اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
علیرغم کاهش 150 متری سطح آب دریاچه سد دز:
علیرغم کاهش 150 متری سطح آب دریاچه دز بحران بی آبی در 15 روستای منطقه شهیون دزفول مهار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان محمد گلچین پور گفت: کاهش سطح آب دریاچه سد دز 15 روستای بخش شهیون شهرستان دزفول را در آستانه بحران بی آبی قرار داده بود که با ابتکار و تلاش کارکنان امور آبفاروستایی این شهرستان مشکل مرتفع شد

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان دزفول ادامه داد: سطح آب بدلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی های چند سال اخیر نزول پیدا کرده بود.


وی با اشاره به نصب و راه اندازی یک دستگاه پمپ بروی شناور اظهار کرد: طی اقدامی ابتکاری با بهره گیری از توان و تلاش اکیپ بهره برداری این امور، یک دستگاه پمپ بروی شناور نصب و راه اندازی شد تا همزمان با افزایش و یا کاهش سطح آب مشکلی در تامین آب شرب 15 روستای بخش شهیون با جمعیتی بالغ بر 1900 نفر ایجاد نشود.

گفتنی است تا پیش از این عملیات 2 دستگاه پمپ برای آبرسانی به روستاهای بخش شهیون در 2 نقطه عمق دریاچه کارگزاری شده بود که بدلیل کاهش دبی آب پمپ شماره یک از مدار خارج و پمپ شماره دو که در عمق بیشتری از سطح آب قرار داشت بروی شناور نصب شد تا همزمان با کاهش و افزایش سطح آب در تامین آب شرب اهالی شریف روستایی مشکلی ایجاد نشود.

گلچین پور با اشاره به انجام عملیات کارگزاری و نصب پمپ بروی شناور طی 48 ساعت بیان کرد: این عملیات در راستای بهبود کمی آب شرب 15 روستای بخش شهیون انجام شد.

پامنار، اسلام آباد، بازارگه، رزگه، وحدت، بنه میرزا، باغچه بان، ممیلی، کوه گندم، بیشه بزان، ماشکار، آبید سره اول، آبید سره دوم و دارک و حسن آقا 15 روستای تحت پوشش بخش شهیون هستند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار