اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
انتقاد معاون استاندار از ضعف عملکرد مدیران در حوزه جذب گردشگران / جمال عالمی نیسی: در زمینه جذب گردشگران عملکرد خوبی نداشته ایم / برای ظرفیت های گردشگری مغفول استان باید برنامه مدون داشته باشیم
نبود برنامه مدون در بحث گردشگری و عدم ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه باعث شده تا در جذب گردشگر در استان توفیقی نداشته باشیم

شوشان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در جلسه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز چهارشنبه 19 مهرماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد ، با انتقاد از عملکرد استان در زمینه استفاده از ظرفیت های گردشگری در اقتصاد اظهار کرد: با وجود این که کشور ما جزو پنج کشور نخست دارای آثار باستانی و جاذبه های طبیعی است، در زمینه جذب گردشگران که محور توسعه اقتصادی هستند، عملکرد خوبی نداشته ایم.

به گزارش شوشان ، جمال عالمی نیسی ادامه داد: اگر از منظر امنیت ملی هم بنگریم، حضور گردشگران نشان از امنیت کشور می دهد چون کشوری که بیش ترین آمار گردشگر را دارد، امن ترین کشور تلقی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان یادآور شد: استان خوزستان جزو سه استان نخست کشور در بحث آثار باستانی است و سه اثر باستانی ثبت شده دارد ولی نبود برنامه مدون در بحث گردشگری و عدم ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه باعث شده تا در جذب گردشگر در استان توفیقی نداشته باشیم. بنابراین پیش از هر چیز، به نظر می رسد نیازمند نهضت گردشگری در استان هستیم.
 
برای ظرفیت های گردشگری مغفول استان باید برنامه مدون داشته باشیم

به گزارش شوشان ، در ادامه این نشت ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در جلسه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز چهارشنبه 19 مهرماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به بحث هتلینگ در حوزه  گردشگری اظهار کرد: ساماندهی خانه های مسافر می تواند ایجاد درآمد کند و از آشفتگی نصب چادرهای مسافرتی در سطح شهر جلوگیری کند. این برنامه در برخی استان های کشور عملیاتی شده است و باید هر چه زودتر نسبت به راه اندازی و مدیریت آن ها در استان اقدام کنیم.

حاجتی با تاکید بر ارائه برنامه مدرن کمّی در زمینه گردشگری های مختلف گفت: باید در تک تک ظرفیت های گردشگری استان از جمله گردشگری مذهبی، سیاحتی، دفاع مقدس، درمانی و..برنامه مشخص ارائه دهیم.

 وی یادآور شد: یکی از زمینه های گردشگری که از آن مغفول مانده ایم، بحث گردشگری آموزش به ویژه آموزش کارکنان دولت عراق است. حاجتی با اشاره ضرورت جذب گردشگران کشور همسایه به خوزستان به عنوان کرد: خوزستان به ترانزیت عراقی ها تبدیل شده است و بیش تر آن ها برای رفتن به استان های دیگر وارد خوزستان می شوند بنابراین  باید با همکاری بین بخشی سازمان ها برای متقاضیان خدمات، بازاریاب تربیت کنیم. 

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری می توان از طریق راه اندازی تیم های بازاریابی با همکاری اداره کار ایجاد اشتغال کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با بیان این که نمادهای خوزستان می توانند منبع درآمد زایی برای استان باشند، عنوان کرد: امروزه بیش تر کشورهای جهان نمادهای ملی شان را به شکل کالاهای مختلف مثل جا کلیدی، عروسک و خودکار به بازار ارائه می کنند و کسب درآمد می کنند. در خزستان هم می توانیم برنامه ای ارائه دهیم و با ساخت و فروش نمادهای خوزستان مثل نخ یا شیر سنگی در این قالب به کسب درآمد و ایجاد اشتغال در استان بپردازیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: از سازمان میراث فرهنگی انتظار می رود تا در زمینه گردشگری های مختلف برنامه کمی ارائه دهد؛ همکای بین بخشی را افزایش دهد و در زمینه جمع آوری آمار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های قابل قبولی ارئه دهد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار