اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
آئین شکرانه آغاز چهل و یکمین عملیات بهره برداری سال زراعی 96 – 97 در مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون شوشتر برگزار شد.
شوشان: آئین شکرانه آغاز چهل و یکمین عملیات بهره برداری سال زراعی 96 – 97 در مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون شوشتر برگزار شد.


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در حاشیه این آئین گفت: از امروز برداشت ما آغاز شده و بناست از 23 مهرماه لغایت قبل از پایان فروردین سال آتی، 1 میلیون و 650 هزار تن نیشکر که حدوداً 1 میلیون و 550 هزار تن این مقدار از خود شرکت تولید می شود و 150 هزار تن هم نیشکر از میان آب گرفته می شود، برداشت گردد. با این امید که بتوانیم بیش از 150 هزار تن شکر سفید تولید کنیم.

عبدالمجید میرزاپور اظهار کرد: ظرفیت اسمی کارخانه کشت و صنعت کارون 175 هزار تن است که انشاءالله طبق چشم انداز و برنامه 5 ساله ای که در نظر گرفته ایم و در سال زراعی 98 – 99 تمام می شود، در پایان سال 1398 ما باید به ظرفیت اسمی به علاوه 20 درصد رسیده و حداقل 200 هزار تن شکر سفید تولید کنیم.

وی با اشاره به برداشت به صورت سبز عنوان کرد: برای اولین بار در کشت و صنعت کارون برداشت مان را به صورت سبز آغاز کردیم با این امید که تا جایی که امکان دارد و بازدارنده نباشد 100 درصد سبز برداشت کنیم. اما همین حالا هم با مشکلاتی روبرو هستیم. در حال حاضر 10 گروه مشغول برداشت به صورت سبز هستند. در سال گذشته بین 100 تا 120 هزار تن برداشت داشته ایم و امسال تلاشمان بر افزایش 30 درصدی تولید است.

وی از راه اندازی نخستین کوره باگاس سوز این کارخانه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کوره باگاس سوز کارخانه کشت و صنعت کارون در آینده نزدیک راه اندازی می شود که باعث کاهش قابل توجه مصرف سوخت شرکت خواهد شد.

میرزاپور با تاکید بر لزوم توجه ویژه در راه جذب سرمایه گذار گفت: متاسفانه برخی سرمایه گذار بخش خصوصی را دشمن می دانند و با سخنان اشتباه در سطح شهرستان شرایط را به نحوی رقم می زنند که شرکت ماهی کارون به سرمایه گذار واگذار نشود، ولی این مهم محقق شد، این سرمایه گذار قرار است 53 میلیارد تومان برای خرید این شرکت هزینه کند که این سرمایه وارد همین شهر می شود.

وی افزود: هر سرمایه گذاری که به ما مراجعه کند و شرایط لازم را داشته باشد، از سوی شرکت کشت و صنعت کارون حمایت خواهد شد. ما برای جذب سرمایه گذار آمادگی هرگونه حمایت و همکاری را داریم. امکانات بسیار خوبی هم مثل آب و برق و گاز و... در نقاط مختلف داریم که نیازهای ضروری برای هر کاری هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار