اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷


سهام خزلی

زنان به عنوان نیمی از پیکرۀ اجتماع و مدیریت در خانه و نظم و تربیت کودکانِ خود ، برای حفظ نشاط و شادابی و سلامتی روحی و جسمی به ورزش نیاز دارند. برای تحقق این امر و همچنین ارتقاء  سلامت بانوان در جوامع اسلامی وجود مکانی با عنوان پارک بانوان الزامی و بسیار مهم است و این مهم نباید بیهوده تلقی شود . 

طبیعتا پارکی که برای ورزش بانوان در نظر گرفته می شود باید واجد شرایط و ویژگی هایی همچون امنیت اجتماعی ،مشرف نبودن ساختمان های اطراف  ، وجود حراست و محصوربودن باشد ، ضمن اینکه وجود تجهیزات و وسایلی که مناسب استفاده خانمها باشد در آن الزامیست . متاسفانه با اینکه لزوم وجود پارک بانوان از سالها پیش در کشور کلید خورده و بانوان در استان های مختلف از این امکانات و شرایط به صورتی بسیار مطلوب بهره مند هستند اما هنوز کلانشهر اهواز نتوانسته یک پارک با استانداردهای لازم را در اختیار بانوان این شهر قرار دهد. 

هر چند سه سال پیش در اهوازبا فضا سازی و تبلیغات بسیار اولین پارک بانوان افتتاح شد اما متاسفانه به دلیل نداشتن بسیاری از ویژگی های یاد شده و عدم تطابق با استانداردهای جهانی، عملا غیر قابل استفاده مانده است . توجه به اوقات فراغت بانوان اهمیت وجود چنین پارکی را بیش از پیش هویدا می سازد . البته مقصود از وجود چنین فضایی در هر شهر ، تفکیک جنسیتی  نیست. بلکه هدف ، ورزش کردن دختران و زنان با شرایط مناسب تر و راحت تر و پرداختن به تفریحات سالم در امنیت کامل و مطابق با شان و منزلت آنان است . 

آب و هوای گرم و شرایط اقلیمی خاص حاکم بر استان خوزستان لزوم وجود فضاهای سرپوشیده با سیستم سرمایشی وتهویۀ هوای مطبوع برای بانوان ، آن هم در ساعت های مختلف روز  بیش از پیش مسجل می سازد .  در ایران هم مانند بسیاری از کشورها ،زنان بیش از نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و به همین علت لازمست فضاهایی را مخصوص آنها ایجاد کرد تا بتوانند با آرامش و امنیت، اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند. پارک بانوان اهواز که امروز متاسفانه به تعطیلی کشیده شده ، با فضایی بسیار وسیع قابلیت ایجاد سالن های سرپوشیدۀ ورزشی ، رستوران  ، استخر و حتی سینما را دارد و میتواند بهترین و امن ترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت بانوان شاغل و خانه دار باشد. اما متاسفانه در اثر بی توجهی و عدم رسیدگی و نظارت  در حال حاضر عملا تبدیل به مکانی متروکه و به تعطیلی کشیده شده است . توجه به افزایش روحیۀ شادابی و نشاط و ایجاد فضا و محیطی سالم برای تفریح  و ورزش خانمها ، توجه به سلامت روان خانواده است. لطفا از کنار این مساله به راحتی نگذریم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار