اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
گزارش تصویری
قریب به دوسال است شخص یا اشخاصی در اقداماتی عجیب اقدام به آتش زدن پارکهای سطح شهر خرمشهر میکنند . در آخرین آتش سوزی وسایل بازی کودکان پارک های خیابان مبارز و کوی بهروز به آتش کشیده شد .
شوشان خرمشهر :انسانها باید همواره آموزش ببینند تا بتوانند با استفاده از روش های نوین از عهده حل معضلات مختص محیط های زندگی خود برآیند و با ارتقای فرهنگ شهروندی خود از زندگی لذت ببرند . با گسترده تر شدن زندگی شهری ، معضلات شهری نیز افزایش می یابد که حل این مشکلات فقط از طریق آموزش امکان پذیر است و بدون نهادینه شدن آموزش شهروندی نمی توان به زندگی مسالمت آمیز در جوامع امیدوار بود،بنابراین با توجه به گسترش و تنوع وسایل و ابزارهای آموزشی باید از جدیدترین روش های موجود برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر استفاده کرد.

قریب به دوسال است شخص یا اشخاصی در اقداماتی عجیب اقدام به آتش زدن پارکهای سطح شهر خرمشهر میکنند . در آخرین آتش سوزی وسایل بازی کودکان پارک های خیابان مبارز و کوی بهروز به آتش کشیده شد . 

به گزارش شوشان خرمشهر مهندس فرهاد دربندی رئیس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری خرمشهر در این بار گفت : اينها نمونه اي از تخريب مبلمان شهري توسط شهروندان است که مدتی ست به حریق تبدیل شده است .  بارها مطالب فرهنگي نشر داديم ، در مدارس زنگ شهروندي به صدا دراورديم ، كتاب چاپ كرديم و بروشور تنظيم كرديم اما بازهم نشد . نتوانستيم حس تعلق خاطر به شهر را به شهروندان خوب القا كنيم . كاش شعار شهر ما خانه ماست دوباره زنده شود . 

 دربندی در ادامه از در جریان قرار دادن نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی و دادستانی خرمشهر خبر داد و گفت : قرار است افراد خاطی توسط ارگانهای ذیربط شناسایی و دستگیرشوند. وی افزود مشکل باید از ریشه و در مدرسه و خانواده حل شود . شهروندی که به حقوق و ضوابط شهروندی آگاه نیست نمیتواند براحتی و با رضایت در بین شهروندان دیگر کار و زندگی کند . این آتش سوزی ها اخیرا در پارکهای مالیات ،شقایق ، خیابان مبارز تکرار شده .

نیما رحیم پور مسول روابط عمومی شهرداری خرمشهر هم ضمن اظهار تاسف از این اقدامات از تاکید به نگهبانان فضاهای عمومی بر دقت نظر خبر داد و به شوشان خرمشهر گفت : به نگهبانان پارکها تاکید کردیم با دقت بیشتری از اموال عمومی مراقبت کنند و حتی اگر لازم باشد بصورت شبانه روزی از اموال بیت المال محافظت کنند تاشاید شاهد پایان یافتن اینگونه اقدامات باشیم . 
باتوجه به مشابه بودن اقدامات صورت گرفته از سوی شخص یا اشخاص خاطی گمان میرود این ناهنجاری صرفا ناهنجاری اجتماعی  نباشد و رگه هایی از اقدامات سازمان یافته با اهداف مختلف در آن دیده میشود . عاملی که شبانه و با ریختن موادی مثل بنزین روی وسایل پلاستیکی پارک اقدام به آتش سوزی میکند و به یرعت از محل میگریزد نشان از برنامه ریزی از پیش تعیین شده دارد که شاید ربطی به شهروندان هن نداشته باشد .

گرچه جدا از این موضوع هنوز هم شاهد تخریب اموال عمومی و پارکها توسط برخی شهروندان کج مدار هستیم . تخریب مبلمان پارکها ، سرقت سطل های زباله آهنی ، شکستن شاخ و برگ درختان ، آتش زدن فضای سبز ، حرکت با خودرو در فضای سبز ، عدم رعایت بهداشت در سرویس های بهداشتی عمومی و....... همه از نمونه های ناهنجاری های اجتماعی دیدده شده در مواجه با فضاها و اموال عمومی ست . 
 

  آموزش فرهنگ شهروندی به منظور توسعه ی حس همنوع دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز شهروندان باید از اولویت های اصلی نظام آموزشی باشد . موضوعاتی چون تفکيک زباله هاي خشک و تر در مبدا،بازيافت و فوايد آن(بازيافت کاغذ، شيشه و پلاستيک)،مزاياي استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي،رفتارهاي درست هنگام سوار شدن مانند رعايت حق تقدم، ارائه بليط،رعايت حال ديگران، سالمندان، مادران،حفظ فضاي سبز و پارک ها،پاکیزه نگه داشتن فضای پارک،عدم تخریب اموال عمومی و..از جمله مسائلی هستند که باید تلاش شود با استفاده از روش های مختلف علمی و بروز به شهروندان محترم خرمشهری آموزش داده شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار