اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:
گتوند همانند یک بمب ساعتی آماده انفجار است، وزیر نیرو باید اعلام کند که چگونه می‌خواهد دغدغه کارون‌نشینان را حل کند و انتظار این است که به طور دقیق در این خصوص توضیح دهد.
به گزارش شوشان، سهراب گیلانی نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو سخن می‌گفت، اظهار داشت: به نظر بنده وزارت نیرو از وزارت نفت مهم‌تر است، عمده پیشرفت و زیرساخت‌های آب و برق در این وزارتخانه است.


وی افزود: اکنون مهمترین معضلی که در وزارت نیرو داریم مدیریت آب است که اوضاعی به هم ریخته دارد و در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در زمینه مدیریت آب چیزی دیده نشده است.

گیلانی تصریح کرد: یکی از اثرات نامطلوب مدیریت وزارت نیرو این است که سد گتوند احداث شد و به عنوان افتخار ایران مطرح شد و امروز به عنوان بحرانی‌ترین مساله آبی در خوزستان است.

وی ادامه داد: اکنون هفت میلیون تن نمک در گتوند با آب حل شده و نزدیک ۹۰ کیلومتر نمک پشت سد انباشت شده است که خطر بزرگی را متوجه محیط زیست منطقه کرده است. بنابراین وزیر باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشد و اعلام کند که چگونه نمک وارد گتوند شده است.

وی با بیان اینکه گتوند همانند یک بمب ساعتی آماده انفجار است، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو باید اعلام کند که چگونه می‌خواهد دغدغه کارون‌نشینان را حل کند و انتظار  این است که به طور دقیق در این خصوص توضیح دهد.

گیلانی مساله دیگر را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه وزارت نیرو نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد ایشان باید توضیح دهد که در این زمینه چه برنامه‌ای دارد.

وی همچنین گفت: مساله دیگر نابرابری و ظالمانه بودن بعضی رفتارها با کشاورزان است. به طور مثال در گتوند گاهی از کشاورزان هفت برابر آب‌بها دریافت می‌شود که باید این مساله پیگیری شود و حتی در برخی جاها دو نوبت و دو دستگاه مختلف از کشاورزان پول دریافت می‌شود که وزیر باید به طور جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهد زیرا در بعضی موارد ۷۰ درصد زندگی مردم بر محور کشاورزی است که در زمینه تامین آب مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت آب یکی از مسائل اساسی راهبردی و استراتژی است باید مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: وزیر باید مدیریت هوشمند و توجه کافی به کار کارشناسی و نه سیاسی داشته باشد مدیریتی توانمند و مدبر باشد نه اینکه خود را مالک بداند. مدیریت این وزارتخانه نیاز به یک مدیر آینده‌نگر دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار