اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
 شوشان خرمشهر:به گزارش  ایسنا،مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان برای استقرار مواکب در مرز شلمچه همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از ۳۶۰ موکب در این مرز مستقر شده اند.

مکی یازعی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین سال جاری، استقرار ۴۰۰ موکب تاکنون در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است که تمام این مواکب شناسنامه‌دار هستند و از این تعداد بیش از ۳۶۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این ۴۰۰ موکب حدود ۳۰ تا ۴۰ موکب در جاده‌های منتهی به مرز شلمچه مستقر می‌شوند و در اصطلاح مواکب بین راهی هستند. برای این ۴۰۰ موکب در مجموع ارائه روزانه ۱۰۰ هزار پرس در هر وعده غذایی در ایام اربعین برنامه‌ریزی شده است.
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته، ۲۸۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شده بودند، افزود: امسال افزایش خوبی را در بحث مواکب در مرز شاهد هستیم. البته همچنان برای استقرار مواکب در مرز شلمچه، تقاضا وجود دارد و متقاضیان همچنان در حال ثبت‌نام هستند که هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد مواکب مستقر در این مرز نداریم.

یازعی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده است که در این راستا اردوگاه شهید باکری و تعدادی مرکز اسکان موقت در قالب چادر، برای اسکان زوار حسینی در این ایام آماده شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های هرمزگان و بوشهر و تهران و همچنین شهرستان‌های حمیدیه، امیدیه، ایذه، هفتکل، ماهشهر، هندیجان، آبادان، و ... استان‌ها و شهرستان‌های معین خرمشهر در مراسم اربعین امسال هستند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خرمشهر در خصوص آبرسانی به مواکب مستقر در مرز شلمچه گفت: تاکنون ۱۰ تانکر آبرسانی در موقعیت‌های مختلف مرز شلمچه مستقر شده‌اند. 
علاوه بر این برای امسال انشعاب آب برای مواکب تعریف شده و آبرسانی ثابتی را در این مرز شاهد خواهیم بود. همچنین نزدیک به ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۵۰ چشمه حمام در این مرز تاکنون پیش‌بینی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار