اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
گزارش شوشان از همایش بزرگداشت روز ملی صادرات در خوزستان / قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: برخی نهادها صادرات گرا نیستند / عمده سرمایه‌گذاری‌ها در خوزستان بر اساس یک توجیه اقتصادی اساسی است
این چه نوع مملکتی است که مهندس در کار اقتصاددان، اقتصاددان در کار مهندس، پزشک در کار هر دوی آن‌ها و ... دخالت می‌کند. هر کس در رشته تخصصی خود صاحبنظر و فکر است و اگر هر شخصی در جای خود حرف بزند، می‌توانیم امیدوار باشیم تا کارها در کشور با روال منطقی پیش بروند.


شوشان: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات که امروز سه شنبه 23 آبان ماه در اهواز برگزار شد، سرمایه فکری را بزرگ ترین سرمایه کشور برای توسعه صادرات خواند و اظهار کرد: ایجاد شورای عالی صادرات و تشکیل برش های استانی بر اساس آن، به منظور استفاده  از همه ظرفیت نیروی انسانی و خرد جمعی در کشور و جهت دهی مناسب کشور در فضایی است که مرتبا در آن تغییرات تکنولوژیکی صورت می گیرد. 

وی گفت: این چه نوع مملکتی است که مهندس در کار اقتصاددان، اقتصاددان در کار مهندس، پزشک در کار هر دوی آن‌ها و ... دخالت می‌کند. هر کس در رشته تخصصی خود صاحبنظر و فکر است و اگر هر شخصی در جای خود حرف بزند، می‌توانیم امیدوار باشیم تا کارها در کشور با روال منطقی پیش بروند. 

 مجتبی خسروتاج با اشاره به پتانسیل های بالای استان خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان از جهت مواد اولیه و دسترسی به آب های آزاد جهت صادرات محصولات در موقعیت ویژه ای قرار دارد و در حال یکه در برخی نقاط کشور مشکل توجیه اقتصادی پروژه ها را داریم، در خوزستان عمده سرمایه گذاری ها بر اساس توجیه اقتصادی است.

وی یادآور شد: مذاکراتی با کشورهای مختلف جهان در حال انجام است تا صادرکنندگان ایرانی بتوانند در شرایط رقابتی در بازارهای جهانی حضور یابند و محصولات خود را صادر کنند.  

خسروتاج با بیان این که در ماه های گذشته به منظور شناسایی بازارهای صادراتی سفرهایی به کشور قطر انجام گرفته است، بیان کرد: کل صادرات به کشور قطر در سال گذشته 90میلیون دلار بود ولی در طول 7 ماه امسال نزدیک 140 میلیون دلار محصولات به این کشور صادر شده است.

هدف اصلی برخی نهادهای کشور صادرات نیست

رییس سازمان توسعه تجارت کشور از صادرات گرا نبودن نهادهای کشور انتقاد کرد و گفت: در کشور نهاد هایی پولی و مقرراتی وجود دارد که به نظر می رسد این نهاد ها صادرات گرا نیستند و هدف اصلی آن ها صادرات نیست.

وی ادامه داد: اگر هر شخصی جایگاه و تخصص خود قرار بگیرد و در جای خود حرف بزند، می توانیم امیدوار باشیم تا کارها در کشور با روال منطقی پیش برود.

خسروتاج با ابراز خرسندی از افزایش صادرات در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: صادرکنندگان نمونه در کشور توانستند در 7ماهه امسال 180 میلیون دلار صادرات آبزیان را رقم بزنند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 123 میلیون دلار بود، رشد 35درصدی داشته است. 

وی از افزایش 40 درصدی رشد صادرات مواد لبنی خبر داد و گفت: در هفت ماهه امسال 500 میلیون دلار محصولات لبنی به نقاط مختلف جهان صادر شده؛ به شکلی که از آغاز امسال تاکنون نزدیک 100میلیون دلار ماست، 7 میلیون دلار دوغ و 73میلیون دلار شیر خشک صنعتی صادرات داشته ایم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به افزایش 595 میلیون دلاری صادرات میوه و تره بار اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای امسال 138 میلیون دلار صادرات هندوانه، 70 میلیون دلار صادرات سیب زمینی، 95 میلیون دلار صادرات گوجه فرنگی و... داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال پیش، رشد 21 درصدی داشته است.

خسروتاج با اشاره به افزایش صادرات کشور در شیرینی و شکلات بیان کرد: در 7ماهه نخست امسال 385 میلیون دلار محصولات در بخش شیرینی و شکلات به دیگر کشورهای جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته(296 میلیون دلار) با رشدی 30 درصدی روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله محصولاتی مثل رب گوجه فرنگی، کمپوت و انواع کنستانتره و آب میوه، 572 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به همین مدت در سال گذشته 10درصد رشد داشته است.

رییس سازمان توسعه تجارت کشور به افزایش صادرات پوشاک و کفش در 7ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: 37 میلیون دلار صادرات پوشاک و 55 میلیون دلار صادرات کفش داشته ایم که به ترتیب رشد 48درصدی و 7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می دهد.






















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار