اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
آخرین وضعیت ترافیکی، آب و هوایی، پرونده های قضایی و...در مرز مهران را در بسته خبری اربعین بخوانید.

 سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون فقط محور ایلام-مهران شاهد ترافیک نیمه سنگین و البته روان هستیم.

وی گفت: خوشبختانه در محورهای استان هیچ گره ترافیکی وجود ندارد و ترافیک روان است.

وی با اشاره به اینکه هیچ حادثه تلخی در بحث تصادفات رانندگی در استان رخ نداده است، گفت: انتظار داریم رانندگان در مسیر برگشت نیز با پلیس همکاری خوبی داشته باشند.

همتی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون بارندگی در استان وجود ندارد، گفت: دیروز لغزندگی جاده باعث واژگونی چند خودرو در محورهای استان شده است.

طبق گفته اکثر مسئولان انتظامی کشوری در استان، هم اکنون وضعیت پایانه مرزی مهران آرام‌تر از روزهای گذشته شده و حجم ترددها کاسته شده و بازگشت زوار آغاز شده است.

خدمات رسانی به زوار ادامه دارد

فرماندار مهران گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در سالهای اخیر در راستای توسعه پایانه مرزی مهران انجام شده است.

مراد ناصری در گفتگو با مهر بیان داشت: بعد از اربعین سال گذشته اقدامات بسیار مناسبی در زمینه شناسایی و رفع مشکلات و محدودیت‌ها انجام شده است.

فرماندار مهران افزود: کمبود آب شرب و آبرسانی سیار به‌وسیله ۳۶ تانکر یکی از مشکلات سال گذشته بود که امسال با احداث ۱۹ کیلومتر خط آبرسانی از ۲ حلقه چاه آب شرب پایانه مرزی تأمین شده است.

وی تاکید کرد: خط انتقال آب شرب، ۲۲ تا ۲۴ میلی متر در ثانیه آب وارد شبکه پایانه می‌کند و امکان آبرسانی به پایانه خاک عراق نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: مشکل تردد اتوبوس زائران نیز با تملک ۲۸ هزار مترمربع زمین بخش خصوصی و احداث میدان بزرگ اربعین در ورودی پایانه مرزی مرتفع شده است.

ناصری افزود: هر سال بعد از اربعین نقاط ضعف شناسایی و اقدامات مناسبی در راستای حل آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد نهال کاری حاشیه مسیر پل زائر تا پایانه مرزی است.

اجرای طرح هر زائر یک نهال

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان ایلام گفت: طرح هر زائر یک نهال امسال در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران اجرا شده است.

علی احمدی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در ایام اربعین حدود ۱۰۰ هزار نهال در مسیر پل زائر تا میدان اربعین مهران کاشت می‌شود.

وی افزود: سه گونه نهال کنار، کهور وآکاسیا با همکاری زائرین کاشت می‌شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با توجه به مصوبه ستاد اربعین منابع طبیعی ۳۰۰ لیتر گلاب در مسیر پایانه به وسیله پنج دستگاه خودرو گلاب پاشی می‌کند.

احمدی افزود: خدمت به زائرین در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تلاش کرده‌ایم که در بحث خدمات رسانی به زائران با تمام ظرفیت اقداماتی مناسبی در دستور کار داشته باشیم.

آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی طی ایام اربعین در مهران

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام در گفتگو با مهر بیان داشت: افرادی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی قصد احداث پارکینگ داشتند که بلافاصله با دستور قضایی مانع از ایجاد پارکینگ در سطح شهر مهران شدیم.

وی بیان داشت: تاکنون چندین سارق که از استان‌های دیگر برای سرقت از زائران وارد مرز مهران شدند توسط نیروهای قضایی دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

متأسفانه برخی از زوار برای عبور غیرقانونی از مرز از معبر مین عبور کردند که یکی از آنها با برخورد با مین دچار حادثه شده است

رئیس دادگستری ایلام بیان داشت: سه نفر از افراد زورگیر به‌وسیله دو خودروی باری با انتقال زائرین به بیابان‌های اطراف از آنها اخاذی کرده بودند که با دستور قضایی افراد شناسایی و روانه زندان شدند.

رئیس دادگستری ایلام افزود: متأسفانه برخی از زوار برای عبور غیرقانونی از مرز از معبر مین عبور کردند که یکی از آنها با برخورد با مین دچار حادثه شده است.

وی بیان داشت: امسال با تدبیر شواری قضایی متشکل از مدیران کل و سازمانهای تابع و شواری معاونین یک شعبه کشیک دادگستری، شواری حل اختلاف، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی، کالبد شکافی و سردخانه صنعتی متحرک در مرز مهران مستقر شده اند.

وی گفت: در پایانه مرزی مهران طی ایام اربعین دادسرای عمومی مهران شامل دادیار، بازپرس، دادرس به صورت کشیک برای بررسی تخلفات احتمالی حضور دارند.

رزم با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز به صورت کشیک حضور دارند، افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی را رابطه با رسیدگی به جرائم مالی و اقتصادی حضور خواهد داشت.

رئیس دادگستری ایلام تصریح کرد: در بحث فروش غیرمجاز سیم کارت و قیمت حمل و نقل نیز دستگاه تعزیرات به صور جدی ورود خواهد کرد.

زائرانی که مدارک غیرقانونی آنها ضبط شده است گذرنامه های خود را در شهر محل سکونتشان تحویل بگیرند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: زائرانی که مدارک غیرقانونی آنها توسط پلیس در پایانه مرزی مهران ضبط شده است گذرنامه های خود را در شهر محل سکونتشان تحویل بگیرند.

سرهنگ فرزاد یاسمی یان داشت: آن دسته از افرادی که گذرنامه هایشان به خاطر نداشتن ویزا ضبط شده اند گفت:زائران محترم پس از بازگشت به شهر محل سکونتشان گذرنامه های خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد:با استقرار ایستگاه های بازرسی در ورودی شهر ها از ورود زائران فاقد روادید معتبر جلوگیری به عمل می آید.

زائرانی که قصد داشتند از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کنند به دلیل نداشتن ویزا گذرنامه هایشان توسط ماموران ضبط شده است

وی تصرح کرد: زائران فاقد ویزا می توانند از طریق دفاتر معتبر و کنسولکری عراق در شهر ایلام ویزا تهیه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد:زائرانی که قصد داشتند از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کنند به دلیل نداشتن ویزا گذرنامه هایشان توسط ماموران ضبط شده است بایستی برای تحویل آن ها به محل سکونتشان مراجعه کنند.

سرهنگ یاسمی در پایان به زائران اباعبدا..الحسین(ع) توصیه کرد و گفت: زائران عزیز بعد از بازگشت از سفر معنوی عتبات عالیات پس از استراحت کامل و اطمینان از سلامتی خود با رعایت قانون راهنمایی و رانندگی ادامه سفر دهند.

خدمات تأمین اجتماعی به زوار اربعین حسینی

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: زائرین عتبات عالیات برای سهولت در امر درمان باید دفترچه‌ تأمین اجتماعی خود را همراه داشته باشند.

کریم لاله‌ماژین در گفتگو با مهر بیان داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی درمانگاهی سیار با ویزیت سرپایی در مرز مهران برای خدمات‌دهی به زائران مستقر شده است.

وی گفت: این درمانگاه با داشتن آزمایشگاه، دندان پزشکی، پزشک عمومی، و یک پزشک متخصص از ده آبان ماه تا بعد اربعین فعالیت می‌کنند.

لاله ماژینی بیان داشت: تا کنون پنج هزارو ۳۷۸ نفر ویزیت عمومی، ۱۵۷ مورد دندان پزشکی، ۹۹۷ نفر خدمات پرستاری و ۸۰ مورد آزمایشگاه خدمات ارائه شده است.


/مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار