اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
مهندس ابوذر دیناروند مدیر کشاورزی شرکت قند شوش :
به همت بخش خصوصی ،مسئولین شهرستان ، استان وکشور بعداز گذشت 15 سال شرکت قند شوش راه اندازی شد، پروژه باسازی حدود 2 سال به طول انجامید.خوشبختانه با تلاش وپیگیری فرماندار نماینده مجلس رئیس دادگستری ومدیرعامل شرکت کارخانه قند شمال خوزستلن به عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه اوایل برج 9 روشن خواهد شد.

















قفل بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه باز میشود

راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان (کارخاته قند شوش)

مهندس ابوذر دیناروند مدیر کشاورزی شرکت قند شوش در مصاحبه اختصاصی خود با شوشان در رابطه با راه اندازی مجدد شرکت گفت:
به همت بخش خصوصی ،مسئولین شهرستان ، استان وکشور بعداز گذشت 15 سال شرکت قند شوش راه اندازی شد، پروژه باسازی حدود 2 سال به طول انجامید.خوشبختانه با تلاش وپیگیری فرماندار نماینده مجلس رئیس دادگستری ومدیرعامل  شرکت کارخانه قند شمال خوزستلن به عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه اوایل برج 9 روشن خواهد شد.

مهندس دیناروند افزود: مهمترین بحث ودغدغه ی ما کشت چغندر قند است که خوشبختانه بعداز 16 سال واحد کشاورزی شرکت قند برای اولین بار اقدام به کشت چغندر قند میکند.
سموم بعداز سالیان وارد انبارهای شرکت شده وبه لطف خدا بذرها دراوایل هفته استارت ترخیص آنها زده خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای کشت چغندرقند در شمال استان خوزستان به دلیل اقلیم آب وهوایی خاص منطقه افزود ، باتوجه به پتانسیل بسیار خوبی که در زمینه کشت کشت چغندر قند در منطقه وجود دارد تلاش می شود با گسترش کشت این محصول ، چرخه تولید  شکر از چعندر قند در شمال استان خوزستان احیا گردد.
دیناروند در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعی که حائز اهمیت است ذخیره آبی با کشت پائیزه این محصول استراتژیک است که مسئولان ارشد نظام باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشند خصوصا اگر ما با بحران آب مواجه باشیم این محصول استراتژیک میتوان در صرفه جویی آب به ما کمک شایانی بکند.
به طور مثال اگر 10هزار هکتار کشت چغندر قند داشته باشیم ومقایسه ی انجام دهیم مابین کشت بهاره وپاییزه به این نتیجه خواهیم رسید که حدود 15 الی 20هزار مترمکعب چغندر بهاره در هرهکتار آب مصرف میکند ، این در صورتی است که چغندر قند پائیزه در هر هکتار بین 4تا 6هزار متر مکعب آب مصرف میکند واگر ما 10 هزار متر مکعب اختلاف مصرف آب داشته باشیم نزدیک به 100 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی خواهیم داشت که این رقم قابل ملاحظه ی است.

وی کارخانه قند شوش را سرمایه ای عظیم برای کشور ومنطقه دانست وگفت راه اندازی مجدد این کارخانه موجب رونق کشت چغندر قند شمال استان خوزستان شده وعلاوه بر ایجاد ظرفیت اشتغال بهبود وضعیت اقتصادی وایجاد امنیت منطقه رانیز به دنبال دارد .رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نامیده وما به دنبال عملیاتی کردن این شعار هستیم .
کشت چغندر قند 2/5 الی 3 نفر در هر هکتار اشتغال زایی خواهد داشت پیش بینی ما برای اشتغال در منطقه از نیروهای بیکار 6الی 7هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم می باشد.
مهندس دیناروند در ادامه ضمن تشکر ویژه از اقای زرندی مدیر عامل کارخانه  کارخانه قند که حقیقتا خیلی تلاش کردند کارخانه هرچه سریعتر سرپا بگیرد وبا پیگیری های مجدانه ایشان خط گاز برای اولین بار به شرکت کشیده شد واز این به بعد شرکت به صورت دوگانه سوز راه اندازی می شود .
قابل ذکر است گردش مالی ناخالص کارخانه تقریبا 100 میلیارد تومان خواهد بود که تحول خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد ، چرا که تمامی ورود وخروج سرمایه در شهرستان نگهداری خواهد شد وعمده ی کار ما این است که بنگاه اقتصادی که سالیان مدید در خواب و رکود کامل بوده ویکی از بنگاهای اقتصادی کشور محسوب می شده مجددا راه اندازی شده وشاهد ان باشیم که جوانان زیادی در این راستا به کارگیری شوند وچرخه رونق اقتصادی در شهرستان به چرخش در آید.
در پایان قابل ذکر است : امسال به شکرانه ی این محبت الهی که شامل حال ماشده نیت برآن داریم که برای اولین بار جشن کشت با حضور مسئولین کشوری واستانی بر گزار کنیم .چراکه شکر بعداز گندم یک محصول استراتژیک ومهم است.

کارخانه قند شوش در کیلومترهفت جاده شوش _ دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که بعداز سال 82تاکنون تعطیل شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار