اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبرداد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت : کلیه تصاویر دریافتی از مرز شلمچه به صورت آنلاین در اختیار ارگان هایی که نیاز به کنترل داشتند قرار گرفت.
شوشان شلمچه ؛ غلامعباس بهرامی نیا در حاشیه بازدید از پایانه و بارانداز مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به خروج زائرین اربعین از دو مرز شلمچه و چذابه، عنوان کرد: زائران ایرانی و اتباع خارجه بسیار زیادی برای حضور در همایش اربعین حسینی از پایانه ‌های مرزی شلمچه و چذابه عبور کردند.

وی با بیان تسهیل در امر تردد زوار ، افزود: برای تسهیل در تردد زوار تمهیدات لازم اتخاذ شده است، همچنین خدمات مناسب و شایسته ای در حال ارائه به زائرین اربعین حسینی است.

بهرامی نیا تصریح کرد: وضعیت زیرساخت ها در مرزهای چذابه و شلمچه را بهبود یافته خواند و افزود : خوشبختانه امسال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و پایانه مرزی سعی شده در کنار سایر دستگاه های اجرایی، اقدامات مناسبی را برای تسهیل سفر زائران فراهم کنیم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در مرز شلمچه  گفت : تکمیل ساختمان پایانه مرزی شلمچه از عمده کارهای صورت گرفته در این حوزه است تا تردد زائران در بحث عبور از این مرز در کمترین زمان ممکن انجام شود.

بهرامی نیا با اشاره به افزایش 8 گیت تردد برای زائران در مرز شلمچه افزود:امسال در پایانه مرزی شلمچه 40 گیت برای تردد زائران در نظر گرفته شد و این مهم روند تردد زائران اربعین حسینی را نسبت به سال های گذشته آسان تر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به تردد زائران اتباع خارجه اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز بر اساس توافق های انجام شده در ستاد اربعین کشور تردد زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه صورت گرفت که در این مرز مسیر تردد آنها از زائران ایرانی جدا شد و با مهیا کردن زیرساخت های لازم این اقدام به بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

وی ادامه داد : تدابیری برای پایش تصویری در مرز شلمچه صورت گرفت و تصاویر به صورت آنلاین در اختیار ارگان هایی که نیاز به کنترل داشتند قرار گرفت.

بهرامی نیا با اشاره به کنترل و نظارت بر عملکرد اتوبوس ها، اظهار داشت : برای نظارت و کنترل بر اتوبوس ها نیز دوربین پلاتکان در محل ورودی پایانه مرزی شلمچه راه اندازی شد و این پایانه با علائم مسافری، لاین بندی شد و مسافر با دیدن علائم از محل خروج براحتی تردد می کند.

وی از 8 استان کشور بعنوان استان های معین معرفی شده در مرز شلمچه نام برد و افزود:در مرز شلمچه استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان، فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بعنوان استان های معین معرفی شدند و زائران از این استان ها از طریق این مرز به کربلای معلی اعزام شدند.

بهرامی نیا گفت:خوشبختانه روند تردد در مرز شلمچه نسبت به سال های گذشته به گونه ای بود که رضایت مندی زائران را در پی داشت شده اما برای سال آینده مشکلات تردد زائران رصد و با تحلیل کردن این مشکلات شرایط بهتر از امسال خواهد شد.

وی تصریح کرد : امسال با توجه به آماده سازی زیرساخت ها در مرزهای شلمچه و چذابه، بر اساس آمار گزارش شده تا کنون تردد زائران از این 2 مرز بیش از 52 درصد بوده که نسبت به مرز مهران شاهد تردد بیشتری بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه زیرساخت ها در مرز چذابه نسبت به شلمچه عقب تر بوده است ، گفت : امسال پایانه جدیدی را به مساحت 14 هکتار تحویل گرفتیم که دیوارکشی های دور آن انجام شد و توانستیم برای تردد زائران شرایط خوبی را آماده کنیم.

بهرامی نیا از استقرار شرکت های مسافربری در مرز چذابه خبرداد و افزود:استقرار شرکت های مسافربری با استفاده از تمام پتانسیل های مسافربری استان در چذابه تردد برای زائران اربعین حسینی را روان تر کرد هر چند استان های معین همکاری های لازم در این زمینه را با ما داشتند.

وی با بیان اینکه پایانه مرز چذابه هنوز کامل نشده است، اظهار داشت :با وجود اینکه هنوز پایانه چذابه مهیا نشده اما مسیر برای تردد زائران بخوبی آماده شد و به لحاظ زیرساختی تا حدود زیادی نسبت به سال گذشته پیشرفت مشاهده می شود.

بهرامی نیا با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی از دو مرز شلمچه و چذابه، افزود: موج بازگشت زائران از 2 روز گذشته افزایش یافته است و تعداد برگشتی ها به نسبت خروجی ها بیشتر شده است ،همچنین روز گذشته تعداد زوار ورودی به این 2 مرز نسبت به زوار خروجی پنج برابر بود.

وی از ورود یک میلیون زائر اربعین حسینی از دو مرز شلمچه و چذابه به خاک عراق خبر داد و گفت: 400 هزار زائر تا کنون از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند و بیش از یک میلیون زائر نیز از این 2 مرز به کربلای معلی سفر کردند.
 

انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار