اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
استاندار خوزستان :
به هیچ‌وجه زیبنده نیست که بیش ترین آب‌های شیرین کشور در خوزستان جاری باشد ولی مردم این استان در نقاط مختلف مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند.
استاندار خوزستان در مراسم افتتاح پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چزابه كه صبح امروز دوشنبه 15آبان در شهر بستان برگزار شد، با قدردانی از حضور وزیر نیرو در استان خوزستان اظهار کرد: وزیر نیرو پیش از رأی اعتماد وعده داده بود در نخستین سفر استانی خود به خوزستان سفر و مشکلات استان را در حوزه آب و برق بررسی و یک نقشه‌ راه به منظور ‌حل این مشکلات تدوین می‌کند تا بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: خاستگاه وزارت نیرو مثل وزارت نفت از خوزستان است و زمانی که سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد، هنوز در کشور وزارت نیرو شکل نگرفته بود. بنابراین خوزستان در حوزه وزارت نیرو مثل حوزه نفت حق آب و گل دارد و امیدوارم تلاش شود مشکلات و مسائل این حوزه به نحو مناسبی حل شوند.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد تا مصوبات 15 فروردین‌ماه امسال دولت برای خوزستان عملی شود و گفت: امید است عمده مشکلات اصلی که استان در حوزه آب، برق و فاضلاب یا سایر مسائلی مانند ریزگردها که به نوعی به وزارت نیرو ارتباط دارند، رفع شوند و یا به حداقل برسند تا استان بتواند با طراوت و شادابی، خدمات به کشور و نقشی که در ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد را بیش از پیش انجام دهد.

شريعتي با اشاره به قدمت و آبادانی چندین هزار ساله جلگه خوزستان عنوان کرد: شرایط کنونی استان می‌طلبد که رشد، حیات و بالندگی تاریخی خوزستان همچنان تداوم داشته باشد که این کار مستلزم مدیریت درست منابع آبی است. 

استاندار خوزستان اجرای طرح آبرسانی به چذابه را نشان توان مدیریتی و توسعه نیروی انسانی خوزستان خواند و اذعان داشت: طرح آبرسانی به چزابه علاوه بر خدمت رسانی به زائران حسینی، به منظور آبرسانی به نقاط مختلف کم آب این منطقه بوده است و امید است وزارت نیرو همچنان دست حمایتی خود را برای استان خوزستان داشته باشد تا طرح‌های مختلف آبرسانی استان مثل طرح آبرسانی غدیر که بزرگترین پروژه آبرسانی کشور محسوب می‌شود به سرانجام برسند و آب مطلوب و مناسبی برای مصرف شرب به دست مردم برسد. 

وی تاکید کرد: به هیچ‌وجه زیبنده نیست که بیش ترین آب‌های شیرین کشور در خوزستان جاری باشد ولی مردم این استان در نقاط مختلف مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند.

شریعتی سال با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت ها در مرزهای چزابه و شلمچه گفت: دو پایانه صادراتی کشور در این دو مرز قرار دارند. سال گذشته صادراتی به ارزش یک میلیارد و 670 میلیون دلار از مرزهای چزابه و شلمچه به کشور عراق داشتیم و روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون در مرز به کشور عراق وارد می‌شدند و در این کشور تخلیه بار داشتند که این امر در توسعه منطقه نقش داشته است؛ بنابراین توسعه زیرساخت‌های مرزهای شلمچه و چزابه تنها برای اربعین نیست بلکه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تا کنون ‌نزدیک به 600 هزار زائر از مرز شلمچه و نزدیک 400 هزار نفر از مرز چزابه عبور کرده‌اند. امید است ظرف سه سال آینده پروژه های مربوط به مصوبه 23 هزار میلیاردی هیئت دولت به اتمام برسد و مردم خوزستان از دو معضل اصلی استان یعنی آب شرب و فاضلاب که مطالبه جدی آن ها است رهایی یابند.





































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار