اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
شوشان خرمشهر : من کاپیتالیسم هستم و دختران‌تان را با «باربی» بزرگ کردم، اگر از شما پول برای جراحّی زیبایی طلب می‌کنند جای تعجّب ندارد.
من کاپیتالیسم هستم و به جهت منافع‌ام صنعت مُد را برای شما ایجاد کردم! نتیجه؟هفتاد و هشت درصد از دختران هفده ساله از ظاهر خود خوشنود نیستند.
من کاپیتالیسم هستم و کافی است زنی با پانزده دقیقه ورق زدنِ یک ژورنال پنجاه درصد به ناخشنودی‌اش نسبت به بدنش افزوده شود.
من کاپیتالیسم هستم و انسان‌ها به جای این که در محل کار خود مشغول باشند، وقتی به جمع تظاهراتِ اعتراض‌آمیز می‌پیوندند من را به جنون می‌کشانند.
در دنیایی که هر لحظه به هرج و مرج ِ آن افزوده می‌شود این معترضینِ سرسخت دیگر چه می‌گویند؟ آیا محصولاتِ جدیدِ شرکت اَپل را نپسندیدید؟
من کاپیتالیسم هستم و این که انسان‌های یک جامعه روزانه با پنج و نیم ساعت تماشای تلویزیون اصالتِ خود را از دست می‌دهند من را به هیچ عنوان نگران نمی‌کند.
من کاپیتالیسم هستم و به دلیلِ وجودِ من درگیری‌ها و جنگ و جدل‌های ناشی از ارث و میراث درمیانِ افرادِ فامیل به وجود می‌آید.
رفتار و منش‌تان را آن‌گونه به لجن کشیده‌ام که به هنگامِ احتضارِ پدرتان تنها چیزی که در فکرتان جولان می‌دهد این است که میراث به چه نسبتی بین برادران و خواهران‌تان تقسیم خواهد شد.
همه‌تان یک مشت دروغ‌گو هستید زیرا مرتّباً به خودتان می‌گویید اگر آن چه را که می‌خواهید به‌دست آورید خوشحال خواهید شد.
در حالی که هر ساله بیست میلیون کودک در جهان از گرسنگی جانِ خود را از دست می‌دهند شما برای آب کردن چربی‌های ناشی از پرخوری‌تان بر روی دستگاه‌‌های "ترِدمیل" عرق می‌ریزید.
من کاپیتالیسم هستم و به سببِ وجودِ من در دنیا ششصد میلیون انسانِ چاقِ ناشی از پرخوری و یک میلیارد و چهارصد میلیون گرسنه وجود دارد.
من کاپیتالیسم هستم و یک کشاورزِ صاحبِ مرزعه‌ی قهوه برای خریدِ یک فنجان قهوه‌ی استارباکس می‌بایست درآمدِ سه روزش را صرف کند.
من کاپیتالیسم هستم و هر ساله سه و نیم میلیون انسانِ غربی برای تنوع در رابطه ی جنسی با دخترانِ کم سن و سال به کشورهای خاورِ دور سفر می‌کنند.
من کاپیتالیسم هستم و اقتصادِ بازارِ آزاد بزرگ‌ترین دروغِ جهان می‌باشد.
من کاپیتالیسم هستم و بیست و چهار درصد آمریکایی‌ها می‌گویند اگر با رد کردن خانواده‌مان میلیاردر می‌شدیم قطعاً این کار را می‌کردیم.
من کاپیتالیسم هستم و روی سخنم با شما زن‌ها است! لطفاً بدون در نظر گرفتن این که تبدیل به یک کالا شده‌اید به فروشگاه ویکتوریاز سیکرت بشتابید. این فروشگاه به زودی در ترکیه هم دایر خواهد شد. اطمینان می‌دهم با پرداخت هشتاد دلار برای یک زیرپوش نازک خیلی خوشحال خواهید شد.
من کاپیتالیسم هستم و از شنیدن این که یک نوجوان پانزده ساله برای خرید یک دستگاه آی‌پاد کلیه‌ی خود را فروخت از خوشحالی در پوستِ خود نمی‌گنجم.
من کاپیتالیسم هستم و مَدونا فقط در لندن صاحب هشت فقره خانه می‌باشد که می‌توان ششصد بی‌خانمان را در آن‌ها اسکان داد.
من کاپیتالیسم هستم و یک نوجوان تایلندی‌ای که در کارخانه‌ی دیزنی کار می‌کند برای ورود به دیزنی‌لند باید پنجاه و پنج روز کار کند.
قارّه‌ی افریقا به رغم داشتن نود درصد از معادن طلا فقط چهار نفر میلیاردر دارد.
من کاپیتالیسم هستم و از معادن آفریقا سالانه مبلغ هشت و نیم میلیارد دلار الماس استخراج می‌شود که این مبلغ برای نجات این قارّه از فقر و گرسنگی کافی است.
پر درآمدترین ورزشکار دنیا – بازیکنِ گُلف – تایگر وودز سالانه هفتاد و هشت میلیون دلار درآمد دارد یعنی در هر ثانیه یکصد و چهل و هشت دلار.
من کاپیتالیسم هستم و می‌دانم که شما عاشق الماس هستید؛ در هندوستان یک میلیون نفر با دستمزدِ روزی یک دلار و بیست سِنت مشغول تولید این الماس‌ها هستند.
مردم دنیا را متقاعد کردم که زن‌های بلوند - زیبا هستند از این رو در قارّه‌ی آسیا سیصد هزار زن به طور یکنواخت از صابون‌ها و پودرهای سفیدکننده استفاده می‌کنند.
من کاپیتالیسم هستم و شصت و چهاردرصد از ستاره‌های هالیوود که شما از آن‌ها تقلید می‌کنید معتاد به کوکائین می‌باشند.
من کاپیتالیسم هستم و در حالی که هر ساله بیست میلیون کودک در دنیا از گرسنگی تلف می‌شوند شما از این که یک تی‌شِرت را دو بار در هفته بپوشید احساس شرم می‌کنید.
هیچ کس از وجود هفت میلیون بی‌خانمان در ایالات متّحده آگاه نیست چون آمریکائی‌هایی را که در تلویزیون می‌بینید همه در خانه‌های دارای استخر زندگی می‌کنند.
من کاپیتالیسم هستم و باز موفق شدم! تمام زن‌ها را با وجود این که کمدهاشان پر از لباس است متقاعد کردم که برای پوشیدن هیچ چیزی ندارند.
پنجاه درصد از مردم دنیا صاحب یک درصد از ثروت جهان هستند.
یک درصد از مردم دنیا صاحب پنجاه درصد از ثروت جهان می‌باشند.
من کاپیتالیسم هستم و بانکداران دوستان صمیمی من هستند...


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار