اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
گزارش شوشان از مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان / معاون وزیر راه و شهرسازی : تغییر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یکباره نبود / هیچ خللی در خدمات رسانی به زوار اربعین ایجاد نمی شود / خوزستان یکی از استان های مهم كشور در حوزه حمل و نقل است / مصدقی مدیرکل سابق : مدیریت راه های خوزستان کار ساده ای نیست / بهرام نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای : خوزستان جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل کشور دارد
مسير پايانه مرزي چذابه از اهواز، اميديه، سوسنگرد، بستان و مرز چذابه در حال تبديل شدن به بزرگراه است و تاکنون بخش قابل توجهی از اين مسير نیز ساخته شده است .

شوشان: معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درخصوص علت تغییر یکباره مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی به خبرنگاران گفت: زن و شوهری می رفتند طلاق بگیرند، می پرسند چرا این همه با عجله ! این تغییر مدیرکل راهداری خوزستان به سرعت صورت نگرفت بلکه برنامه این تغییر از مدتی پیش در جریان بود و چون نیاز بود با استاندار هماهنگی شود بنابراین این جابجایی صورت گرفت.

به گزارش شوشان ، داوود کشاورزیان با اشاره به ایکه این تغییر خللی در خدمات رسانی به زوار اربعین ایجاد نمی کند ، گفت: هماهنگی ها صورت گرفته و برای اربعین مشکلی پیش نخواهد آمد و همه همکارانی که در زمان مدیرکل سابق همکاری کردند، در این دوره هم همکاری خواهند داشت 
 معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استان خوزستان یكی از استان های مهم كشور در حوزه حمل و نقل است و سالانه نزدیک 40 میلیون تن كالا و بیش از 9 میلیون نفر مسافر در این استان جا به جا می شود. از سوی دیگر بخش قابل ملاحظه ای از كالاهای مصرفی و فله ای كشور و بخش انبوهی از كالاهای ترانزیتی و صادراتی از طریق بندر امام خمینی(ره) و مرزهای استان خوزستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در دو مرز شلمچه و چذابه علاوه بر صادرات به كشور عراق ، همه ساله در ایام اربعین شاهد تردد تعداد قابل توجهی از هم وطنان از این مرزها هستیم به همین دلیل سرمایه گذاری های زیادی برای بهسازی وضعیت پایانه های مرزی شلمچه و چزابه صورت گرفت و سالن مسافری چزابه به عنوان یکی از بزرگ ترین سالن های مسافری كشور راه اندازی شد.

کشاورزیان با اشاره به ساخت و راه اندازی گیت های خروجی برای زائران اتباع سایر كشورها در مرز شلمچه عنوان کرد: مسیر پایانه مرزی چزابه از شهرهای اهواز، سوسنگرد، امیدیه، بستان و هم چنین مرز چزابه درحال تبدیل شدن به بزرگراه است. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخش قابل ملاحظه ای از مسیر این بزرگراه ساخته شده است و مابقی آن تا سه ماه آینده تكمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور در خصوص کمبودهای استان خوزستان در حوزه راه عنوان کرد: پایانه های مرزی استان در سال های گذشته تغییر زیادی پیدا کرده اند از جمله تامین آب و برق این پایانه ها، محوطه سازی و سالن مسافر بری در دو مرز صورت گرفته است؛ در عین حال از سال های گذشته در امر نگهداری راه ها با کمبود اعتبار روبرو هستیم که امیدواریم دولت در این زمینه همراهی کند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: موظف هستیم برای تكمیل پایانه ها در زمینه های مختلف از جمله تأسیسات مورد نیاز مثل آب و برق اقدامات لازم را انجام دهیم و زیرساخت ها را آماده كنیم تا هموطنان بتوانند به سهولت از مرزها استفاده كنند.

داوود کشاورزیان با اشاره به دلایل تودیع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: با بر عهده گرفتن مسئولیت راهداری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در سال گذشته، شرح وظایف جدیدی برای اداره کل و مدیران کل در نظر گرفته شد و علی رغم موفقیت های مهندس مصدقی نیاز به بازنگری در مدیریت استان و گماردن فردی نزدیک تر به بخش راهداری احساس شد.

وی ادامه داد: خوزستان به لحاظ حمل و نقل و وسعت استان مهمی است و انتخاب مدیر کل برای این استان سخت است چون نیازمند مدیری است که هم حوزه حمل و نقل را پوشش دهد و هم در راهداری تخصص داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نگهداری 15 هزار کیلومتر راه های استان خوزستان بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است که البته نگهداری راه های شریانی از محل اعتبارات ملی و نگهداری راه های غیر شریانی از محل اعتبارات استانی صورت می گیرد.



وی ادامه داد: یک هزار کیلومتر از راه های خوزستان شریانی و 15 هزار کیلومتر دیگر آن راه های غیرشریانی تلقی می شوند و چون اعتبارات استانی نمی تواند جوابگوی راه های غیر شریانی استان باشد به همین دلیل از دولت انتظار می رود تا در بحث راه ها اهتمام ویژه ای داشته باشد.
کشاورزیان امر نگهداری راه ها را یک امر حیاتی و مستمر خواند و عنوان کرد: بحث نگهداری راه ها نمی تواند تحت تاثیر کمبود اعتبارات عمرانی قرار بگیرد بنابراین باید اعتبارات پایداری برای نگهداری راه ها در نظر گرفته شود و در کنار آن تعیین عوارض برای سوخت مصرفی در را ها می تواند بخشی از این کمبود اعتبارات را جبران کند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان این که ارتقای ایمنی اولویت اصلی در حوزه نگهداری راه ها است، گفت: تجدید به موقع خط کشی ها، اصلاح شانه، شیب، ترمیم تابلوهای هشداردهنده، دور برگردان و تقاطع، خاک ریزی، نصب روشنایی، حفاظ میانی و جانبی ارتباط مستقیم با ایمنی و تردد کاربران جاده ای از جمله اقداماتی است که باید به منظور افزایش ایمنی جاده ها اولویت برنامه های مدیران باشد.

وی با بیان این موضوع که رشد تردد در سطح جاده ها دو رقمی شده است، بیان کرد: در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، تردد در جاده های کشور با رشد 11 درصدی همراه بوده است و آمار خودروهای پلاک شده در سطح کشور (بیش از یک و نیم میلیون خودرو در سال گذشته) که 10 درصد خودروهای کشور را شامل می شوند از این افزایش تردد خبر می دهند.
کشاورزیان با اشاره به اهمیت استان خوزستان از نظر حمل و نقل کالا و مسافر اذعان داشت: علاوه بر این که صادرات و واردات بخش زیادی از کالاهای فله ای از بندر امام صورت می گیرد، پایانه های مرزی شلمچه و چزابه هر ساله شاهد حضور جمعیت زیادی از زائران حسینی است و بنابراین ساماندهی بخش کالا و مسافر را باید مد نظر قرار دهیم. 


وی ادامه داد: اگرچه میزان جمعیت عبوری زائران از پایانه مرزی چزابه و شلمچه کمتر از زائران مرز مهران است، جمعیت زوار حسینی در خوزستان بیش از ظرفیت پایانه های استان است ولی با این حال در خوزستان مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری و کاهش هزینه حمل و نقل کالا یکی از سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است. امروز بخش حمل و نقل بیش ترین بار مشکل بیکاری را در بخش درون و برون شهری به دوش می کشد و این مشکل اساسی حمل و نقل کشور باعث کاهش رضایت مندی رانندگان شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خطاب به مدیرکل جدید یادآور شد: خوزستان استان بزرگی است و هرچند تجربه کار در استان مرکزی و هرمزگان را دارید ولی مجموع کارها بیش از گذشته است و بنابراین انتظار از شما حضور مستمر در سطح راه های کشور و بازدید از همه محورهای استان در اسرع وقت است. به چشم خریدار وضعیت دقیق راه های استان، علائم و خدمات رفاهی را مورد ارزیابی قرار دهید و در جهت انتصاب افراد شایسته به ویژه نیروهای شایسته بومی که در استان پهناور خوزستان کم نیستند، گام بردارید.


مدیریت راه های خوزستان کار ساده ای نیست

مسعود مصدقی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اهمیت رسیدگی و نظارت ویژه و دقیق بر راه های استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با نزدیک ۱6 هزار کیلومتر راه و جا به جایی سالیانه ۴۰ میلیون تن کالا و ۹ میلیون نفر مسافر و همچنین وجود ۱۳ یادمان شهدا که سالیانه پذیرای ۵ و نیم میلیون زائر است، اهمیت ویژه ای دارد. 

 مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به وجود انواع مدل های حمل و نقل در استان گفت: در استان خوزستان تمام شبکه های حمل و نقلی اعم از ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی وجود دارد و وجود هفت بندر از جمله ۳ بندر استراتژیک در استان خوزستان و واردات ۴۰ درصد و صادرات ۱۷ درصد از کالاهای کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) که مهم ترین بندر استان است، خوزستان را در وضعیت منحصر به فردی قرار داده است.

وی افزود: خوزستان از نظر حمل و نقل وزن بسیار سنگینی دارد و شبکه راه های استان سالیانه نزدیک به ۱۲۰ میلیون تردد را به خود می بیند که مدیریت این حجم از تردد کار بسیار دشواری است.

 مصدقی با یادآوری وضعیت پایانه های مرزی پیش از معارفه وی به عنوان مدیر کل پایانه های استان خوزستان، بیان کرد: در سال 92 محیط پایانه های مرزی استان یک محیط کاملا کارگاهی بود و کارهای عمرانی خوبی در آن جا صورت نگرفته بود؛ بنابراین با توجه به بحث راهپیمایی اربعین توسعه پایانه ها و تردد آسان زوار را اولویت کار خود قرار دادم.

 وی ادامه داد: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی سازمان به توسعه و بهسازی و ساخت زیرساخت های لازم دو پایانه شلمچه و چزابه اختصاص یافت و بزرگ ترین سالن مسافرتی کشور در اربعین سال گذشته در مرز شلمچه به بهره برداری رسید و محوطه سازی، فضای سبز، ایجاد معابر لازم، و مبلمان پایانه و رفع مشکلات آب و برق صورت گرفت و در پایانه چزابه سالن مسافری ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربعی ساخته شد.



زوار از وضعیت پایانه های مرزی رضایت نسبی دارند

 مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: در دو سال گذشته در ایام اربعین کار مطالعاتی جدیدی صورت دادیم و نظر سنجی ای که با مشارکت جهاد دانشگاهی و مراکز علمی انجام گرفت حکایت از رضایت مردم از وضعیت کنونی پایانه های مرزی داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث احداث مجتمع های خدمات رفاهی در خوزستان گفت: در بحث زیرساخت ها در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی و با مساعدت سازمان راهداری ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت.

مصدقی اقدامات یک سال اخیر در بحث مجتمع های خدمات رفاهی را برابر با میزان اقدامات صورت گرفته از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت یازدهم خواند و اذعان داشت: در دولت تدبیر و امید ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی در خوزستان به بهره برداری رسید که اقدام ارزنده و گرانبهایی است.

وی با بیان این که در حوزه IT  اقدامات ارزنده ای در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است، گفت: نصب دوربین های نظارتی، تردد شمارها و مونیتورینگ کردن شبکه راه ها از جمله اقداماتی است که با مدیریت سرعت به امنیت حوزه راه ها کمک زیادی کرد.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: در دولت یازدهم در زمینه اصلاح شیب های شیروانی، شانه سازی، خط کشی ها، لکه گیری، روکش آسفالت، نصب علایم و گارد ریل ها و حفاظ های بتنی به ویژه در مسیرهای منتهی به مرزها گام بزرگی برداشته شد.



خوزستان جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل کشور دارد

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی سازمان راهداری و حمل نقل استان ایجاد بستری مناسب برای عبور و مرور ایمن مردم در جاده های استان و ارائه سرویس و خدمات مناسب جهت تردد شهروندان است.

مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های خوزستان تصریح کرد: تلاش ما بر آن است که سطح سرویس مناسبی را در استان ارائه دهیم چون خوزستان از نظر جا به جایی کالا دارای اهمیت ویژه ای است و از سوی دیگر وجود دو گذرگاه مرزی چزابه و شلمچه بر اهمیت  جایگاه استان و خدمات مورد نیاز آن می افزاید.

بهرامی نیا با بیان این که خوزستان جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل کشور دارد، گفت: پروژه های حوزه راهداری با نگاه به ایمنی و ارتقا آن، و با توجه به ظرفیت های استان و میزان تردد پیگیری می شود و در بحث حمل و نقل تلاش ما استفاده از ظرفیت های موجود و کمک به ارتقای شاخص های حمل و نقل و راهداری استان خواهد بود.















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار