اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
معاون فرهنگی شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان:
به هنرمندان این شهر اعتقاد دارم و دست نیاز به سمت همه آن ها دراز می کنم چون برنامه های فرهنگی شهرداری با هنر تاثیر عمیقی بر شهروندان می گذارد.
شوشان: معاون فرهنگی شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان تغییر معاونت فرنگی شهرداری به سازمان را یک کار غیر کارشناسانه خواند و اظهار کرد: تغییر معاونت های فرهنگی به سازمان های فرهنگی در سراسر کشور اتفاق افتاده، معضلات و مشکلات خودش را داشته است.

امیر آهنجان تصریح کرد: کمتر از یک دهه است که معاونت فرهنگی در کلانشهر اهواز است شکل گرفته و به عنوان یک هسته برنامه ریزی در مناطق شهر اهواز، معاونت نوپایی است. وجود جایگاه حقوقی معاونت فرهنگی محاسن خودش را دارد و اعتقاد داریم تغییر معاونت به سازمان یک کار غیر کارشناسانه است. 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار اهواز با اشاره به لزوم چارت کنونی این معاونت در شهرداری، عنوان کرد: تبدیل یک معاونت به سازمان؛ آن هم با معضلات و مشکلات پیچیده سازمان ها اشتباه است و به دلیل عدم درآمدزایی، با تغییر معاونت فرهنگی به سازمان امکان انجام کار فرهنگی-اجتماعی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کار فرهنگی-اجتماعی یک کار هزینه بر است که نمود اش سال ها بعد در جامعه نمودار می شود و این تغییر مشکلاتی اساسی در این زمینه ایجاد می کند.

آهن جان خاطرنشان کرد: در سطح کشور تنها شهرهای کرج و قم معاونت را به سازمان فرهنگی تبدیل کردند که امروز مصرانه خواستار بازگرداندن آن به ساختار پیشین هستند به همین دلیل است که کلانشهرهایی مثل مشهد، تبریز، اصفهان و اهواز تلاش دارند تا زیر بار این تغییر نروند.

وی دلیل مخالفت با این تغییر را وجود مسائل، معضلات و دیدگاه های فرهنگی خاص هر کلانشهر خواند و گفت: هیچ گونه جایگزین یا برنامه ریزی ها پس از تغییر معاونت به سازمان در چارت شهرداری در نظر گرفته نشده است بنابراین از اعضای شورای شهر درخواست می کنم در چارت ابلاغی بازنگری داشته باشند و ضمن مکاتبه با مرکز، مضرات این کار را توضیح دهند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار اهواز با اشاره به مشکلات بودجه ای ناشی از تغییر این معاونت به سازمان بیان کرد: در حال حاضر هزینه های معاونت فرهنگی توسط شهرداری مرکز پرداخت می شود ولی با تبدیل آن به سازمان، معاونت باید برای پرداخت حقوق پرسنل اش درآمد زایی کند که از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده دور می شود.

وی عدم تمرکز معاونت بر فعالیت مناطق را مشکل دیگر این تغییر دانست و گفت: پس از تبدیل ساختار به سازمان، سیستم برنامه ریزی و هسته مرکزی این سازمان نمی تواند بر فعالیت مناطق اشراف داشته باشد چون تنها معاونت ها می توانند به عنوان هسته مرکزی برنامه ریزی داشته باشند و برای معاونت های فرهنگی مناطق، خوراک کاری برای اجرایی شدن مهیا کنند.

از هنرمندان برای آموزش شهروندی کمک می گیریم

آهن جان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث همکاری میان هنرمندان و شهرداری شهر اهواز اشاره کرد و اذعان داشت: به هنرمندان این شهر اعتقاد دارم و دست نیاز به سمت همه آن ها دراز می کنم چون برنامه های فرهنگی شهرداری با هنر تاثیر عمیقی بر شهروندان می گذارد.

وی بیان کرد: از تئاتر و رشته های مختلف هنری می توان در کاهش هزینه های شهرداری و برنامه های فرهنگی استفاده کرد؛ هم چنان که برای کاهش پسماند، زبان هنر می تواند بدون واسطه با شهروندان ارتباط برقرار کند و تاثیر خود را بگذارد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار اهواز آموزش شهروندی را مهم ترین بحث آموزش در شهرداری عنوان کرد و اذعان داشت: همواره از ظرفیت هنرمندان در برنامه آموزش شهروندی و برنامه های ارتقای فرهنگ عمومی استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش فرهنگسرا در شهر اهواز ساخته شده که به زودی راه اندازی می شوند و درخصوص برنامه هایی که برای مناطق هشت گانه اهواز در نظر گرفته شده است با هنرمندان به ویژه هنرمندان تاتر همکاری خواهیم داشت.

آهن جان از احتمال ساخت یک پلاتو در تالار آفتاب اهواز خبر داد و گفت: به همراه شهردار اهواز از پلاتوهای تالار آفتاب بازدید داشتیم و پیشنهاداتی مطرح شد تا در صورت امکان یک پلاتو در تالارآفتاب اهواز ساخته شود.

وی همچنین از افتتاح تالار شهر تا پیش از دهه فجر و امکان استفاده هنرمندان از آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: تالار شهر که نزدیک 15 سال غیر قابل استفاده مانده بود، در سال های اخیر بازسازی شد و تعداد صندلی های تالار به 524 صندلی افزایش پیدا کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار اهواز گفت: بحث همایش ها، جشنواره ها و اجرای تاترها در بازسازی این تالار در نظر گرفته شده و سن این تالار ویژه تاتر طراحی شده است.


برچسب ها: آموزش شهروندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار