اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
آخرین آمار از زمین لرزه در غرب کشور/ وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان سر پل ذهاب نامطلوب است / 70 هزار نفر بی خانمان شدند/ اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه / جلسه ویژه رئیس جمهور و وزرای مسئول / بیش از 94 پس لرزه در کرمانشاه رخ داده است
معاون سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار تلفات زلزله غرب کشور را اعلام کرد.سعیدی در این باره اظهار کرد: آمار کشته شدگان و مصدومان حادثه زلزله اخیر متغیر است اما تا این لحظه، حادثه مذکور ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مصدوم داشته است.

شب گذشته مرکز لرزه نگاری کشور گزارش کرد زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزانده است.

کانون زمین لرزه عراق و استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان بود. رمین لرزه در عراق زلزله شهرهای بغداد، نجف، کربلا و موصل را لرزاند.

در ایران در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای تبریز، همدان، ایلام، کرمانشاه، خرم آباد، سنندج و حتی بوشهر گزارش زلزله شده است.

بیش از 94 پس لرزه در کرمانشاه رخ داده است

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع حدود 94 پس لرزه از شب گذشته تاکنون خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که زلزله اصلی همان زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته (21 آبان) بوده است.

‌فرهاد فروزی با اشاره به زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری شب گذشته ازگله، اظهار کرد: این زمین لرزه ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد. وی افزود: از آن زمان تا ساعت شش و 44 دقیقه صبح امروز(22 آبان) حدود 94 پس لرزه داشتیم که اکثر آنها در همان منطقه ازگله بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از این پس لرزه‌ها 12 مورد آن بالای چهار ریشتر بوده و در کرمانشاه احساس شده است، تاکید کرد: بزرگترین پس لرزه‌ای که تاکنون داشتیم 4.6 ریشتر و در ازگله بوده است.

فروزی عنوان کرد: اگرچه کانون اصلی این زمین لرزه در ازگله بوده، اما این لرزش گسل‌های منطقه را تحت تاثیر قرار داده و شاهد لرزش‌هایی در سرپل ذهاب، قصرشیرین، پاوه و ... هستیم. وی از روند کاهشی پس لرزه‌ها از نظر بزرگی و دامنه خبر داد و یادآوری کرد: با این وجود به احتمال زیاد زلزله اصلی و بزرگ همان زلزله 7.3 ریشتری دیشب بوده است.

افزايش قربانيان زلزله كرمانشاه: 164 کشته و 1568 زخمی

معاون درمان وزیر بهداشت:درزلزله دیشب استانهای غربی کشور تاکنون 164 کشته و هزار و 568 زخمی گزارش شده است. سرپل ذهاب: 97 کشته اسلام آباد: 13 کشته کرند:13 کشته ثلاث :9 کشته ازگل : 4 کشته گهواره : 3 کشته قصرشیرین: 2 کشته.

زلزله شب گذشته در کرمانشاه تاکنون 200 کشته داشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری شب گذشته را حدود 200 نفر اعلام کرد.

بازتاب گسترده زلزله شب گذشته در رسانه های جهان

بسیاری از رسانه های خبری معتبر جهانی زلزله اخیر مرز ایران و عراق را به یکی از مهم ترین اخبار خود تبدیل کردند و در حال پوشش لحظه ای خسارت های آن هستند.
 
«ایندیپندت» در همین باره نوشت، بیش از 129 کشته و هزاران مصدوم حاصل زلزله ای به قدرت 7.2ریشتر در مرز ایران و عراق است. «دگاردین» نیز نوشت: بیش از 130 نفر در جریان زلزله ایران و عراق کشته شدند.

اعلام سه روز عزای عمومی در کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اعلام 3 روز عزای عمومی در این استان در مورد خسارت های زلزله اضافه کرد: پزشکی قانونی ۱۲۹ قربانی را تایید کرده است و تمام دستگاه‌ها موظف شدند تا تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند. او  افزود: قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

جلسه ویژه رئیس جمهور و وزرای مسئول

دقایقی پیش رئیس جمهور کشورمان با جمعی از وزرا تشکیل جلسه داد تا ابعاد زلزله را بررسی کرده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

شهادت سرباز مرزبانی به علت سقوط از برجک در زمان زلزله

بر اثر زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته در غرب کشور، استواردوم شریف نوروزی از پرسنل هنگ مرزی قصرشیرین واقع در استان کرمانشاه در حین انجام وظیفه در برجک دارخور گروهان قلعه سفید جان خود را از دست داد.  وی در حین زلزله از برجک به زمین افتاد و جان سپرد. 


اینفوگرافیک؛ زلزله 7/3 ریشتری کرمانشاه


آمار جان باختگان از مرز 141 نفر گذشت / 70 هزار نفر بی خانمان شدند/ در استان کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شد


تعداد قربانیان به 210 تن رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از افزایش کشته های زلزله به 210 نفر خبر داد و گفت: آمار زخمیها هم تاکنون به هزار و 600 نفر رسیده است.

خسارت در روستاها بیشتر است

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در رابطه با خسارت های پیش آمده به دلیل زلزله، ضمن اشاره به تخریب تعداد زیادی از روستاها و شهرها افزود: در روستاها اگرچه انسان زیر آوار نداریم، اما دام های روستایی ها زیر آوار ماندند.

ترافیک سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:  محور کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل ذهاب ترافیک سنگینی گزارش شده است که بر همین اساس از هموطنان درخواست می‌شود از مراجعه به مناطق زلزله زده خودداری کنند چراکه حضور افراد غیرمسئول علاوه بر تشدید ترافیک در امدادرسانی نیز وقفه ایجاد می‌کند.

وضعیت  خدمات رسانی در بیمارستان سر پل ذهاب نامطلوب است

تصویر مربوط به محوطه این بیمارستان است.

شمار جان‌باختگان به 200 تن رسید /70 هزار نفر بی خانمان شدند/ اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه


شمار جان باختگان حادثه به 371 نفر رسید

بنابر خبر اعلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شمار جان باختگان زلزله استان کرمانشاه به ۳۴۸ نفر و شمار زخمی شدگان به 6000 نفر افزایش یافت. 

پاسخ عجیب سخنگوی ناجا به گلایه اورژانس 

سخنگوی ناجا در پاسخ به انتقاد رییس اورژانس کشور گفت: ضمن تشکر از عزیزانم در اورژانس بهتراست درحال حاضر هرکس وظایف خود را تمام وکمال انجام دهد وبه فکرخدمت رسانی به حادثه دیدگان باشیم.

 بدیهی است درسایه نبود آمبولانس واورژانس و یا به نوعی غافلگیر شدن عزیزانمان دراورژانس کشور آنهم بسبب حجم کار؛ کمی سرعت عزیزان درمراحل اولیه کم بود که درحال حاضر با کمک همه دستگاهها خدمت رسانی به بهترین نحو درحال انجام است.

وضعیت مردم در ایلام پس از زلزله

وضعیت مردم در ایلام پس از زلزله
خسارت زمین لرزه در استان لرستان
خسارت زمین لرزه در استان لرستان
خسارات زلزله در کوهدشت لرستان
خسارات زلزله در کوهدشت لرستان
خسارات زلزله در روانسر کرمانشاه
خسارات زلزله در روانسر کرمانشاه
هم اکنون بیمارستان طالقانی کرمانشاه
هم اکنون  بیمارستان طالقانی کرمانشاه
خسارات زلزله در جوانرود کرمانشاه
خسارات زلزله در جوانرود کرمانشاه
ریزش کوه در مسیر گردنه تته مریوان استان کردستان
ریزش کوه در مسیر گردنه تته مریوان  استان کردستان
خسارات زلزله در سر پل ذهاب کرمانشاه
خسارات زلزله در سر پل ذهاب   کرمانشاه
خسارات زلزله در گیلانغرب کرمانشاه
خسارات زلزله در گیلانغرب کرمانشاه
تجمع دانشجویان پس از زلزله در محوطه خوابگاه عابدینی در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی
تجمع دانشجویان پس از زلزله در محوطه خوابگاه عابدینی در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی
خسارت وارده به یک ساختمان در شهرستان اسلام آباد غرب کرمانشاه
خسارت وارده به یک ساختمان در شهرستان اسلام آباد غرب کرمانشاه
آثار زلزله در شهر قصر شیرین کرمانشاه
آثار زلزله در شهر قصر شیرین  کرمانشاه
آثار زلزله در شهر سقز استان کردستان
آثار زلزله در شهر سقز  استان کردستان
اولین تصاویر از خرابی زلزله در شهرستان سرپل ذهاب کرمانشاه
اولین تصاویر از خرابی زلزله در شهرستان سرپل ذهاب   کرمانشاه


۷ کامیون آب معدنی، برنج، نان و... از قم به کرمانشاه ارسال شد


شمار جان باختگان به ۴۰۷ تن رسید/ تولد نوزاد سرپل ذهابی در حیاط بیمارستان


پیام وزیران امورخارجه ترکیه، ژاپن، قطر و گرجستان به ظریف

در پی وقوع زلزله در غرب ایران وزیران امورخارجه ترکیه، ژاپن، قطر و گرجستان طی پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به محمد جواد ظریف بادولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

فرماندار اسلام آباد غرب: به کمک های بیشتری نیازمندیم

فرماندار اسلام‌آباد غرب درگفتگو باخبرنگار تابناک : با وجود تلاش های انجام شده برای کمک رسانی به زلزله زدگان، کمبود چادر و مواد غذایی احساس می‌شود و نیازمندیم کمک بیشتری به مردم شهرستان شود.

بسیاری از اهالی غرب کشور شب را بیرون از خانه سر می کنند

در شرایطی که نزدیک به 24 ساعت از زلزله مهیب یک شنبه شب می گذزد، همچنان بسیاری از اهالی غرب کشور و به ویژه مردم شهرستان های استان کرمانشاه ترجیح می دهند شب را در بیرون از خانه سپری کنند.



زلزله زدگان روستاهای بخش گهواره در شهرستان دالاهو


































هنوز برخی زلزله زدگان چشم انتظارند

به رغم سپری شدن زمان طولانی از زلزله شب گذشته، هنوز اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از نرسیدن نیروهای امدادی به برخی نقاط آسیب دیده دارد. از جمله برخی روستاهای تابع بخش گهواره مانن روستای بیامه علیا که به رغم جان باختن برخی ساکنان آنها و وارد آمدن خسارات زیاد به ایشان، هنوز چشم انتظار نیروهای امدادی هستند. روستانشینانی که با توجه به شرایط جوی و آسیب هایی که دیده‌اند، بیش از هر زمانی نیازمند حمایت هستند.

تخریب نزدیک به صد در صدی خانه های یک روستا

روستای رجبی از توابع شهرستان ثلاث باباجانی

شمار جان باختگان به ۴۰۷ تن رسید/ تولد نوزاد سرپل ذهابی در حیاط بیمارستان

افزايش قربانيان زلزله كرمانشاه: 430 کشته و 7156 زخمی

سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 430 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

گلایه مردم شهرستان سر پل ذهاب از ضعف در خدمات رسانی 

بسیاری از مدم مناطق حادثه دیه به ویژه مردم روستاهای شهرستان سر پل ذهاب شب را بدون دست رسی به کمک های سازمانی سپری کردند و از اینکه کمک های مردمی بیش از کمک های سازمانی است، گلایه دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار