اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی ، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استاندار خوزستان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی از استان خوزستان هدفگذاری شده است.

سیدعلی بحرینی مقدم در حاشیه نشست بررسی مشکلات پیش روی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان افزود: به منظور تحقق این هدف ، راهکارهای کمک به حل مشکلات کارخانه های تولیدی استان خوزستان و رفع موانع کار و تولید بررسی شده و در دست اجراست.

وی از شناسایی بازارهای هدف برای افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی خوزستان در امسال اشاره کرد و گفت:برپایی نمایشگاه از تولیدات این استان در کشورهای مختلف به منظور معرفی ظرفیت های صنعتی و اقتصادی خوزستان در کشورهای مختلف پیش بینی شده است.

بحرینی تعداد شهرک های صنعتی مستقر در استان خوزستان را 70 شهرک عنوان کرد و بیان داشت:یکهزار و 200 واحد صنعتی نیز در استان خوزستان فعال است اما بسیاری از این کارخانه ها و واحدهای تولیدی به دلایل مختلف پایین تر از ظرفیت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست پیگیری است و اعتبار خوبی نیز به این بخش اختصاص یافته گفت: ستاد تسهیل و رونق کسب و کار خوزستان ،مشکلات و موانع فعالیت واحدهای تولیدی استان را رصد کرده و تلاش برای حل این مشکلات در این ستاد آغاز شده است ضمن اینکه با تخصیص اعتبار قابل توجه از سوی دولت واحدهای تولیدی که برای نوسازی خط تولید و افزایش ظرفیت تولید به هر میزان نیاز به سرمایه در گردش داشته باشند به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

راه اندازی کارخانه قند شمال خوزستان اواخر آبان ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی ، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استاندار خوزستان همچنین ضمن تشریح آخرین وضعیت کارخانه قند شمال خوزستان در شوش گفت: امیدواریم با واگذاری انشعاب گاز با حداقل هزینه بر اساس مصوبه شورای تامین استان خوزستان این کارخانه اواخر ماه جاری (آبان ماه ) عملا وارد مدار تولید شکر شود.
بحرینی در ادامه به بازارچه مرزی شوش نیز اشاره کرد و گفت:در بازدید استاندار خوزستان ظرف 10 روز آینده تصمیم نهایی در خصوص این بازارچه اتخاذ می شود.

**تامین شیر خام مورد نیاز کارخانه ها از داخل استان
بحرینی همچنین در خصوص مسایل و مشکلات کارخانه شیر پاستوریزه پگاه خوزستان با تاکید بر رفع موانع تولید در این شرکت با هدف افزایش ظرفیت تولید با رویکرد صادرات گفت: به منظور حل مشکل تامین شیر خام مورد نیاز این شرکت مقرر شد کارگروهی در این رابطه در استان تشکیل شود.

وی بیان داشت:در این کارگاه که حداکثر ظرف مدت یک هفته فعال خواهد شد موضوع تامین شیر خام از دامداران و دامپروران سنتی و صنعتی استان بررسی شده و راهکار لازم ارائه خواهد شد ضمن اینکه در خصوص تامین سرمایه در گردشگر شرکت پگاه خوزستان مقرر شد از سوی استانداری خوزستان پیگیری لازم تا وصول مطالبات این شرکت از اداره ها هماهنگی لازم انجام شود.

بحرینی یکی دیگر از مطالبات مهم شرکت پگاه خوزستان را موضوع بازسازی و نوسازی خط تولید آن برشمرد و گفت:با کمک سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان راهکار لازم برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردشگر و نیز روند نوسازی خط تولید همچنین تامین تجهیزات و تاسیسات به روز شرکت پگاه خوزستان اتخاذ می شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز لازمه افزایش صادرات غیر نفتی را حمایت جدی از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت:از مسئولان و متولیان امر انتظار می رود با رفع موانع تولید ، روند کسب و کار و اشتغال را در استان خوزستان با توجه به ظرفیت های موجود محلی رونق بخشند.

سیدراضی نوری بر ضرورت استفاده شرکت پگاه خوزستان از محصول دامداران شهرستان در جهت رونق اشتغال در منطقه تاکید کرد.

عدنان غزی سرپرست فرمانداری شوش نیز تشکیل کارگروه ویژه ای برای حل مشکلات شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان را خواستار شد.

علی خلیلی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان نیز در نشست بررسی عملکرد این شرکت گزارشی از فعالیت 15 ماهه آن ارایه کرد.

شرکت پگاه خوزستان سال 1370 با ظرفیت 100 تن شیر و اشتغالزایی 85 نفر فعالیت خود را آغاز کرد که اینک با گذشت بیش از 25 سال از فعالیت این شرکت سالانه حدود 40هزار تن تولیدات داشته و تولید روزانه آن اکنون 120 تن است و 350 تن نیز ظرفیت اسمی دارد. 


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار