در تهران در سالهای گذشته بود. عدم وجود پشتوانه مالی نیز که جای خود دارد .  اصلا حال خوبی با منطقه ازاد اروند و اداره ارشاد خرمشهر ندارم . دریغ از کوچکترین حمایت . من یکبار  برای فعالیت در تهران دنبال محل اسکان میگشتم  اما هیچگونه حمایت یا همکاری  نشد . من هنرمند بومی هستم واگر قرار بر حمایت از هنرمند بومی نیست پس از چه کسی حمایت خواهد شد ؟ جادارد از  احد طاهریان پور در منطقه ازاد تشکر کنم که برای من رایزنی زیادی کرد 



7 _ آیا شما واقعا صادقانه حاضر به یاری به آنهایی که قدمهای اول مسیر شمارا  را طی می کنند هستید؟چه توصیه ای به آنها دارید؟

صادقانه و با تمام وجود و از جان برای بچه ها ی هنرمند خرمشهر توان میگزارم . توصیه میکنم اگر پشتوانه مالی ندارند و اگر اصطلاحا چپشان پرنیست به سراغ این حرفه نیایند .  اگر هم نمیتوانند در تهران باشند انتظار پیشرفت زیادی نداشته باشند .

 

8 _ توانایی‌های کلیدی شما چیست؟ و چه طرح ونقشه‌ای برای آینده دارید؟

دراماتورژی را خوب میدانم و بازیگردانی در خون من است . من هیج کار دیگری  را نه دوست نه میخواهم انجام دهم .  تمام اعضای بدنم در سینما اسیب دیده اند و امیدوارم در نهایت یا روی صحنه تاتر بمیرم یا جلوی دوربین . تمام توان و آینده ام را به کارم در هنر پیوند زده ام  . فعلا که برای جشنواره ی استانی اروند تاتر جرده را روی صحنه دارم و برای یک سینمایی تاریخی به کارگردانی عباسیان قرارداد بسته ام 

 

9 _ آینده خرمشهر و خرمشهری ها چطور ارزیابی میکنید؟ آیا از وضعیت کنونی شهر رضایت دارید ؟ چه عواملی باعث شده خرمشهر در موقعیت کنونی قرار بگیرید ؟ پیشنهاد یا راهکاری  در این زمینه دارید ؟ بعنوان یک خرمشهری چه کمکی میتوانید به پیشرفت خرمشهر کنید؟

آینده ی خرمشهر را نابود و سیاه میبینم  و اصلا از وضعیت کنونی خرمشهر رضایت ندارم . هنرمندان ما متاسفانه خسته از این وضعیت هستند و چون برای امرار معاش مجبورند به پایین ترین سطح رضایت بدهند کیفیت هنر کاهش میابد. من تاترم را مدیون خرمشهر و بچه های دهه پنجاه و شصت  این حرفه هستم . قطعا به نوبه ی خودم هرکاری که بتوانم انجام میدهم تا خرمشهر از این رکود خارج شود و همیشه صدایم برا حق خرمشهر بلند است .


 

10 _ تحریریه شوشان خرمشهر در راستای معرفی خرمشهری های موفق ، نخبه و پر انرژی با شما این مصا حبه را انجام داده است . این روند را چگونه ارزیابی میکنید ؟  برای حمایت از جوانان و نخبگان خرمشهری چه  روش های دیگری میتوان بکار بست؟ 

 من از شوشان و توجه این رسانه به معضلات شهر و هنرمندان تشکر میکنم  . عرض کنم ما پتانسیلهای بسیار قوی حتی بالاتر از پایتخت داریم  که بدلیل  نبود جایگاه مناسب درحال ازبین رفتن هستند  و به مرداب تبدیل میشوند ،  انتظار داریم رسانه ها بیشتر اخبار هنرمندان را پوشش بدهند .

 

11 _ در پایان اگر صحبت / پیام/ نقد یا تشکری دارید بفرمایید.

باتشکر از رسانه ی متفاوت شوشان . ممنونم


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
comment
0
0
comment با آرزوی موفقیت برای همشهری عزیز
comment
مقدم
|
Italy
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
comment
0
0
comment ان شاءالله موفقیت بیشتری داشته باشین.
بازیگر خیلی خوبی هستین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار