اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
شوشان خرمشهر:
نتایج یک تحقیق نشان داد زنان برای اینکه بتوانند بابت کار مساوی به اندازه مردان دستمزد بگیرند و از فرصت های شغلی برابر برخوردار باشند باید ۲۱۷ سال دیگر صبر کنند.
بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، زنان تنها نصف دستمزد پرداختی به مردان در محیط کار را دریافت می کنند و این به معنای شکاف اقتصادی 58 درصدی بین زنان و مردان در جهان است.

«با وجود اینکه زنان دارای توانمندی های لازم از سیستم آموزشی بیرون می آیند، اما بسیاری از صنایع از استخدام، نگه داشتن و ترفیع آنها خودداری می کنند و خود را از یک ظرفیت عظیم محروم می سازند.»
در صورت از بین رفتن این شکاف جنسیتی 250 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی انگلیس، 1750 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا و 2.5 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی چین افزوده خواهد شد.
در بین 144 کشور جهان، کشورهای ایسلند، نروژ، فنلاند، رواندا و سوئد بیشترین پیشرفت را در زمینه کاهش نابرابری در 4 حوزه آموزش، بهداشت و زنده ماندن، فرصت های اقتصادی و عهده دار شدن مناصب سیاسی داشته اند.
سال گذشته مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده بود که زنان در طی 170 سال به برابری اقتصادی با مردان دست خواهند یافت، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی 118 سال برآورد شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار