اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
سرپرست فرمانداری اهواز: روند كنونی اجرای پروژه های آب و فاضلاب روستایی قابل قبول نیست / سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اهواز: مشکل تامین اعتبار مانع از اجرای پروژه ها می شود / بخشدار مرکزی اهواز: روستاها نیازمند توجه بیش تر مسئولان هستند / شورای شهر اهواز در کنار مردم اهواز است / مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز : به اجناس دست دوم هم برای مدارس قانعیم!
بخش غیزانیه در کنار بزرگ ترن منبع نفتی کشور قرار دارد ولی مردم آن از محروم ترین مردم کشور هستند و این منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند...

شوشان: جلسه شورای اداری شهرستان اهواز با حضور سرپرست فرمانداری اهواز، مسئولان آب و فاضلاب روستایی، آموزش و پرورش ، بخشداران شهرستان اهواز و دیگر مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات سازمان هلال احمر برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در این جلسه  سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اهواز نسبت به نبود بودجه و تجهیزات کافی برای ادامه و تکمیل اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای شهرستان اهواز گلایه کرد و در واکنش، فرماندار اهواز با انتقاد از روند اجرای این طرح های آبرسانی، تاکید کرد که بودجه کافی برای تکمیل این پروژه ها به اداره آب و فاضلاب روستایی تزریق شده و خواستار تکمیل هر چه سریع تر این طرح ها شد.

در ادامه بخشدار مرکزی شهرستان اهواز درخصوص نبود امکانات امنیتی و رفاهی در کنار عدم تکمیل پروژه های آبرسانی این منطقه صحبت کرد و با کنایه از مسئولان خواست مانند روستاهای برخی نقاط که بودجه مازاد هم دارند، به این نقاط محروم توجه شود.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز هم از نبود امکانات سخن گفت و به کمک های دست دوم برای مدارس مرکز استان راضی شد!

در میان این همه انتقاد، موسوی زاده، عضو شورای شهر اهواز از کارهای بزرگ شورای شهر در همین زمان اندک سخن گفت و نشانه صداقت این دوره شورا را انتخاب شهرداری متعهد مانند کتانباف دانست. 

مدیر کل منابع طبیعی شهرستان اهواز هم اظهار امیدواری کرد تا با کمک نهادهای دست اندر کار، بحث توسعه کمربند فضای سبز شهر اهواز جدی گرفته شود تا سدی باشد رد برابر گرد و خاک هایی که هر از گاهی از راه می رسند.

روند كنونی اجرای پروژه های آب و فاضلاب روستایی قابل قبول نیست

خون میرزایی در جلسه شورای اداری كه صبح امروز دوشنبه ١٨ مهرماه برگزار شد، با انتقاد از روند اجرای پروژه های آی و فاضلاب روستایی اظهار كرد: با وجود زحمت ها و تلاش های شركت آب و فاضلاب هنوز پروژه های غیزانیه كه قرار بود تا پایان اردیبهشت تكمیل شوند، به بهره برداری نرسیده اند. 

وی تصریح كرد: اعتبارات مصوب دستگاهی در سال ٩٥ نزدیك ١١٠ میلیارد تومان و امسال ٩٧٦ میلیارد تومان بوده است كه از اعتبارات عمرانی استانی سازمان هایی مثل آب و برق، و شركت نفت تخصیص یافته و با توجه به منابع اعتباری متعدد مصوب انتظار پیگیری جدی تر پروژه ها و تكمیل آن ها می رفت.

فرماندار اهواز گفت: روند كنونی اجرای پروژه های آب و فاضلاب روستایی قابل قبول نیست و امیدوارم روند و شتاب بیش تری بگیرد.


مشکل تامین اعتبار مانع از اجرای پروژه ها می شود

محمدرضا پور رکنی با گلایه از نبود امکانات و اعتبار کافی برای پیشبرد طرح های آبرسانی در روستاهای شهرستان اهواز عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی اهواز وظیفه آبرسانی به سه بخش غیزانیه، اسماعیلیه و مرکزی اهواز را دارد و در بخش مرکزی آن تنها 5 تاسیسات وظیفه آبرسانی را دارند که 25 سال از عمرشان گذشته و فرسوده هستند.

 سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اهواز تصریح کرد: در حال حاضر آب روستایی به وسیله تانکر تامین می شود که برای تامین آب شهر الهایی و 26 روستای آن در حال احداث تصفیه آب هستیم که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باقی آن منتظر تامین لوله است. 

وی ادامه داد: تصفیه خانه دیگری هم برای تامین آب 16 روستای بخش مرکزی با اعتبار 20 میلیارد تومان از سال 92 آغاز شده که تنها 35 درضد پیشرفت داشته است و وضعیت خوبی ندارد.

پور رکنی یادآور شد: در بازدیدهای استاندار از بخش الهایی بنا شد آب این بخش از شهرستان اهواز از کانال آب غدیر تامین شود اما هنوز خط لوله شماره 2 غدیر کامل نشده و این پروژه آبرسانی ناتمام مانده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اهواز عدم اعتبارات کافی را مهم ترین دغدغه این شرکت خواند و گفت: مهم ترین مشکل آب و فاضلاب روستایی این است که هزینه ماهیانه فروش آب 170 میلیون تومان است و تنها 20 میلیون آن حاصل می شود یعنی روستاییان ما حق اشتراک آب را پرداخت نمی کنند و برای تامین اتصالات هم توان مالی لازم را نداریم.


برای توسعه فضای سبز باید از ظرفیت سمن ها و خیرین استفاده بهتری داشته باشیم

 در ادامه این نشست ، مدیر منابع طبیعی شهرستان اهواز درخصوص اقدامات اداره كل منابع طبیعی شهرستان اهواز در بحث کنترل کانون های ریزگرد در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته در كانون شماره 4 ریزگردها که در مساحتی نزدیك ١١٢ هزار هكتار بین شهرهای اهواز، رامشیر و ماهشهر و در امتداد آزاد راه خلیج فارس قرار دارد، ٥ هزار هكتار نهال كاری شد كه ٣ هزار هكتار آن در غیزانیه اهواز قرار دارد. 

وی ادامه داد: برای آبیاری نهال های کانون شماره 4 ریزگردها یك كانال خاكی آبرسانی با طول ٢٢ كیلومتر احداث شده است تا موانع آبرسانی تسهیل شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان اهواز با اشاره به برخی برنامه های اداره كل منابع طبیعی شهرستان اهواز گفت: برنامه داریم امسال ٧ هزار هكتار نهال كاری را در حوزه شهرستان اهواز عملیاتی كنیم. بوته كاری، توسعه مراتع و پخش آب و مرطوب سازی زمین های این منطقه هم از دیگر برنامه های اداره كل منابع طبیعی است.

امین با اشاره به ضرورت احیای ستاد نهضت سبز شهرستان عنوان كرد: احیای این ستاد می تواند مشكلات زیادی را حل كند و منجر به توسعه فضای سبز در روستاها، دهستان ها و شهرها شود.
وی ادمه داد: كمربند فضای سبز اهواز ٧ هزار و ٢٠٠ است كه اجرای آن می تواند از ورود گرد و خاك به اهواز جلوگیری می كند. 

مدیر منابع طبیعی شهرستان اهواز با انتقاد از وضعیت فضای سبز شهرستان اهوازخاطرنشان کرد: در سال های گذشته ٨٠٠ هكتار از كمربند فضای سبز شهر اهواز كشت شد كه اكنون تنها ٥٠٠ كیلومتر آن تثبیت شده است و در حال حاضر سرانه فضای سبز برای شهروندان اهوازی نصف میزان استاندارد است.

امین گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت سمن ها و خیرین استفاده بهتری داشته باشیم و محیط های اداری و فضای سبز شهری را بهبود بخشیم.


 انضباط اجتماعی، قانون گرایی و امنیت پایدار شعار امروز نیروی انتظامی است

سرهنگ حسین عیدی جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهواز با دعوت از سازمان ها و ارگان های مختلف شهرستان اهواز برای همکاری و همراهی در بحث ایجاد امنیت اجتماعی اظهار کرد: انضباط اجتماعی، قانون گرایی و امنیت پایدار شعار امروز نیروی انتظامی است و همه نهادها و ادارات در کنار ما سهمی در ایجاد این امنیت دارند.

وی تصریح کرد: باید سهم ارگان ها از امنیت اجتماعی مشخص شود و با آموزش های همگانی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش جرایم نیروی انتظامی را یاری دهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهواز ارتقا منزلت و مرجعیت پلیس با جلب سرمایه های اجتماعی بی بدیل را هدف این ارگان خواند و گفت: باید نسبت به هشیار سازی جوانان به عنوان سرمایه های جامعه در راستای مواجهه با آسیب های اجتماعی گام برداریم و این امر بدون مشارکت و همراهی همه ارگان ها و نهادهای اداری محقق نمی شود.

روستاها نیازمند توجه بیش تر مسئولان هستند

علی بلمچی بخشدار مرکزی شهرستان اهواز با انتقاد از وضعیت بخش غیزانیه اهواز گفت: بخش غیزانیه در کنار بزرگ ترن منبع نفتی کشور قرار دارد ولی مردم آن از محروم ترین مردم کشور هستند و این منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

وی یادآور شد: در حالی که به برخی روستاها توجه ویژه می شود و بودجه مازاد دارند، روستاها شهرستان اهواز در فقر مطلق به سر می برند و فاقد امکانات اولیه هستند. بخشدار مرکزی شهرستان اهواز با اشاره به بخشی مشکلات غیزانیه عنوان کرد: در غیزانیه علائم رانندگی وجود ندارد، پاسگاه های محلی برای امنیت مردم راه اندازی نشده است و با وجود امکانات و اعتبارات تخصیصی استاندار، این منطقه از آب شرب بی بهره است.

وی تاکید کرد: وضعیت ورزش و مدارس در روستاها را باید جدی گرفت چون کمبود امکانات در نهایت مردم را مجبور به مهاجرت به شهر و ایجاد آسیب های جدیدتر اجتماعی می کند.  بخشدار مرکزی شهرستان اهواز با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در روستاهای شهرستان اهواز اذعان داشت: روستاهای شهرستان اهواز خشک هستند بنابراین باید با انعاقاد قرارداد همکاری با سازمان منابع طبیعی نسبت به ایجاد فضای سبز در روستاها و مدارس اقدام کرد.


شورای شهر اهواز در کنار مردم اهواز است

سیدمحسن موسوی زاده بیان کرد: شورای پنجم شهر اهواز از آغاز کار خود تلاش های زیادی برای بهبود وضعیت شهر اهواز انجام داده است و نخستین گام آن هم انتخاب شهرداری توانا و متعهد بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز در روزهای محرم در کنار شهروندان بود و در مراسم اربعین امسال هم با خرید اتوبوس های نو و تزریق آن به سیستم حمل و نقل، در انتقال زائران حسینی به عتبات مشارکت خواهد کرد. همچنین برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهری نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار جهت راه اندازی خط اتوبوس های تند رو(BRT)  اقدام کرده ایم و 14 دستگاه اتوبوس خریداری شده است.

عضو شورای پنجم شهر اهواز گفت: کاروان های راهیان نور می تواند به عنوان منبع گردشگری شهر اهواز باشد ولی در حال حاضر این کاروان ها با عبور از جاده کمربندی شهر اهواز به مناطق جنگی سفر می کنند که با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم عبور این کاروان ها از درون شهر اهواز اتفاق بیفتد.


نورعلی رئیسی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز کودکان را آینده کشور و سرمایه گرانبهای اجتماعی ایران دانست و اظهار کرد: توسعه کشور بدون توسعه آموزش و پرورش ممکن نخواهد بود و نباید امروز دغدغه ما به جای کیفیت آموزش و نحوه تربیت فرزاندمان، معطوف به میز و صندلی، نیمکت، پرینتر، آب سرد کن، کولر و تجهیزات زیربنایی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بودجه ای برای خرید تجهیزات به آموزش و پرورش اختصاص داده نمی شود و همین موضوع ما را با مشکلات زیادی رورو کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز گفت: ما به کولرهای تعمیر شده دست دوم هم برای نجات فرزندمان از گرما راضی هستیم. توجه داشته باشید که این ها کودکان خود ما هستند و گرما باعث می شود تمرکز دانش آموز از درس گرفته شود و از کیفیت آموزش کاسته شود.  رئیسی یادآور شد: کمک به آموزش و پرورش، حتا تجهیزات دست دوم، کمک به آینده فرزندان خود ما است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار