اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
محمدسعید بهوندی

زمین ما براساس نظام علت و معلولی هستی، در طی هزاران سالی که از عمرش گذشته است، هیچوقت نخواسته تا از این نظم درونی خویش منحرف شود. به تحقیق بلایای طبیعی جزئی جدایی ناپذیر از این نظام هستی هستند و انسان بعنوان کسیکه همه ی هستی برای او خلق شده است، وظیفه دارد تا در میان همین نظام هدفمند به تکالیف الهی و عقلانی خویش عمل نموده و برای مبارزه با همین بلایای طبیعی از تمامی استعدادهایی که خداوند به عطا فرموده است سود جوید.

بی شک عقل، معرفت و توان انسان، بخش زیادی از این بلایا و حوادث را می تواند تحت کنترل خود درآورد و از طرفی در خلقت آفرینش، که خلقت انسان قسمت مهم و اعظم آنرا تشکیل می دهد، بخش زیادی از غایت و هدف الهی از حوصله، توان و ظرفیت درک انسان (حداقل تاکنون) فراتر است. ای چه بسا بخشی از این بلایا را بتوان در همان غایت و هدف الهی فراتر از فکر و معرفت انسانی تعریف و تبیین نمود، که حقیقتش در ادامه ی حیات مادی انسان در این دنیا، در جهان آخرت از پرده برون خواهد افتاد و به همین خاطر شکیبایی انسانها و واکنش و اقدامات انسانی و اخلاقی آنها در قبال حادثه دیدگان و مصیبت زدگان در هنگام وقوع این بلایا، بخش مهمی از کارنامه ی آنان را تشکیل خواهد داد.

اکنون بر ماست، تا با لحاظ نمودن چنین تفسیر و معرفتی از این حوادث طبیعی در نظام هستی و ناگزیر بودنمان از تجارب تلخ و ناگوار آن، نسبت به تکالیف الهی و انسانی در قبال همنوعانمان در هر مقدار از فرصت و توان دریغ نورزیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار