اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش از آغاز کشت چغندرقند در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این کشت تا اواسط آبان ماه در شهرستان شوش ادامه دارد و پیش بینی می‌کنیم بیش از 6هزار هکتار از اراضی کشت شوند. 
  
علیرضا ملک زاده اعلام کرد: امسال در بیش از 6 هزار هکتار از مزارع شوش چغندر قند کشت می‌شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود هزار هکتار افزایش دارد. 
  
وی افزود: حدود 50 درصد از سطح زیر کشت چغندرقند استان، در شهرستان شوش کشت می‌شود و این شهرستان 50 درصد کل کشت چغندر استان را به خود اختصاص داده است. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش با بیان این‌که کشاورزان شوش سال گذشته حدود 350 هزار تن چغندرقند تولید کردند، تصریح کرد: متوسط عملکرد مزارع چغندرقند در شهرستان در کشت سال گذشته 72 تن بود و حدود 50 درصد از چغندر استان نیز در شوش کشت شد. 
  
ملک زاده ادامه داد: میزان عملکرد در هکتار از اراضی چغندر در شوش در مقایسه با میانگین کشوری که 50 تن است، حدود 22 تن بیشتر است و این مساله بیانگر عملکرد مناسب زمین‌های شوش در بحث تولید کشت چغندر است. 
  
وی خاطرنشان کرد: به منظور انتقال محصول چغندرقند به کارخانه‌های تولید شکر با 6 کارخانه در اصفهان، کرمانشاه، قزوین و همدان و کارخانه قند شمال خوزستان قرارداد منعقد شده است تا چغندر کشت شده، پس از برداشت به این مراکز انتقال داده شود.
/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار