اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
شیوع معلولیت اوتیسم در میان کودکان خوزستان
مدیر آموزش و پرورش استثنایی: میزان شیوع معلولیت اوتیسم در میان کودکان خوزستان رو به افزایش است و برای جلوگیری از گسترش آن باید چاره اندیشی کرد.
شوشان: مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: 11 دانش آموز استثنایی در کنکور سراسری 96 در دانشگاه ها پذیرفته شدند.

علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز سه شنبه 18 مهرماه 96 در سالن جلسات استاندار برگزار شد،با بیان اینکه حمایتی که در دولت تدبیر و امید از آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفت در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است ، گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی ما برای دانش آموزان استثنایی کامل است و در آموزش و پرورش استثنایی دارای 4 هزار و 250 دانش آموز هستیم.

وی با اظهار اینکه دانش آموزان استثنایی باید در نظام آموزشی مورد توجه قرار بگیرند، گفت: این دانش آموزان از نظر ذهنی تفاوت قابل ملاحظه ای با همسالان خود دارند و خدمات ارائه شده به آنها باید متناسب با نیازهایشان باشد.

ممبینی با اشاره به اینکه رشد بیماری اوتیسم در استان نگران کننده است ،گفت: میزان شیوع معلولیت اوتیسم در میان کودکان خوزستان رو به افزایش است و برای جلوگیری از گسترش آن باید چاره اندیشی کرد.

وی در عین حال بی بضاعت بودن خانواده هایی که دارای فرزند استثنایی هستند را از چالش عمده پیش روی این کودکان عنوان کرد و خواستار حمایت مالی از این خانواده شد.

ممبینی همچنین گفت: کمبود فضای آموزشی و نبود تجهیزات مورد نیاز کودکان معلول  در فضاهای آموزشی از مشکلات دیگر پیش روی تحصیل کودکان استثنایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار