اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
حاشیه نگاری شوشان از جلسه شورای شهر اهواز: فلسفی: باید بتوانیم اختلافات را مدیریت کنیم / هادی قنوات: نباید حساسیت های قومی را برانگیخت / حسین حیدری : تکمیل باغ موزه اهواز نیاز به مشارکت همه ارگان ها دارد/ مهران باباپور: بودجه فرهنگی تنها نباید صرف ساخت تیزرها شود
به گونه ای رفتار نکنیم که بازخوردش این باشد که بگویند اعضای شورا حتی قادر نیستند اختلافات داخلی خودشان را حل کنند.


شوشان: در هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز سه شنبه 18 مهرماه در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد. به گزارش شوشان ، در این جلسه ، فلسفی رییس شورای شهر اهواز در هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز سه شنبه 18 مهرماه در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: باید بتوانیم اختلافات را مدیریت کنیم و به گونه ای رفتار نکنیم که بازخوردش این باشد که بگویند اعضای شورا حتی قادر نیستند اختلافات داخلی خودشان را حل کنند.

وی تصریح کرد: وجود اختلاف نظرها بین اعضای شورا امری عادی است و اگر کسی بگوید اختلافی نیست خیلی شعاری است چون تفاوت های دیدگاهی، سلیقه ای و فکری وجود دارد که باعث اختلاف نظر می شود ولی باید بتوانیم تجربه خوبی را در این دوره به یادگار بگذاریم و الگویی برای مدیریت در دوره های آینده باشیم.

رییس شورای شهر اهواز گفت: بحث شورایاری دغدغه مهم شهرداری ها است و در این دوره باید برای افزایش نقش تعیین کننده و مشارکتی مردم گام های جدی برداریم.

لزوم تکمیل باغ موزه اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس

سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود به لزوم راه اندازی هرچه سریعتر باغ موزه شهر اهواز اشاره کرد و گفت: از زمانی که شهر اهواز به پایتخت دفاع مقدس معرفی شده است، نیاز به کارهای ارزشمند در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
وی ادامه داد: شهرداری برای رفع این نیاز علاوه بر جای نمایی باغ موزه، بحث تخصیص اعتبار را دنبال می کند ولی برای تکمیل آن نیاز به حمایت و کمک سایر ارگان ها است. 

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تاکید بر روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس و برنامه ریزی برای تکمیل هر چه سریعتر آن در شورای اداری شهرستان اهواز عنوان کرد: قرار شد ستادی با محوریت بنیاد شهید و شورای شهر برگزار شود و دستگاه های دیگر برای همکاری دعوت شوند تا هر چه زودتر این پروژه تمام شود. علاوه بر آن برنامه ریزی شد تا از استان های دیگری که در دوران دفاع مقدس در خوزستان حضور داشته و خدماتی ارائه کرده اند، دعوت شود تا آثار و برنامه های خود را در این باغ موزه سهیم شوند.

موسوی زاده از برگزاری جلسات ماهانه برای پیشرفت کار باغ موزه خبر داد و گفت: کارگروه باغ موزه به صورت مستمر فعالیت خواهد داشت و در کنار تکمیل باغ موزه باید کاری کنیم که همه شهر اهواز باغ موزه شود.

وی یادآور شد: سالانه نزدیک 6 میلیون نفر تحت عنوان کاروان های راهیان نور وارد استان خوزستان می شوند که با گذشتن از کنار شهر اهواز به مناطق جنگی سفر می کنند و اصلا وارد شهر نمی شوند. حضور راهیان نور فرصتی است که باید به نحو شایسته از آن استفاده کنیم و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این 6 میلیون نفر وارد شهر اهواز شوند. 

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: نزدیک به 53 نقطه در شهر اهواز وجود دارد که در دوران دفاع مقدس بمباران شدند؛ این نقاط باید مشخص و معرفی شوند و مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار بگیرند. اهواز خط مقدم دفاع مقدس بوده است ولی آثاری از آن درسطح شهر وجود ندارد. امروز ما قصد داریم تا در کنار تلاش های گذشته مسئولان، بیش تر و بهتر و با برنامه ریزی بهتری کار را پیش ببریم و اهواز را به عنوان پایتخت دفاع مقدس، شایسته این نام کنیم. 

کودکان، معلولان و سالمندان در مدیریت شهری اهواز جایی ندارند

محمد هادی قنوات با اشاره به این که شهر اهواز نماد ایستادگی و ایثار کشو است، خواستار پررنگ تر شدن المان های دفاع مقدس و توجه ویژه به شخصیت های برجسته دوران دفاع مقدس شد و عنوان کرد: به شهردار پیشنهاد داده ام کار شورای پنجم را با تکمیل مقبره سرباز وطن علی هاشمی به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در خوزستان آغاز کند و آن گونه عمل کنیم که شایستخ این سرباز از جان گذشته وطن باشد.

وی با انتقاد از پخش سریال سرزمین کهن که پیش تر حساسیت های یکی از اقوام خوزستان را باعث شده بود، عنوان کرد: این سریال موجبات نگرانی مردم به ویژه بختیاری های استان شده است و دست اندرکاران این سریال باید توجه داشته باشند که در خوزستان مردم و اقوام متحد و یک دل هستند و هر توهین به یک قومیت پاسخ و واکنش دیگر قومیت ها را در استان باعث می شود و بنابراین نباید حساسیت های قومی را برانگیخت.

عضو شورای شهر اهواز با ابراز نگرانی از در نظر نگرفتن کودکان، معلولان و سالمندان در مدیریت شهری اهواز گفت: کودکان آیند های این سرزمین هستند ولی بیاد پرسید جایگاه کودکان در مدیریت شهری اهواز کجاست؟ کدام محله یا منطقه شهر اهواز بر اساس استانداردهای کودکان ساخته می شود؟

وی ادامه داد: شهربازی 6 هکتاری جدید اهواز باید تعیین تکلیف شود و دیگر پارک های محله ای شهر که بر اساس استانداردهای کودکان ساخته نشده اند باید بازنگری شوند و کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت این پارک ها تشکیل شود.

قنوات صبوری سالمندان و معلولان را حذف آن ها از برنامه های مدیریت شهری مایه شرمساری مسئولان خواند و یادآور شد: شهری با هزاران معلول و سالمند، هیچ گونه امکانات عبور و مرور و یا حمل و نقلی برای این شهروندان وجود ندارد و صبوری آن ها باید باعث شرمساری ما مسئولان باشد.

عضو شورای شهر اهواز تاکید کرد: باید کارگروه ویژه ای با همراهی سمن ها برای حل مشکلات سالمندان و معلولان در مدیریت شهری تشکیل و به آن به رسیدگی شود.

حسین حیدری : تکمیل باغ موزه اهواز نیاز به مشارکت همه ارگان ها دارد

 حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز درخصوص تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اهواز خاطرنشان کرد: برای ساخت موزه رقم زیادی نیاز است و دستگاه های اجرایی همچون فولاد، نفت و ملی حفاری باید در ساخت آن مشارکت کنند چون شهرداری اهواز نمی تواند به تنهایی هزینه ساخت و اتمام ان ارا تقبل کند.
 
قرارداد سازمان پسماند و بیمارستان ها بر اساس کدام مفاد است

حاجتی عضو شورای اهواز درخصوص وضعیت و مفاد قرارداد بین سازمان پسماند شهرداری و بیمارستان های شهر اهواز بیان کرد: مدیر عامل سازمان پسماند توضیح دهد که بیمارستان های شهر اهواز بر اساس چه مفاد و پیمان نامه ای با سازمان پسماند قرارداد می بندند و آیا شورای شهر در جریان این قراردادها است؟ آیا این قراردادها و پرداخت های کلان آن زیر نظر شورا انجام می شود؟ اگر قرارداد و تفاهم نامه هایی در این زمینه وجود دارد اعضای شورای شهر انتظار دارند که در صحن شورا مطرح شود.

عضو شورای پنجم شهر اهواز یادآور شد: با توجه به خدماتی که بیمارستان ها به شهروندان ارائه می دهند، رایگان کردن انتقال پسماندهای بیمارستانی می تواند کمک زیاید به آن ها کند.
 
پاسخ به سوال عضو شورای شهر اهواز 

مسعود یزدی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری در پاسخ به رایگان کردن جمع آوری پسماندهای بیمارستانی بیان کرد: بیمارستان ها موظف هستند پسماندهای ویژه را انتقال دهند و هر 26 بیمارستان شهر اهواز به نیابت خودشان با ما قرارداد بسته اند تا این کار را انجام دهیم. 

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری گفت: هزینه حمل و انتقال زباله های بیمارستانی بر اساس تناژ و فاصله با مقصد صورت می گیرد البته به دلیل ماده قانونی موجود و توافق با محیط زیست و سازمان بهداشت شهری امکان پرس این زباله ها را نداریم بنابراین امکان انتقال بیش از هزار تن در هر بار را نداریم و انتقال آن تنها با نظارت سازمان های بهداشت، محیط زیست و نهادهای درگیر صورت می گیرد.

بودجه فرهنگی تنها نباید صرف ساخت تیزرها شود

مهران باباپور عضو شورای شهر اهواز از مدیر عامل سازمان پسماند درخصوص وضعیت بودجه فرهنگی پرسید و عنوان کرد: 7 ماه از سال گذشته است و تاکنون بیش تر بودجه فرهنگی شهرداری در بحث تیزر بوده است. این مبلغ تا به امروز بر اساس چه برنامه ای هزینه شده است و باقی آن هم چگونه هزینه می شود؟ آیا بحث آموزش تنها به بحث تیزر محدود می شود یا شامل پژوهش و... ..هم می شود؟

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری در پاسخ گفت: در طول سال در رابطه با آموزش شهروندی در مدارس و مساجد  برنامه هایی داشتیم و از ابتدای سال 8 مراسم در این زمینه داشته ایم سال گذشته بودجه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی نزدیک 700 میلیون تومان بوده که امسال با حذف موازی کاری ها به 70 میلیون تومان رسیده است و نسبت به هدر رفت هزینه ها اقدام کرده ایم.

یزدی در خصوص کلیات بودجه امسال توضیح داد: کلیات بودجه نسبت به سال گذشته  14 درصد افزایش داشته است که اگر عدد 4.4 میلیارد تومان را از بودجه جاری که دیون ما است، جدا کنیم، افزایش بودجه نداشته و در واقع حدود 3.8 درصد کاهش داشته ایم یعنی بودجه عمرانی سال گذشته حدود 40 میلیارد ریال و امسال به 39 میلیارد ریال رسیده و کاهش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری درخصوص دفع بهداشتی زباله ها در شهر اهواز اظهار کرد: دفع بهداشتی پسماند مهم ترین وظیفه سازمان پسماند است که تا سال گذشته به شکل سنتی انجام می شد و تا شعاع 25 کیلومتری سفره های زیر زمینی را آلوده می کرد به همین دلیل سال گذشته 3 میلیارد و امسال 1700 میلیارد تومان بودجه تزریق کردیم تا سلول بهداشتی برای دفع بهداشتی پسماند ایجاد کنیم.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز یادآور شد: سلول بهداشتی دفع پسماند در مساحتی نزدیک چهار و نیم هکتار در حاتل ساخت است و اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم  که در دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

یزدی با تاکید بر لزوم بحث تولید کمپوس عنوان کرد: سلول بهداشتی دفع پسماند می تواند تا 4 سال زباله شهری را با شرایط کنونی دفع کند با این حال بحث تولید کمپوس یکی از برنامه های ما است که بیش از 1 میلیارد تومان به خودش اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نزدیک 70 درصد زباله های شهر اهواز زباله تر است که امکان تبدیل به کمپوس دارد بنابر این چیزی نزدیک به روزانه 150 تن یعنی یک پنجم زباله های شهری را به جای دفع، می توان به پودر تبدیل کرد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: اکنون دو خط تولید بازیافت وجود دارد و تنها 500 تن از زباله 850 تنی روزانه را می توان تبدیل کرد. خط سوم با بودجه 300 میلیون تومان پیش بینی شده تا حداقل 300 تن دیگر را بتوان تفکیک و بازیافت کرد و به درآمدهای شهرداری افزود.

گفتنی است هفتمین جلسه شورای شهر اهواز با چهار دستور کار "لایحه بودجه سال 96 سازمان مدیریت پسماند"، "لایحه بودجه سال 96 سازمان فرهنگی و ورزشی"، "لایحه اصلاح ردیف های بودجه سال 96 " و لایحه انتقال اسناد زمین های معوض طبق توافقنامه به آقای فرشاد ابن علی حیدری در سالن اجتماعات شورا برگزار شد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار