اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
حاشیه نگاری شوشان از همایش استانی بازگشایی مدارس / استاندار خوزستان: مدیران تحول گرا می خواهیم/ هر سه روز یک مدرسه افتتاح می شود / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: با برنامه ریزی می توانیم به جای یزد در جایگاه اول کنکور قرار بگیریم / مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان: به بهسازی مدارس توجه شود
نتیجه عملکرد مسئولان را بررسی می کنیم. باید دید چه کسانی به دستورات عمل کرده‌اند و چه کسانی در وظیفه خود کوتاهی به خرج داده‌ اند.
شوشان: همایش استانی بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای جاری در استان خوزستان، صبح امروز چهارشنبه 28 شهریور ماه با حضور مسئولین استانی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد. 

به گزارش شوشان در این مراسم استاندار خوزستان ،مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان ، معاونین استانی و شهرستانی ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان، شهرداران ، فرمانداران ، بخشداران ، روسای آموزش و پرورش مناطق 40 گانه و نواحی اهواز و مدیران استانی و شهرستانی حاضر بودند.

  •   گفتنی است در حاشیه همایش استانی بازگشایی مدارس از کتاب توسعه آموزش و پرورش خوزستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ،استاندار خوزستان و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان رونمایی شد.

 •   مراسم استانی بازگشایی مدارس یکی از شلوغ ترین جلسات استانی طی ماه های گذشته در استانداری خوزستان بود که تقریبا تمامی صندلی های سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان، صبح امروز به وسیله مدعوین پر شده بود.

استاندار خوزستان :

  نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل باز بماند


•   در دنیا کشورهایی در توسعه موفق هستند که دانایی محوری را سرلوحه خویش قرار دهند و به تولید علم بپردازند. زمانی که روند تولید علم و تبدیل آن به تکنولوژی در استان ساری و جاری باشد، به خلق ثروت منتهی می‌شود. در کشورهای توسعه یافته می‌بینیم که روزانه تکنولوژی و تجهیزات جدیدی تولید می‌شوند که دیگر کشورهای دنیا خواهان این تکنولوژی‌ها هستند. این نتیجه روند فعال تولید علم در این کشورها است

•   تمام امکانات استان باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش بسیج شوند. با توجه به برگزاری انتخابات شوراها و اینکه برخی شهرداران به تازگی معرفی شده‌اند یا هنوز شروع به کار نکرده‌اند، با مشکلاتی مواجه بودیم اما باید همه ما در کنار یکدیگر مشکلات آموزشی پرورشی را رفع کنیم. در پایان مهرماه با مسئولان آموزش و پرورش، جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا نتیجه عملکرد مسئولان را از آنها دریافت کنیم. باید دید چه کسانی به دستورات عمل کرده‌اند و چه کسانی در وظیفه خود کوتاهی به خرج داده‌اند. 

•   سیاست استانداری ، توسعه و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش استان در تمام سطوح است. توسعه زیرساختی آموزش و پرورش چه از نظر سخت‌افزاری مانند فضاهای آموزشی و ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان و چه فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری مانند همگانی کردن پیش‌دبستانی ایجاد و پرورش کلاس‌های کنکور و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، کنترل مبادی بی‌سوادی، رصد دانش‌آموزانی که در معرض ترک تحصیل هستند و بررسی آسیب‌هایی که در این زمینه می‌بینند از جمله برنامه‌ریزی‌های استانداری و آموزش و پرورش خوزستان هستند.

  •   نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل باز بماند. دانش‌آموزانی که در معرض ترک تحصیل هستند، باید شناسایی شوند که با همکاری سازمان های مردم نهاد ،آموزش و پرورش ، بهزیستی و ... این کار در حال انجام است و تا کنون 1000 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند و در صدد هستیم که آبان ماه سال جاری جشن طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را بگیریم. امسال نیز مانند سال گذشته در همگانی بودن آموزش پیش‌دبستانی و برگزاری کلاس‌های کنکوری تأکید داریم.

 •   بر اساس گزارش‌های دریافت شده، آمار رتبه‌های زیر هزار دانش‌آموزان کنکوری استان خوزستان حدود 60 درصد افزایش داشته است. در برخی بخش‌ها و شهرستان‌ها برای نخستین بار پذیرش پزشکی داشته‌ایم. برای برقرای عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش‌آموزانی که استعداد لازم برای ادامه تحصیل را دارند اما شرایط مناسبی ندارند، باید برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شود. 

   •   در مهرماه امسال 131 فضای آموزشی با زیربنای 75 هزار مترمربع در قالب 491 کلاس درس افتتاح می‌شوند.با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس و اختصاص 20 میلیارد تومان برای برچیده شدن مدارس کانسکی ،10 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش کشور و 10 میلیارد تومان نیز از سوی استانداری، برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در نظر گرفته شده است و مقرر شده است که تا پایان سال تحصیلی این مدارس در استان خوزستان برچیده شوند. همچنین در سال تحصیلی جدید هر سه روز یک مدرسه در استان خوزستان افتتاح می شود. 

 •   متوسط سرانه زیربنایی آموزش و پرورش کل کشور تا پایان سال 95 ، پنج متر و 17 سانتی‌متر بود اما در خوزستان این سرانه چهار متر و 94 سانتی‌متر، یعنی 23 سانتی‌متر کمتر از متوسط کشوری بود. متوسط سرانه استاندارد هشت متر و 29 سانتی‌متر است و ما حدود سه متر و 60 سانتی‌متر پایین‌تر از وضعیت استاندارد قرار داریم و در کل کشور رتبه بیستم را در اختیار داریم.

  •   برای بازگشایی مدارس به تمامی فرمانداران و بخشداران تاکید می کنم که از تمامی امکاناتی که در اختیار دارند باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کنند. و شوراها و شهرداری هم موظف هستند در راستای رفع موانع موجود برای بازگشایی مدارس اقدام کنند. همگی توجه داشته باشند که ما مدیر تحول گرا می خواهیم نه مدیری که فقط برای حفظ وضع موجود تلاش می کند. مدیرانی تحت حمایت قرار می گیرند که منشا تحول و تغییر در منطقه خود باشند و در پایان مهر ماه عملکرد تمامی مدیران استان بر اساس شاخص هایی که برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است، ارزیابی می شود .

  •   مدیرانی را می‌خواهیم که تحول‌گرا باشد و نه  فقط در جهت حفظ وضع موجود تلاش کنند. درخواست ما مشاهده رشد شاخص‌های توسعه‌ای در طول مدیریت هر کدام از مدیران است، به طوری که برخی مسائل موجود در فضای سنتی شکسته و گام‌های توسعه را محکم‌تر بردارند.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

 با برنامه ریزی می توانیم به جای یزد در جایگاه اول کنکور قرار بگیریم

  •   برای رسیدن به توسعه همه جانبه در استان خوزستان تمامی دستگاه های اجرایی باید به تحقق اولویت های 20 گانه در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان کمک کنند .

  •   در آستانه بازگشایی مدارس برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان به صورت کامل تهیه و تدوین شده است و تمامی دستگاه های اجرایی در استان خوزستان بر اساس هویت سازمانی مشترکی که دارند باید به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در این استان کمک کنند.

  •    با برنامه ریزی هایی که در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان انجام شد توانستیم از رتبه 18 در پیش دبستانی به رتبه اول و از رتبه 27 در کنکور به رتبه 19 در کشور دست پیدا کنیم و اگر به همین منوال ادامه بدهیم قادر خواهیم بود جایگاه استانی مثل یزد را به عنوان استان اول در کنکور سراسری، از آن خود کنیم.

•    امسال فقط در یک آموزشگاه 31 دانش آموز در رشته های پزشکی قبول شدند و در برخی مناطق برای اولین شاهد قبولی در رشته های پزشکی بودیم که این امر با برنامه ریزی های که برای برگزاری کلاس های کنکور در خوزستان صورت گرفت، اتفاق افتاد.

  •    در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار در طول تاریخ کشورمان ایران پیش دبستانی در خوزستان اجباری شد و توانستیم ضمن جذب 100 درصد نوآموزان در این استان ،برای فارغ التحصیلان دانشگاهی 7 هزار شغل ایجاد کنیم و از آنها که عمدتا از فرزندان فرهنگیان استان خوزستان بودند برای تدریس در این مقطع تحصیلی استفاده کنیم.

 •    پیش دبستانی ، سواد آموزی، تربیت بدنی و بهداشت مدارس دخترانه، زمین بازی دانش آموزان، مسائل رفاهی ، خدماتی و درمانی فرهنگیان ،کنکور و ... از مواردی است که در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان تبیین شده اند و لازم است مورد توجه سایر نهادها، دستگاه ها و ارگان ها در استان نیز قرار بگیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان : 

عدم استفاده از خودروهای بالای 5 سال عمر برای سرویس مدارس 

  •   به گزارش شوشان ، قاسم قدرتی گفت: از اول مهر ماه گشت های پلیس در اطراف مدارس مستقر و از والدین تقاضا داریم در راستای جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و در صورت استفاده از خودروهای شخصی نزدیک درب مدارس توقف نکنند.
* ایمنی سرویس مدارس در دستور کار قرار دارد. همچنین صلاحیت راننده باید تائید و خودروی وی باید دارای معاینه فنی باشد.همچنین آرم و لوگوی تهیه شده از سوی شهرداری نیز باید روی خودرو نصب شود و مأموران راهنمایی و رانندگی در آستانه آغاز سال تحصیلی در حالت آماده باش قرار دارند تا ترافیک ایجاد شده در شهر را مدیریت کنند.

  •    محدودیت های ترافیکی که از 25 شهریور ماه در استان آغاز شده اند، در آستانه بازگشایی مدارس تا 10 مهر ادامه پیدا می کنند و از تمامی رانندگان خودروهای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان می خواهیم ضمن رعایت قوانین تعیین شده، به نصب لوگوی شهرداری اقدام کنند که در غیر اینصورت ۴۰ هزار تومان جریمه می شوند.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان: 

به بهسازی مدارس توجه شود

  •   در آستانه بازگشایی مدارس لازم است که مسئولان به صورت ویژه به بهسازی مدارس توجه کنند و فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضای شورای شهر در آستانه بازگشایی مدارس ارائه خدمات به آموزش و پرورش را به روزرسانی کنند و متولین امور شهری در استان خوزستان بر اساس ابلاغیه های کشوری عمل کنند و نتیجه را به ما گزارش کنند.

  •     برخی فضاهای آموزشی چند ماه است که مورد بهره برداری قرار نگرفته اند از این رو نیاز به بهسازی و پاکسازی دارند. همچنین محیط پیرامون مدارس نیز به ارائه خدمات نیاز دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

  •    تلاش های بسیاری از سوی استاندار خوزستان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل رخ داده است و نیاز داریم که شهروندان مشارکت بیشتری در حوزه خدمات شهری داشته باشند.

  •    بین ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت شهرستانی ما را دانش آموزان تشکیل می دهند و در استان خوزستان حدود یک میلیون دانش آموز امسال به مدرسه می روند.































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار