اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
گزارش شوشان از پنج ماه بلاتکلیفی سپرده گذاران موسسه آرمان / تجمع چند باره سپرده گذاران / خوزستانی ها بیشترین سرمایه را در موسسه منحله آرمان دارند / درگیری لفظی تحصن کنندگان با معاون استاندار / دعوت نیروی انتظامی به حفظ آرامش
وایل خردادماه امسال به دنبال شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه آرمان هر روز در بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله اهواز سپرده‌گذاران این موسسه...


شوشان: اوایل خردادماه امسال به دنبال شایعه ورشکستگی موسسه اعتباری توسعه آرمان هر روز در بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله اهواز سپرده‌گذاران این موسسه با تجمع در مقابل شعب خواستار بازپس‌گیری سپرده‌های خود شدند.

به گزارش شوشان ، پس از تجمع اولیه مردم ، موسسه آرمان شعب خود را در سراسر خوزستان بست و طی اطلاعیه ای وعده داد که مشکل آنان بزودی حل خواهد شد. در همین رابطه ششم خرداد ماه ، مدیرکل موسسه آرمان در منطقه جنوب غرب کشور گفت که روند ادغام موسسه آرمان با موسسه اعتباری توسعه یکسری مراحل دارد که باید سپری شود و بسته شدن حساب های مشتریان به دلیل حفظ امنیت حساب های مشتریان است.

از اوایل خرداد تاکنون سپرده گذاران موسسه آرمان در انتظار وعده مسئولین برای حل مشکل موسسه آرمان و بازپس گیری پول های خود به سر می برند اما تاکنون هیچ یک از وعده ها محقق نشده و شهروندان در گرمای خوزستان برای احقاق حق خود چندین بار مقابل شعب این موسسه و استانداری تجمع کردند و حتی اتفاقات ناخوشایندی همچون شکستن شیشه های موسسه آرمان و غش کردن و از حال رفتن تجمع کنندگان به خاطر گرمای شدید و ماه رمضان ، افتاده است.

طبق اعلام دادستانی اهواز ، خوزستانی ها بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند و حجم سرمایه گذاری خوزستانی ها در موسسه آرمان بالغ بر 2500 میلیارد تومان است به همین دلیل دادستانی اهواز سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده اند تا وضعیت سپرده گذاران مشخص شود

معاون استاندار در جمع سپرده گذاران 

به گزارش شوشان ، جمعی از سپرده گذاران موسسه منحله آرمان که به نشانه اعتراض به وضعیت نامعلوم سپرده های خود مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده بودند شامگاه چهارشنبه با معاون استاندار خوزستان که به میان آن ها آمده بود درگیری لفظی پیدا کردند. 

سپرده گذاران آرمان که مدت ها است برای دریافت سپرده های خود مقابل شعب این موسسه در سطح استان و به ویژه شهرستان اهواز تجمع می کنند، در روزهای اخیر تجمعات خود را به تحصن تبدیل کرده و در مقابل شعب این موسسه و استانداری خوزستان به صورت شبانه روزی تحصن می کنند. 

در روزهای گذشته موسسه اعتباری آرمان در بیانه ای اعلام کرد شعب خود را در اهواز و برخی شهرستان های خوزستان تعطیل کرده است و همین موضوع نگرانی بیشتر مالباختگان و تجمع شبانه روزی آن ها در برابر استانداری خوزستان را موجب شد.

سپرده گذاران موسسه اعتباری آرمان که از دیگر شهرهای خوزستان از جمله دزفول، ایذه و به گفته برخی از شهرهای خرم آباد و ملایر در این تحصن شرکت کرده بودند، به دنبال تعیین تکلیف سپرده های خود و رسیدگی جدی تر استاندار و سایر مسئولان مربوطه به این موضوع هستند.

چهارشنبه شب قدرت الله دهقان معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان به نمایندگی از سوی استاندار در جمع تجمع کنندگان حاضر شد ولی مالباختگان هیچ توجهی به سخنان دهقان نکرده و خواستار ورود مستقیم استاندار برای رفع این مشکل شدند و در نهایت جمعی از این سپرده گذاران با معاون استاندار درگیری لفظی پیدا کردند.

خوابیدن عده ای از سپرده گذاران مقابل خودروها و ممانعت از ورود آن ها به داخل استانداری از دیگر حاشیه های تجمع چهارشنبه شب سپرده گذاران مقابل استانداری بود. سپرده گذاران همچنین به نشانه اعتراض به بی توجهی مسئولان علیه برخی مسئولین شعار دادند. 

در این تحصن، پلیس ضمن دعوت مردم به آرامش، به آن ها یادآوری کرد که در کنار مردم است و همه تلاش خود را برای برای برقراری امنیت در این اعتراض مسالمت آمیز به کار می برد.

شب گذشته به دنبال حضور تعداد زیادی از سپرده گذاران موسسه اعتباری آرمان در مقابل استانداری خوزستان پلیس مسیر بیمارستان رازی به سمت کیانپارس را بست و مانع از تردد وسایل نقلیه از این مسیر شد.

مالباختگان موسسه منحله آرمان همچنین اعلام کردند که سراسر شب را در مقابل استانداری می مانند و تا زمانی که نتیجه ای در این زمینه حاصل نشود، محل را ترک نخواهند کرد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار