اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
گزارش شوشان از همایش بزرگداشت روز ملی صادرات در خوزستان /رییس خانه صنعت و معدن خوزستان : شرایط کنونی برای بخش خصوصی شرایطی نابرابر است / رایزن‌های اقتصادی ایران در زمینه صادرات عملکرد ناموفقی داشته‌اند / برگزاری کلاس‌ها و مشاوره‌های آموزشی باید توسط اتاق‌های بازرگانی و خانه صنعت و معدن جدی گرفته شود
شرایط کنونی برای بخش خصوصی شرایطی نابرابر است و نرخ پایین بهره در کشورهای خارجی، شرایط رقابت را دشوار کرده است
شوشان: رییس خانه صنعت و معدن خوزستان در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات که امروز سه شنبه 23 آبان ماه در اهواز برگزار شد، با انتقاد از عدم استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار استان در زمینه های مختلف اظهار کرد: خوزستان پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی از جمله مرزهای بین المللی، دریایی، زمینی، هوایی، خطوط راه آهن، بنادر دارد و دولت و بخش خصوصی، هر کدام در قبال استفاده از این ظرفیت ها وظایفی دارند.

بیژن پناهی زاده تصریح کرد: وظایف صادرکتتدگان و تولید کنندگان، دسته بندی مناسب، تولید کالای با کیفیت و پایین بودن قیمت تمام شده محصول به منظور رقابت با رقیبان خارجی است و قوانین و ارائه تسهیلات کم بهره، ارتباطات سیاسی و اقتصادی، زیرساخت ها، پایانه ها و مشوق ها هم از جمله وظایف دولت است.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان با اشاره به لزوم تسلط متولیان امر صادرات در کشور به بحث بازار یابی بین المللی عنوان کرد: عدم تسلط به این امر، عدم توان در مدیریت مسئله و بی اهمیت شمردن این موضوع باعث شده تا بازارهای بسیاری را از جمله در صنعت سیمان، سنگ آهن و سنگ تزیینی از دست بدهیم.

 وی تاکید کرد: نحوه فروش، دانستن راهکارها، شناسایی بازار و همچنین فرصت ها و تهدیدها در افزایش صادرات نقش مهمی دارند که تنها با مذاکرات تجاری، دانستن زبان تجاری و داشتن مشاوران متخصص امکان پذیر خواهد بود. 

پناهی زاده وجود مشکلات در حوزه صادرات را به دلیل عملکرد نادرست دولت و بخش خصوص دانست و گفت: بخشی از این مشکلات ناشی از عملکرد صادر کنندگان و بخشی از آن به دلیل نحوه برخورد دولت با مقوله صادرات از جمله در بحث تعرفه ها، تصمیمات و بخش نامه های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: شرایط کنونی برای بخش خصوصی شرایطی نابرابر است و نرخ پایین بهره در کشورهای خارجی، شرایط رقابت را دشوار کرده است با این وجود تولید کنندگان هم چنان تلاش می کنند تا با نرخ بهره 20 درصد تولید و صادر کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: باید با ایجاد مشوق ها و رفع موانع تولید امکان صادرات بیش تر را فراهم و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم تا صادر کننده نگران مسائل خردی مثل تعطیل بودن مرزها، مشکلات پایانه ها و تعرفه ها که در دنیای تجارت امروز حل شده است، نباشد.

پناهی زاده با اشاره به اهمیت وجود رایزن های اقتصادی در صادرات، بیان کرد: رایزن های اقتصادی ایران در زمینه صادرات عملکرد ناموفقی داشته اند بنابراین نیاز است در اتاق های بازرگانی، کنسول گری ها و سفارت های ایران در خارج از کشور یک نفر از بخش خصوصی حضور داشته باشد تا فضای صادرات را تسهیل کند.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار