اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
استاندار خوزستان در حاشیه جلسه بررسی ایجاد شهرک انرژی پتروشیمی امیدیه در گفتگو با شوشان : دولت اهتمام ویژه ای به خوزستان و راه اندازی شهرک پتروشیمی دارد / اگر زیرساخت ها آماده شود رغبت زیادی برای حضور سرمایه گذاران وجود خواهد داشت
دستگاه های اجرایی دست اندر کار موظف هستند به استعلام ها در اسرع وقت پاسخ دهند و مجوزهای لازم را صادر کنند


شوشان: استاندار خوزستان در حاشیه جلسه بررسی ایجاد شهرک انرژی پتروشیمی امیدیه که شامگاه امروز سه شنبه 18 مهرماه در سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، درخصوص آخرین وضعیت احداث این شهرک صنعتی به خبرنگار شوشان گفت: دستگاه های اجرایی دست اندر کار موظف هستند به استعلام ها در اسرع وقت پاسخ دهند و مجوزهای لازم را صادر کنند تا هر چه زودتر در کمیسیون زیربنایی شورای برنامه ریزی استان آن را تصویب کنیم. 

وی تصریح کرد: پس از تصویب طرح در کمیسیون برنامه ریزی استان، با مشاور قراردادی بسته می شود که وی متعهد است هم زمان با جانمایی طرح، سرمایه گذار معرفی کند بنابراین امیدواریم این شهرک ضمانت اجرایی پیدا کند و شهرک نمونه ای برای بالا بردن ارزش افزوده صنایع میان دستی و پایین دست، همچنین اشتغال و مسایل زیست محیطی باشد و زنجیره تولید و ارزش افزوده استان را کامل کند و تولید ناخالص ملی و درآمد ملی را بالا ببرد و در زمینه اشتغال، محیط زیست و گسترش صنایع میان و پایین نقش ویژه ای را ایفا کند.

استاندار خوزستان در خصوص پیش بینی استقبال سرمایه گذاران از این شهرک انرژی عنوان کرد: این منطقه، منطقه ای بسیار مناسب است و زیرساخت ها از جمله جاده در وضعیت مطلوبی قرار دارند و ریل، برق، آب و دیگر زیرساخت ها هم در اولویت ساخت دولت قرار دارند و اگر زیرساخت ها آماده شود رغبت زیادی برای حضور سرمایه گذاران وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی این منطقه به منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و صنایع نفت، به نظر می رسد این منطقه شرایط لازم را برای تبدیل شدن به قطب صنعتی، تولیدی و اشتغالی استان در 5 سال آینده داشته باشد.

شریعتی در پاسخ به این که چه تضمینی برای تخصیص کامل همه زیرساخت ها در این شهرک وجود دارد، گفت: این شهرک یک شهرک ویژه انرژی است و پیرامون صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی است و حتما باید نخست زیرساخت ها آماده و در حد مطلوب باشند.
وی ادامه داد: وقتی دولت اهتمام ویژه ای به خوزستان و راه اندازی این شهرک پتروشیمی دارد، وظیفه ما در قبال احداث این شهرک دوچندان است بنابراین باید در این زمینه تمام توان خود را به کار گیریم و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

ارزش افزوده، تولید و اشتغال بیش تر و افزایش مشارکت بخش خصوصی ره آورد شهرک انرژی امیدیه است

استاندار خوزستان با اشاره به دلایل انتخاب مشاور خارجی برای ساخت شهرک انرژی امیدیه عنوان کرد: در این طرح بر حضور مشاور خارجی تاکید کردم چون می توان از تجارب ارزنده شرکت های بین المللی استفاده کرد تا این پروژه، کاری ماندگار و با رعایت مسایل محیط زیستی، در اقتصاد استان و کشور تاثیرگذار باشد؛ در کنار آن، مشاوران داخلی هم می توانند از تجارب این شرکت مشاور استفاده کنند و در آینده خودشان امور را به دست بگیرند.

وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی عسلویه به حد اشباع رسیده است و قرار است شرکت ملی صنایع پتروشیمی به موازات شرکت پتروشیمی ماهشهر در استان خوزستان تاسیس شود، بنابراین هدف ما احداث شهرک پتروشیمی نیست بلکه احداث شهرک صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی است.

شریعتی درخصوص دلایل تصمیم دولت مبنی بر ساخت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خوزستان گفت: دیگر استان ها زیرساخت های لازم برای راه اندازی این شهرک را ندارند و حداقل یک میلیون دلار برای ساخت زیرساخت های آن نیاز است، به همین دلیل دولت تصمیم گرفت این شهرک را در منطقه اقتصادی ماهشهر که دارای زیرساخت های مناسب است، بسازد. 

وی ادامه داد: شهرک ملی پتروشیمی ایران در 500 هکتار در منطقه ماهشهر احداث خواهد شد و تاکنون طرح های مطالعاتی آن صورت گرفته و کارها در حال اجرایی شدن است.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت ساخت شهرک انرژی امیدیه برای استان بیان کرد: راه اندازی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی برای استان اهمیت زیادی دارد تا جایی که با وجود سختی ها و محدودیت های مالی، اعتبارات لازم برای قرارداد تخصیص یافته است چون این احداث شهرک می تواند ارزش افزوده، تولید و اشتغال بیش تر و افزایش مشارکت بخش خصوصی را در پی داشته باشد.

گفتنی است شهرک انرژی امیدیه قرار است در مساحتی بالغ بر 3 هزار هکتار در بین شهر امیدیه و اهواز و در یکی از کانون های ریزگرد استان احداث شود و به تولید صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی اختصاص یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار